Desperate foreldre. Hvordan få babyen til å sove lenger enn 45 min på natta (og dagen)?

Du sier du har prøvd manuellterapeut, men jeg ville tatt en tur til en god kiropraktor også, de har litt forskjellig de ser på og gjør! Bare så det er gjort.. :) Vi slet også en stund med vår første, ble mye byssing og vugging og bæring.. Hjalp med å bli litt eldre, rett mengde mat og litt lys på rommet om natten (ante ikke at så små kunne være mørkeredde!) og jeg måtte holde hånden ved innsovning lenge.. Men utrolig slitsomt med 45 min bare!!! Ville nok gått for å fortsette med å vugge fra etter 40 og til 50 min som du sier, kan hende lille snart da lærer å bare sove videre, at det blir kortere og kortere vugging før det gir seg. Dessverre ingen fasit!
 
Du sier du har prøvd manuellterapeut, men jeg ville tatt en tur til en god kiropraktor også, de har litt forskjellig de ser på og gjør! Bare så det er gjort.. :) Vi slet også en stund med vår første, ble mye byssing og vugging og bæring.. Hjalp med å bli litt eldre, rett mengde mat og litt lys på rommet om natten (ante ikke at så små kunne være mørkeredde!) og jeg måtte holde hånden ved innsovning lenge.. Men utrolig slitsomt med 45 min bare!!! Ville nok gått for å fortsette med å vugge fra etter 40 og til 50 min som du sier, kan hende lille snart da lærer å bare sove videre, at det blir kortere og kortere vugging før det gir seg. Dessverre ingen fasit!

Takk for tipset! Skal sjekke det ut :)

Godt å høre at det ble bedre med deres ble eldre, da er det håp her også :) Var ikke klar over at de kunne være mørkeredde nei, skal prøve med litt mer belysning her også :)
 
Har du prøvd å endre kostholdet?
Det kan være at babyen reagerer på noe du spiser?
Hva med å kutte ut melk og gluten i periode for å se om det blir bedre? hvis du ammer da. Eller hvis du gir erstatning, se etter om du finner en uten laktose og gluten?
 
Vil anbefale sovebamse fra www.comfybaby.no
vet ikke om du har prøvd noe slikt? Fungerte veldig godt for oss! Det er jo white-noise bamse, men ser du har prøvd myhummy som sikkert har samme funksjoner?

vil også anbefale å gå til lege/helsestasjon om dette er noe som vedvarer. Får barnet nok søvn i løpet av 24t er vel det ikke så farlig annet enn for dere foreldre
 
Back
Topp