Desentralisert sykepleierutdanning.

#Mamma#

Forelsket i forumet
Noen av dere som har gått igjennom detter. Hvordan fungerer dette?? Er det bare i praksis man må ha fri fra jobben?? Kan dette anbefales...

Stolt 3 barns mor

Bestevenninna mi og mange andre fra min arbeidsplass gjør det, og jeg har lurt på det, men ikke ennå.. Her er de iallefall mye borte, lange praksisperioder, og ofte på skolen.. så man må ha masse fri fra jobb og mye reising, derfor orker ikke jeg ennå mens ungene er små :)

Hva er det ? har aldri hørt om dette

Sykepleie utdanning på 4 år. Mer samarbeid med flere som utdanner seg slik i kommunen, så en slipper å reise til skolen hver dag. Så går det Ann å jobbe utenom. Litt lettere for de som har barn å er avhengi av inntekt.

Men jeg er fremdeles usikker på hvordan dette helt er så derfor håper jeg noen som vet mer en meg svarer.

Bestevenninna mi og mange andre fra min arbeidsplass gjør det, og jeg har lurt på det, men ikke ennå.. Her er de iallefall mye borte, lange praksisperioder, og ofte på skolen.. så man må ha masse fri fra jobb og mye reising, derfor orker ikke jeg ennå mens ungene er små :)

Trodde man var lite på skolen å hadde mye fri, mer egenstudie
Jeg er veldig usikker på om dette går økonomisk for oss. Men jeg har så utrolig lyst :)

ok håper på svar da,for har søkt sykepleieren til høsten..

Åå spennende for deg da:) lykke til:)

takk takk,har og søkt vernepleier og sosionom :)

Det er 75% studie pr år over 4 år. Praksis pleier å være fulle uker , går å kombinere med 50-60% stilling....

Jeg går spl deltid - 4 år - 75% studiebelastning til vanlig - 100% i praksisperioder. Mange av de som går studiet jobber 100% utenom samlingsuker og praksis. Vi har maks 4 samlingsuker per semester - har som regel ikke hatt mer enn 3 samlingsuker - 1 i begynnelsen av semesteret, en midt i og en rett før jul / sommer.
Er du strukturert og flink til å jobbe så kan du fint jobbe 100% i en del mnd når det ikke er praksis. :)

Jeg går spl deltid - 4 år - 75% studiebelastning til vanlig - 100% i praksisperioder. Mange av de som går studiet jobber 100% utenom samlingsuker og praksis. Vi har maks 4 samlingsuker per semester - har som regel ikke hatt mer enn 3 samlingsuker - 1 i begynnelsen av semesteret, en midt i og en rett før jul / sommer.
Er du strukturert og flink til å jobbe så kan du fint jobbe 100% i en del mnd når det ikke er praksis. :)

Det er vel mye egenstudie da?? Har dere litt gruppearbeid ?? Er der her i Bergen du går?? Vet du om det årann å få støtte fra Lånekassen.
Blir i praksis perioden vi kommer til å slite litt med 3 barn i bhg å huslån..
Søknaden må jo inn snart og siden jeg må søke som realkompetanse.

Stolt 3 barns mor

Det er vel mye egenstudie da?? Har dere litt gruppearbeid ?? Er der her i Bergen du går?? Vet du om det årann å få støtte fra Lånekassen.
Blir i praksis perioden vi kommer til å slite litt med 3 barn i bhg å huslån..
Søknaden må jo inn snart og siden jeg må søke som realkompetanse.

Stolt 3 barns mor

Jeg går på diakonhjemmet i oslo. Mye må du lese deg til selv ja, har hatt ett par gruppeoppgaver ellers bare individuelle. :-) Jeg får ca 5000 i måneden fra lånekassen. Jobber hver tredje helg i tillegg som gir inn 4500ca. Kanskje helgejobbing er en mulighet for deg og hvis du begynner å studere?

Jeg går på diakonhjemmet i oslo. Mye må du lese deg til selv ja, har hatt ett par gruppeoppgaver ellers bare individuelle. :-) Jeg får ca 5000 i måneden fra lånekassen. Jobber hver tredje helg i tillegg som gir inn 4500ca. Kanskje helgejobbing er en mulighet for deg og hvis du begynner å studere?

Jeg har en50% stilling på et sykehjem, så tenker på å holde på den. Er det veldig tungt stoff? Det som virker litt greit er fordelen at man har litt bedre tid til å sette seg inn i vert tema og evt opga er ???. Skal snakke litt med sjefen i morgen å høre hva han har å si. Må jo ha fri når man holder på med praksis og.

Takk for at du svarer mine tusen spørsmål :)

Da tror jeg at jeg har bestemt meg for å søke:) wiiii. Skremmende, er så redd for å ikke klare det.

Men men er ikke verre en å bare takke nei til plassen hvis jeg ser at det ikke kommer til å gå.

Jeg har en50% stilling på et sykehjem, så tenker på å holde på den. Er det veldig tungt stoff? Det som virker litt greit er fordelen at man har litt bedre tid til å sette seg inn i vert tema og evt opga er ???. Skal snakke litt med sjefen i morgen å høre hva han har å si. Må jo ha fri når man holder på med praksis og.

Takk for at du svarer mine tusen spørsmål :)

Ja, som f.eks med bacheloroppgaven - vi på deltidskullet har 12 skriveuker på oss, mens heltidsstudiet kun har 8 uker.
Bare hyggelig! Sykepleie er KJEMPEspennende:D

Forloveden til søskenbarnet til sambo tar sykepleien desentralisert, reiser på samlinger og er borte mandag til fredag regelmessig, er i praksis, og leser masse hjemme og jobber sikkert en del via nett slik vi også gjør (jeg er lærerstudent). Sykepleien er vel treårig, og på dette studiet sprer man det sånn at man tar det over fire år.

Back
Topp