Dersom man VET termindatoen..

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Kan man da si dette ved ordinær UL, slik at lege/jordmor kan gå ut i fra når babyen ble laget? UL skal jo være det som regner mest korrekt, men jeg vet med 110% sikkerhet når augustspira vår ble laga. Og dersom UL skulle si noe annet, vet jeg at det er feil :)
Settes den endelige terminen uansett utifra ordinær UL, eller kan den settes ut i fra om man vet selv når babyen ble unnfanget? :)
- selv om det er en god stund til enda, gleder jeg meg til å se om UL stemmer over ens med vår termin ;)

Dette lurer faktisk jeg å på for vi hadde oss en gang den fruktbare perioden var og vet hvilken dag det var og da er det litt rart om det er annen ul termin dato enn vi har funnet ut :-).

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Det er ordinær ul som teller samme hvor sikker du er, men hvis det er stor forskjell fra din egen tar de noen steder hensyn til det i forhold til overtid. Jeg er også spent på hva terminen blir, her er det tre aktuelle datoer innenfor 4 dager som er mulig :P Sist ble jeg flytte frem 4 dager, da var jeg også 100% sikker på unnfangelses datoen.

Jeg også vet termindato helt sikkert. :) sp blir spennende å se hva ul sier. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Innimellom kan egget gå i dvale og eller bruke noen dager og opp til en uke før den fester seg.. jeg viste tremin med forrige, men ble flyttet en uke. og de sa at mest sansynlig var det det som hadde skjedd... og nei de gir seg ikke... ul er og blir riktig.. sånn er det hvertfall her :P

Jeg vet også med 110% sikkerhet når spiren ble laget og har tenkt på det samme. Jeg kommer til å kreve at de setter datoen min, dersom de først kommer frem til en dato som er langt fra min egen. Jeg nekter å gå 14 dager ++++ overtid pga feil ul termin. Det er jo direkte farlig!

Det er jo forskjell på om vet når man hadde seg eller om man vet det og samtidig vet at man hadde eggløsning da. Spurte legen og han sa, som skrevet over her, at det kan ta opptil en uke fra samleie til egget faktisk fester seg. Han at "ul er som loven, det er den vi følger" ;)

Jeg var ikke i form eller humør til noe sengekos i ukene etter SA, så vi hoppet i høyet kun EN dag og det var samme dag som jeg hadde EKSTREME el-smerter (egget slapp med et smell da det endelig slapp!), el-slim osv.. ingenting mer hendte på kjærestefronten hverken uker før eller uker etter, levde rett og slett litt i sølibat på den tiden ;)
og de smertene var ikke til å ta feil av! jeg kjente det godt idet egget slapp.. så.. da har jo egget blitt befruktet akkurat den dagen, og egget begynner jo å dele seg allerede da, og ikke når det har festet seg i livmora.. eller? :p

Ul bestemmer.

Sist gang var jeg helt sikker på terminen. Ingen andre muligheter. Ble likevel flyttet fem dager frem på ultralyd. Guttungen kom åtte dager etter ultralydtermin og tre dager etter menstermin. Så tror nok min stemte best uansett.
Om man har store bekymringer angående termin når man har gått over termindato så kan man nok ta det opp der man skal føde.

Det er jo forskjell på om vet når man hadde seg eller om man vet det og samtidig vet at man hadde eggløsning da. Spurte legen og han sa, som skrevet over her, at det kan ta opptil en uke fra samleie til egget faktisk fester seg. Han at "ul er som loven, det er den vi følger" ;)

Vel.. Jeg brukte eggløsningstest, var obs på el-slim og vi hadde oss kun den dagen i løpet av en mnd og kanskje mer.... Så jeg vet nøyaktig når egget ble befruktet. Dersom ul termin settes to uker etter min termin sier det seg jo selv at det blir helt feil. Egget bruker ikke to uker på å feste seg uansett. Fikk positiv grtest 3+4..

Sist viste jeg sikkert hvilken dato som ville bli termin, men ul mente 2 dager senere. Mini kom til midt i mellom :) Denne ganger er jeg langt i fra sikker, så jeg må stole 100% på ul.
men jeg har hørt ei som fikk termin såppas sent at hu ikke var gravid da hun fikk positiv g-test i forhold til ul-termin. Men hun ble nøye fulgt med så noe galt ikke skjedde med babyen og henne selv.

Var slik med min første. visste akkurat nåe osv men det så de bort fra, kom 11 dager over ul tremin og 5 dager over min :=)

Har aldri opplevd at jeg har vist med sikkerhet når jeg hadde el(har testet) og fått termin leeenge før eller etter. Da har det bare skilt dager og det henger jeg meg ikke opp i.

Bare for å si det: Med forrige visste jeg også når unnfangelse skjedde, men ul termin ble satt en uke før min termin. Jenta kom nøyaktig på min termin... ;)

Blir spennende på UL om det blir store forskjeller :) jeg mener 6. og legen mener 1. august, ikke akkurat store spriket. Forrige gang var menstermin 5. okt, ul-termin 27. september. Han kom 9. oktober... Det var lange dager å vente, blir så innstilt på en dato:)

Alle kropper er forskjellige.. Noen bruker 40 uker på å lage en baby og noen bruker 38 uker.. ville stolt på UL jeg..

Her vet jeg med sikkerhet at eggeløsning fant sted 3 desember og var kun da vi hadde sex. Og egget festet seg innen 2 dager etter dette. Fikk gravid symptomer fra dag 3! Så her er det ingen tvil. Blir spennende å se med ul

egget kan ikke ha gått i dvale her heller... fikk også gravidsymptomer bare noen dager etter el.. og testet positivt på g-test uke 3+3 :)

Jeg er nesten helt sikker på at eggløsning skjedde mellom den 11 og 12, tok angrepille den 13 og den funket ikke. Testet klar positiv den 3 dager før forventet mens ( kvelds urin)

Back
Topp