Desemberbarn.

1zzyMarena

Elsker forumet
Marsboere 2020
Jeg husker når vi begynte å prøve for flere år siden så ville vi vente til over april for å unngå desemberbarn. Har hørt at det er kjipt med bursdag på julaften (får ikke en dag for deg selv). [emoji23]
Så synes det er litt morsomt at det klaffet nå!
Noen fler som egentlig ville vente pga spesiell dato? Eller noen som har siktet seg inn på en julegave (i den grad det går)? [emoji23]

Vi var litt mer avslappet med prøving i mars, det var ikke krise hvis det ikke klaffet den måneden :p jeg ønsket opprinnelig ikke termin i desember, men nå er jeg bare glad for at vi får to tette, så :Heartred

Vi gikk ikke på noe prevensjon så sjansen var der. Men gikk ikke aktivt inn for desemberbaby. Ideelt sett skulle det gjerne vært en 2018 baby [emoji23] men vi er veldig glade uansett altså [emoji4]

Jeg har et desember barn, og det er ikke noe som er koseligere med baby og advent, julestjernene/staker i glassene, sitte å amme! Men ja, kjedelig å være født sent på året. Selv gikk vi ikke på prevensjon, men prøvde på vår barn. Men slik gikk det ikke [emoji4] Jeg gleder meg iallfall [emoji173]️

Tenkte opprinnelig at jeg ikke ville ha desemberbarn, men sluttet ikke å prøve. Nå kunne jeg ikke brydd meg mindre :Heartred

Jeg har et desember barn, og det er ikke noe som er koseligere med baby og advent, julestjernene/staker i glassene, sitte å amme! Men ja, kjedelig å være født sent på året. Selv gikk vi ikke på prevensjon, men prøvde på vår barn. Men slik gikk det ikke [emoji4] Jeg gleder meg iallfall [emoji173]️
Ja det blir en fin julestemning [emoji4]

Skulle unngå desember. Men når det nå er som det er så gleder jeg meg til julebaby. Håper å unngå julaften... Haha typisk at jeg føder nettopp da. Blir spennende å se!

Prøvde egentlig å unngå desember barn, men brukte jo ikke prevansjon så visste at sannsynligheten var der;)Vi brukte 6 mnd med storebror, så slutta nå med tanke på å få vårbarn. Overraskelsen var stor når vi satt med positiv test etter 1 mnd Kjipt å ha bursdag i desember, men med termin i midten av desember tror jeg vi slipper julaften iallefall. Håper heller på en tidlig fødsel så det kan bli tidlig desember;)

Jeg ønsket meg veldig en desember baby. Fikk første menstrasjonen igjen i februar etter fødsel i mai. Ønsket oss en 2017 baby, slik at det kun blir ett skole år mellom de. Så da ble det enten desember-baby eller 2018 baby. Så fornøyd med desember baby[emoji2][emoji2]
Har termin 2 desember da så ingen sjangs for fødsel på julaften da.

Husker vi var litt redde for 17.mai baby også...for viøle jo ha en egen dag[emoji6] men ble heldigvis 9.mai[emoji2]

Vi ønsket i utgangspunktet vår- eller sommerbarn og vurderte en liten stund å ta prøvepause i februar og mars. Men etter å ha prøvd i nesten 5 måneder fant vi ut at det ikke var så lett å planlegge som vi trodde og at det var viktigere å få barn enn når på året det ble født. Pappa gikk bort en drøy uke før jeg ble gravid så jeg tror det er en mening bak det. I tillegg får man et litt annet perspektiv på livet når sånt skjer. Man slutter å ta ting for gitt. Det er ikke en selvfølge at man kan få barn.

Julen blir jo også veldig spesiell i år og da er det fint med noe positivt og som tar fokuset litt bort fra at noen mangler.

Nå er jeg bare overlykkelig over å være gravid og jeg kunne ikke brydd meg mindre om at det blir et desemberbarn :)

Vi begynte i April for å unngå Desember, men etter å ha prøvd et år betyr det ingen ting om når på året det blir :) Er bare utrolig gla for at vi er gravide igjen :Heartred

Vi ønsket i utgangspunktet vår- eller sommerbarn og vurderte en liten stund å ta prøvepause i februar og mars. Men etter å ha prøvd i nesten 5 måneder fant vi ut at det ikke var så lett å planlegge som vi trodde og at det var viktigere å få barn enn når på året det ble født. Pappa gikk bort en drøy uke før jeg ble gravid så jeg tror det er en mening bak det. I tillegg får man et litt annet perspektiv på livet når sånt skjer. Man slutter å ta ting for gitt. Det er ikke en selvfølge at man kan få barn.

Julen blir jo også veldig spesiell i år og da er det fint med noe positivt og som tar fokuset litt bort fra at noen mangler.

Nå er jeg bare overlykkelig over å være gravid og jeg kunne ikke brydd meg mindre om at det blir et desemberbarn :)
Kondolerer. Ja det blir en spesiell jul for dere, så blir kjekt med en ekstra julegave [emoji4]

Jeg håper nesten på å få jente 15.nov (utennom alt for tidlig) pga bestemor til mannen gikk bort nettopp og hun hadde bursdag da. Om det skjer er det ingen tvil om navn [emoji23]

Kondolerer. Ja det blir en spesiell jul for dere, så blir kjekt med en ekstra julegave [emoji4]

Jeg håper nesten på å få jente 15.nov (utennom alt for tidlig) pga bestemor til mannen gikk bort nettopp og hun hadde bursdag da. Om det skjer er det ingen tvil om navn [emoji23]

Takk.

Kondolerer til dere også.

Jeg er selv desemberbarn og har ikke egentlig vært noe glad for det. Ville ideelt sett ha termin mellom April og august, men etter så mange mnd så gir jeg litt faen [emoji23]

Back
Topp