Desperat etter råd!!

HelLa

Andre møte med forumet
Hei!:) Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne helt, men jeg skal prøve å få frem poenget. Helt siden mini kom har han mer eller mindre sovet natta gjennom, (24-06), med noen få unntak. Denne søvnen var det jeg og mannen overlevde på, da gutten vår så og si aldri har sovet på dagtid, kun 15-30min lurer. Dette innebærer mye byssing og skrik for å få til. De siste 3 ukene har imidlertid alt endret seg, mini våkner hver andre time natta gjennom for å spise, men søvn på dagtid har ikke endret seg noe. Jeg er en person som sliter med å sovne, så de siste ukene lyver jeg ikke når jeg sier at jeg har sovet maks 3 timer i døgnet. Er utslitt, på grensen til deprimert. Kan legge til at mini får mme, ammet til han var 3 mnd men sluttet fordi han ikke la på seg noe av melken min. Han liker mme godt, legger bra på seg og har mer struktur over måltidene, men da plutselig skjer dette på natta. Han får i seg nok mat dagen gjennom, (12% av vekta), så skjønner ikke hvor dette behovet kommer fra. Smaker i tillegg på litt mos og grøt, han liker alt! Men vil altså ikke sove noe på dagtid, om han gjør det bruker jeg hvertfall tilsvarende tid på å få han til å sovne, og nå er han våken annenhver time natta gjennom. Har noen noe råd til hva jeg kan gjøre?? Eller kan jeg ikke gjøre noe??

Sent from my iPhone using BV Forum

Får han et helt grøtmåltid om dagen? Det kan hjelpe isåfall.. eller ha noen skjeer grøtpulver i mme for å gjøre melken mer mettende..ellers kan du jo også prøve å gi han vann og smokk om nettene også..kan hende at han bare trenger noe å falle i ro med, og egentlig ikke er sulten.. men jeg har ikke opplevd dette, så er mulig noen andre har bedre tips ;)

Hvor sover han om dagen? Om jeg sover m snuppa om dagen kan hun sove lenge. Sover hun i vognen er det bare smådupper:)
Vi samsover på natta så hun er jo vant til det:)

Han kan spise en hel porsjon grøt, men da vil han ikke ha mme.. Kommer ikke grøten i tillegg nå? For tidlig å erstatte et mmemåltid med grøt? Har prøvd å gi velling på kvelden, men det påvirker ikke nattesøvnen. Prøver smokken, vann, men er stort sett mat som gjelder. Ang soving på dagtid prøver vi både vogn (tur eller stillestående), vuggen i stua, sprinkelsenga han sover i om natten, men gjør ingen forskjell dessverre:/

Han kan spise en hel porsjon grøt, men da vil han ikke ha mme.. Kommer ikke grøten i tillegg nå? For tidlig å erstatte et mmemåltid med grøt? Har prøvd å gi velling på kvelden, men det påvirker ikke nattesøvnen. Prøver smokken, vann, men er stort sett mat som gjelder. Ang soving på dagtid prøver vi både vogn (tur eller stillestående), vuggen i stua, sprinkelsenga han sover i om natten, men gjør ingen forskjell dessverre:/

Det blir jo sånn nå fremover at dem erstatter et mme måltid med grøtmåltid ;) og etterhvert (om dem trenger mer mat i døgnet) så starter man med to grøtmåltider eller et middagsmåltid.. inntaket av mat gjennom hele dagen, kan påvirke nattesøvnen begge veier.. trenger ikke å ha noe å si om dem får masse mat før legging eller ikke :)

Ikke gi vann kanskje og. Helsestasjonen her sier at det bare tar opp plass uten å mette. Snuppa her sover også bare tredve min på dagen, med mindre jeg legger meg ned med henne. Da kan hun sove opptil halvannen time. Føler med deg. Har slitt med søvn her tidligere da hun ville ammes annenhver time i en mnd. Det tar på, men blir nok bedre :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Her begynte Agnes med det samme for noen uker tilbake og da begynte vi med grøt på kveld. Øker porsjonen gradvis, snart oppe i full porsjon nå. Da begynte hun å sove hele natten igjen. Drikker litt mm etter grøten på kveld.

Back
Topp