Dersom du kunne velge...

Hormonfrøkna

I full hormoni!
Februar 2014 - Skjult forum
Dersom du kunne velge, uavhengig av dato for opptak i barnehage osv., hvilken årstid ville du fått baby og hvorfor?

Er det mange som tar hensyn til barnehage når de velger å få barn? Jeg tror ikke vi blir å gjøre det.

Jeg synes høstbarn er flott! Da kan de kose seg i vognbagen hele vinteren og jeg trenger aldri bekymre meg for solen eller varmen når de er pittesmå
(Jeg har to senhøst-barn og er veldig fornøyd med det!)

Våren, da kan babyene være nesten nakne om sommeren, og det synes jeg er herlig, istedet for å måtte utsette de små for kald luft når de er helt ferske.

På sensommeren/høsten!:)

Somrene her på Vestlandet er sjeldent så varme at jeg kan se for meg det spiller noen rolle om man er høygravid i den perioden + man har mer frihet i sommermånedene. Som førstegangs synes jeg hvertfall det var litt surt å være inne med kolikkbaby til de grader mens alle andre var ute og koste seg i sola:/

Sånn utenom det passer det med en august/september - baby neste gang for å få ønsket aldersforskjell på guttungen og nestemann, om vi skulle være så heldige å få det til å klaffe:)

fikk min i januar, men neste vil jeg skal komme i sommer en gang, rundt juli kanskje:)

Eldstemann er født sent i april, og frøkna først i mai.

Ville ikke endret på noe. Helt nydelig å ha tidlige morgener når det er lyst ute : )
Falt naturlig å ha permisjon frem til barnehageåret begynte også med begge to : )

På våren. Då slepp eg å gå høygravid om sumaren, og midt opp i jula. Og så slepp eg å pakke på babyen så mykje kle, og det er greiare å la den sove ute i vogna om våren/sumar når dei er så små.

Synes egentlig det passet veldig fint med mine november / desember barn. Jeg slapp å være gravid lenge på glatt vinterføre, og da barna var store nok til å ville krabbe ute var det sommer. Det var helt greit å ha vinter den første tiden når de uansett bare lå sovende i vognen. 

Våren. Slipper å ha en nyfødt baby på den kaldeste vinteren, og får den første tiden med baby på det jeg anser som de beste årstidene (vår og sommer). Skulle det bli en veldig varm sommer, så er ikke babyen helt nyfødt og litt lettere å kle av litt tøy. Har også (forhåpentligvis) kommet greit inn i hverdagen med småbarn til de regntunge høstdagene kommer. Jeg er selv født i februar, og har av en eller annen grunn alltid vært glad for at jeg er født tidlig på året, og har derfor ønsket det samme for barna mine. Første er født i mars, det syns jeg var perfekt. Denne gangen tok det litt lenger tid, så jeg har termin i begynnelsen av juli. Blir nok bra det også. :)

Eg har ein gut født i juli, og det var veldig greit. Det som ikkje er så kjekt for han er at barnehagen er stengt, og alle er på ferie når han har bursdag.
Viss eg skulle valgt igjen, så måtte det blitt ein gang mellom februar og mai.
Me har bevisst venta med å prøve denne gangen slik at det i allefall ikkje kjem ein liten før etter årsskifet, og så rekna eg jo med at det tar litt tid, time will tell.....

april. da er det ikke snø, jeg slipper å være veldig gravid i varmen, og de er et par mnd fr varmen setter inn.. da slipper man å ha masse vanskelige klær på de små kroppene

jeg får to augustbarn og syns det igrunn er perfekt... da har jeg et år på å komme i bikiniform, og jeg får to deilige sommere hjemme :D
og så er de 1 år ved barnehagestart.. (selv om hun her skal drøye til etter nyttår da..)

Fikk førstemann i slutten av oktober og andremann i slutten av januar.
Synes høsten var helt topp. Fikk være hjemme hele den kalde tiden (så godt å slippe og ut om morgenen) pluss at jeg hadde hele sommeren hjemme og minsten kunne sitte selv og plaske i et basseng på de varmeste dagene :) Januar kan ikke sammenliknes i mine øyne.

Back
Topp