Desperat etter anti kvalme tips!

Rog90

Glad i forumet
Nå kommer jula, og etter jul skal jeg reise med familien på storbyferie (bestilt før jeg visste jeg var gravid). Har vært dårlig hele uka, og spyr opp hvert eneste måltid. Er i uke 7, og iflg. info på nett skal kvalmen øke på til uke 10. Er redd hele turen skal gå i vasken pga dette. Har funnet frem såkalte seabands som jeg har på håndleddene nå, håper det hjelper. Noen som har gode tips? Vurderer å ringe legen å prøve å få kvalmestillende på resept, men er det dårlig for fosteret på noen måte?

ImageUploadedByBV Forum1450472316.237404.jpg

Tenker at det er lurt å være litt tilbakeholden. Det er ikke helt trygt når det står slik om postafen i felleskatalogen.

Tusen takk, jeg får prøve de :) kan jeg ta de hver dag?
Ville uansett ikke tatt medisinske råd i et slikt forum. Det er en grunn til at leger eksisterer

Mener jordmor nevnte at jeg kunne ta disse også, men ringer legen på mandag for sikkerhet skyld:)
Tror at det finnes bedre medisiner. Typ denne ImageUploadedByBV Forum1450472757.208672.jpg
Og husk på at man blir sløv av slike medisiner så trettheten med graviditeten blir ofte verre med slike medisiner. Man får ikke lov til å kjøre bil blant annet

I forrige svangerskap ble Gevita ingefærtabletter (kjøpt på apoteket) redningen for meg, i kombinasjon med seabands :)

Prøv en liten tesje med raspet eple og en skje med tam cola. hørt om dette blir brukt på sykehus ved omgangssyke. Minimale mengder flere ganger i timen. Evnt små biter med salt kjeks.
Håper det går bedre med deg snart. ❤❤

I forrige svangerskap ble Gevita ingefærtabletter (kjøpt på apoteket) redningen for meg, i kombinasjon med seabands :)
Seabands testet jeg sist graviditet uten effekt. Men ingefærtabletter høres veldig lurt ut! Må teste. Hvor mye kan man ta per dag av dem?

Jeg fikk afipram og postafen på resept med mine to første men de hjalp ikke da jeg hadde hypermesis spydde av meg 15 kg på 3mnd å endte opp m 3 uker på sykehus m intravenøs næring .
Mitt råd er gå til lege hvis spyingen ikke gir seg å vei deg regelmessig i tilfelle du skal bli så dårlig ... Salt kjeks og eplejuice blandet m farris

Takk for mange gode tips, våkna kvalm og sto opp nettopp. Har ikke spydd ennå, men det kommer vell etter frokosten....blerk..liker ikke den nye rutinen min...har nettopp tatt seabandene på meg, men kanskje jeg til og med kan sove me de? Blir ut å kjøpe litt ingefærtabletter når jeg finner krefter til å komme meg ut hverfall :)

Seabands testet jeg sist graviditet uten effekt. Men ingefærtabletter høres veldig lurt ut! Må teste. Hvor mye kan man ta per dag av dem?

Jeg tok stort sett en om morgenen, og var fin resten av dagen :) drakk også ingefærte trukket på fersk ingefær, noe som funket bra, men det smakte mindre godt :p

Sendte mannen ut å kjøpe ingefærtabletter nå, har tatt en tablett så nå er det bare å vente på bedring :) Har ikke spydd i dag, men har holdt meg i sofaen i hele dag..

Jag var to timer på lekeland med sønnen på 1,5 år. Var i fin form da vi dro men etter det er jeg såå kvalm! Det var ikke så lurt å løpe rundt og hoppe og teste alle sklier tror jeg.. Må sende mannen på apoteket etter ingefærtablettene og håpe på det beste!

Takk for mange gode tips, våkna kvalm og sto opp nettopp. Har ikke spydd ennå, men det kommer vell etter frokosten....blerk..liker ikke den nye rutinen min...har nettopp tatt seabandene på meg, men kanskje jeg til og med kan sove me de? Blir ut å kjøpe litt ingefærtabletter når jeg finner krefter til å komme meg ut hverfall :)

Jeg sover ikke med de. Men man kan sikkert?!

Jeg har ikke spydd, men så jævkla kvalm HELE dagen. Åååååå! Virket ingefærtabletten?

Syns faktisk cola demper kvalmen litt!

(Og jeg som aldri drikker cola til vanlig!!!:arghh::arghh:)!

Jeg sover ikke med de. Men man kan sikkert?!

Jeg har ikke spydd, men så jævkla kvalm HELE dagen. Åååååå! Virket ingefærtabletten?
Har ikke merket effekt av ingefær tablettene. Spyr opp hvert måltid ennå. Godt å få spydd også så et jeg hvert fall god en halvtime etterpå..ringte legesenteret i dag og fikk klarsignal til å ta postaphen, håper det hjelper :)

Back
Topp