Desember barn

mastine

Blir kjent med forumet
Hei:)

Jeg hører egentlig ikke til her, men lurte bare på en ting...
Hvordan synes dere det har vært å få en liten baby i desember måned?? Vi vurderer å bli gravide nå, altså en desemberbaby, men er veldig i tvil hvordan årsiden er å få barn på... Tenker på snø, kulde, mørketid, vanskelig å trille kanskje??
vi har en fra før som er født i juli, så vil ha andremann litt spredt;)
Veldig takknemlig for svar!!:)

klem

Min kom 27 November, synes det er fantastiske månder å få barn i jeg [:)] Hadde ikke stoppa prøvinga for å si det sånn..

Jeg synes ihvertfalll det er kjempe koselig[:)] Eneste dumme er jo at de blir født på slutten av året.. Gutten min ble født nyttårsaften[:)] Men det er ingen hindring egentlig synes jeg da[:)] De blir jo eldre de også[:)] Tenk så koselig det blir å sitte å amme om natta mens man ser lysene fra juletreet og snøen som faller utenfor[:)] Det med trilling er jo ikke alltid like lett.. Men snøen forsvinner jo etterhvert[:)] Man slipper jo det med at det er så varmt at babyen ligger å svetter hele natta[:)]
Håper du tar et valg du blir fornøyd med[:)]

ORIGINAL: BlessItBe

Min kom 27 November, synes det er fantastiske månder å få barn i jeg [:)] Hadde ikke stoppa prøvinga for å si det sånn..

Enig!!!

Jeg fikk tulla lille julaften..[:)] Hun kunne godt kommet en el to dager før... Men det er helt topp! Man har en unskyldning for å ikke måtte dra over alt, og kan bare være hjemme og kose seg med den lille! Hi hi hi...[8D]

takk alle dere for svar!!:) er det flere av dere som fikk sitt 2 barn da?? vi fikk faktisk vår første i fjor sommer, så om det skulle bli et desember barn i år på oss blir det jo veldig tett... men vi er klare for det begge to:)

Denne årstiden anbefales å få barn ;)

Er mest inne når ungen er liten uansett. og når den er 4 5 mnd, er det vår og da er ungen mer robust og det er deilig ut å trille å finne på ting i sola ;)

ja, jeg gikk høygravid den ene uken vi hadde 30 grader her i fjor sommer, og jeg holdt på å krepere!! helt forferdelig!!! veldig enig i det dere sier om at det er moro for barnet å kunne oppleve våren/sommeren når det har noen mnd på seg... :) det var derfor vi tenkte mellom desmeber-februar en gang. Jeg fullammer jo ikke lengr, men ammer endel likevel så er ikke sikker på om det går;) men vi får krysse fingrene!! det eneste er at jeg virkelig skulle ha fått av endel kilo fra forrige svangerskapet først, men de kommer vel på igjen uansett:)

e enig
ORIGINAL: Pashmina

Har jo vært en kald vinter, så litt lite trilling... men på den annen side-vi desembermødre har sluppet å gå høygravide på varmeste sensommer`n med vann i kroppen og det som verre er[:D] Og tenk så koselig det skal bli til sommeren, da er barna våre blitt så store at kan sitte selv i vannkanten å plaske, er mye våkne på dagen og få med seg "livet" rundt dem, oppleve blomster og rulle rundt i gresset [:D] Min førstefødte kom i februar, og hans første sommer var en deilig tid!! Så "go for it"

hehe, ja...uff, ikke bare bare nei... men slet dere ikke med klær å sånn?? måtte vel fornye hele garderoben med bare mammaklær for å ikke fryse?? det var positivt med å føde på sommeren, en slapp å kjøpe ytterjakker, varme gensere osv... gikk i de vide klærne jeg hadde og kjøpte kanskje bare to tre ekstra plagg...

ORIGINAL: mastine

hehe, ja...uff, ikke bare bare nei... men slet dere ikke med klær å sånn?? måtte vel fornye hele garderoben med bare mammaklær for å ikke fryse?? det var positivt med å føde på sommeren, en slapp å kjøpe ytterjakker, varme gensere osv... gikk i de vide klærne jeg hadde og kjøpte kanskje bare to tre ekstra plagg...

Nå hadde ikke ejg så stor mage. Men jeg gikk i en litt stor regnjakke med tjukk genser innom. Og det ble for varmt :P

Jeg vil anbefale deg å få barn i desember jeg også[:D]
Er så kos å sitte med den lille i jula,det er deilig å være inne å bare kose med baby når det er kaldt.
Og det med klær.....jeg har ikke kjøpt noe spesielle klær selvom det er vinter....vanlig mammabukser,og vanslig topper,ammetoppen.Man kan jo bare bruk stikke gensere og strikke jakker over [:D] 

Jeg synes det er glimrende å få baby på vinteren. Jeg har ei født i august og ei født i november før knerten nå kom i desember.

