Dersom noen bruker ordet "chips"...

Pommes frites. Vi hadde denne diskusjonen til middag i dag faktisk :D
Mannen og dattera sier chips = potetgull. Jeg og guttungen sier chips = pommes frites.
 
Pommes frites. Vi hadde denne diskusjonen til middag i dag faktisk :D
Mannen og dattera sier chips = potetgull. Jeg og guttungen sier chips = pommes frites.
Hehe..
Grunnen til at jeg spør er siden guttungen (den eldste) og jeg stod på kjøkkenet og lagde chips (les potetgull), og han sier at flere i klassen sier de også lager chips, men da mener de pommes frites...

Jeg personlig kaller bagge dele chips litt om hinannen
 
Potetgull. Har aldri forbundet chips med pommes fristes.
 
Jeg har aldri brukt ordet "potetgull", det heter chips for meg. Er fra Vestlandet:)
 
Pommes frites
 
Jeg bruker ikke ordet chips i det hele tatt.

Jeg sier potetgull og pommes fristes. (eller. For tiden bruker hele familien 4 åringen begrep. Dyppe-pinner. Hun spiser store mengder ketsjup med dem)

Men det er vel chips som pommes jeg mest tenker på det som, dog forstår jeg ofte fra konteksten om det er snakk om potetgull.
 
Stort sett potetgull, men når vi er i Skottland tenker jeg på pommes frittes :)
 
Jeg bruker ikke ordet chips i det hele tatt.

Jeg sier potetgull og pommes fristes. (eller. For tiden bruker hele familien 4 åringen begrep. Dyppe-pinner. Hun spiser store mengder ketsjup med dem)

Men det er vel chips som pommes jeg mest tenker på det som, dog forstår jeg ofte fra konteksten om det er snakk om potetgull.
Dyppepinner! Den stjeler jeg.
 
Potetgull, chips er chips - pommes er pommes. Brukes også her i landet, de har ikke noe annet ord for potetgull enn «chips» :) Pommes heter pommes, normalt sett, og sjeldent pommes frittes :p

I Nord-Norge sa vi oftest Påmmfri :D
 
Back
Topp