Ang. trilling; det går helt fint både i snø og kulde (ikke ekstremkulde da...men da går en jo ikke ut med en på 6 mnd født på sommeren heller...) bare en har en god vogn som både er lun og romslig for en god pose samt god å trille.

Gleder meg nå til sommeren, da blir han såpass stor at han kan ligge på teppe på plenen, kanskje han har begynt å krype eller krabbe litt også. En fin tid [:)]

jeg får jo så lyst når jeg leser alt dere skriver...:) får håpe det klaffer for oss denne mnd da;) er det forresten noen av dere som har erfaring med problemer med å bli gravid når en ammer? (ikke fullammer). mensen er kommet tilbake...

Jeg syntes det var helt fantastisk å få barn i desember.. Det er jo den beste julegaven man kan få.. Og som Unnimor sier, så er det suprkoselig å sitte å amme mens man ser på juletreet og all den fine julepynten..
Jeg er sjeleglad for at jeg slapp å gå høygravid om sommeren.. Og nå er lillegutt såpass stor at han kan få litt glede av sommeren han også.. Jeg tror det blir en flott tid..
Og med tanke på klær, så er det bare å kjøpe seg en stor ullgenser og så gå med jakka åpen (bir nok neppe like kaldt som det har vært denne vinteren), eller så kan du kanskje låne jakka til kjæresten din?? Selv så brukte jeg de vanlige klærne mine hele tiden, for jeg ble ikke så stor...

Så bare fortsett å prøve dere, jeg er ker på at dere ikke vil angre.. [:D]

Lykke til!

i forhold til det å ha en liten baby på vinterstid, så er det egentlig bare super koselig[:)] Lett å trille vogna mi i hvert fall..er det ikke brøyta så er det jo ikke brøyta, men da har man jo også en unnskyldning for å være inne da..hehe[;)]

Jeg skulle aldri ha barn i desember, og vips så var det mars/april mnd det klaffet for oss, så da ble det bare sånn..Jeg fødte 22.desember, og må si at DET var veldig slitsomt..vi kom hjem fra sykehuset på julaften og 30 min senere var vi på vei ut døra for å dra i julemiddag, og resten av romjula gikk det slag i slag..jeg husker INGEN verdens ting av romjula bortsett fra det jeg ser av bilder liksom..men jeg trodde den første tiden skulle være litt enklere enn det det var, Det er utrolig slitsomt den første tiden, Så jeg kunne ønske at jeg hadde tatt ting i mitt eget tempo og ikke prøvd alt jeg kunne for å gjøre alle andre glade ved å stille opp på alt av familiemiddager osv som var planlagt lenge før den lille meldte ankomst[;)] Tiden vi var hjemme i vår egen leilighet gikk med på å gråte..
Så det jeg skal frem til her, er at desember er en veldig fin mnd å få barn i, så hvis det klaffer for dere nå, så bare ta alt i deres eget tempo, ikke tenk på avtaler dere kanskje hadde, middager dere burde stille opp i osv..Jeg gleder meg helt villt til julen som kommer! Den skal jeg virkelig nyte! Da blir gullet ett år, og vi skal bare kose oss i sofaen å se på julefilmer og pynte juletre osv[:D]

Lykke til da!

Jeg ville heller hatt barn i desember enn januar, for å si det sånn... Har vært veldig vanskelig å trille akkurat denne vinteren, men det er jo den verste siden 1800-tallet, så man kan ikke regne den for representativ...

Dessuten får man alle ukene der man er utslått og man bare vasser rundt i ammetåken i den mørkeste tiden. Så, når formen begynner å komme tilbake er det allerede begynt å bli vårlig[:)]

ORIGINAL: Tori80

Denne årstiden anbefales å få barn ;)

Er mest inne når ungen er liten uansett. og når den er 4 5 mnd, er det vår og da er ungen mer robust og det er deilig ut å trille å finne på ting i sola ;)

Sign.
Får nesten bedre samvittighet når en må sitte inne når de er så små. Snøen og isen er der jo uansett om det er en liten baby eller større baby...
Ang gravidklær på vinter. Jeg gikk i samme klær... Var jo så varm. (Hadde verandadøra oppe for hunden av sommervane helt til min søster kommenterte at det var kaldt i stua. Hadde da 16 grader inne. Må vanligvis ha 24...[&:] )

Syns det er kjempe fin tid å få barn på jeg.[:D] Og ang klær så hadde jeg de samme hele tiden. kjøpte to gravid bukser og to topper. ellers så hadde jeg bare en strikke jakke som jeg hadde på meg da jeg skulle ut.[:)] ønsker deg lykke til.[:D]

Tusen tusen takk for at så mange tok seg tid til å svare:) kjempesnille er dere:) skulle nesten ønske jeg tilhørte denne gruppa;) da får vi krysse fingrene for at vi får det til denne mnd..blir spennende å se:) ha en deilig uke, og nyt de små, tiden går så altfor fort!! min er 8 mnd snart og det føles som i går at jeg føda... nyt hvert sekund :) klemm

Back
Topp