Dersom du fikk gratis utdanning og kune velge hva du ville...

Hekla85

Elsker forumet
...hva ville du blitt? Og om du ikke skulle vært det du jobber med idag eller hvis du ønsker å omskollere deg?

Tror jeg ville blitt lege :)

Jeg tror jeg ville blitt språkforsker. Språk er så spennende! 

Dyrepleier! Eller sosionom :D Å tenk om man kunne få gratis utdannelse.. Da hadde livet vært en lek!

Vet ikke helt hvor mye dere har fulgt med, men såvidt som jeg vet så er utdanning gratis her i Norge!:) Jeg skal begynne på mitt 4.år på universitetet til høsten, og har enda ikke betalt noe for det(hvis du ser bort ifra 400 kroner for semesterkort)! :) Bare å sette i gang og gjøre noe med disse drømmene!:) 

Jeg ville EEEEEENTEN blitt Pilot, eller tolk (men skikkelig god tolk, sånn tolk til presidenter og sånn)

Januar2013 <3 skrev:
Vet ikke helt hvor mye dere har fulgt med, men såvidt som jeg vet så er utdanning gratis her i Norge!:) Jeg skal begynne på mitt 4.år på universitetet til høsten, og har enda ikke betalt noe for det(hvis du ser bort ifra 400 kroner for semesterkort)! :) Bare å sette i gang og gjøre noe med disse drømmene!:) 

Selve utdanningen er jo gratis hvis man ikke velger privat. Tipper Hekla85 mener dersom du skulle startet på en ny utdanning nå i ettertid;) Jeg har også 5 år på universitet, og sitter da igjen med 250.000kr i studielån. Man får bare studielån for opptil 6 års studier. Etter noen år i jobb er det ikke alle som har muligheten til leve uten inntekt i minst 3 år, og ofte da også uten støtte fra lånekassen.

Bidemoren skrev:

Januar2013 <3 skrev:

Selve utdanningen er jo gratis hvis man ikke velger privat. Tipper Hekla85 mener dersom du skulle startet på en ny utdanning nå i ettertid;) Jeg har også 5 år på universitet, og sitter da igjen med 250.000kr i studielån. Man får bare studielån for opptil 6 års studier. Etter noen år i jobb er det ikke alle som har muligheten til leve uten inntekt i minst 3 år, og ofte da også uten støtte fra lånekassen.

Jo, jeg har også 250.000 i studie lån, fordi jeg var så dum å gikk 2 år på privat høyskole, jaja. Så hadde gjelda blitt slettet og jeg ikke hadde hatt familie å forsørge, så hadde jeg nok uten tvil begynt på nytt :)

Ja, den ser jeg! :) Jeg skal ikke kverulere, reagerte bare da jeg såg innlegget, for i mine øyne er jo utdannelse gratis. Og dette med lån fra lånekassen er jo egentlig et "gode" som vi velger selv!:) 
Meen, hvis jeg hadde hatt karakterer til det, så hadde jeg nok villet blitt lege jeg også! :) 

Januar2013 <3 skrev:
Ja, den ser jeg! :) Jeg skal ikke kverulere, reagerte bare da jeg såg innlegget, for i mine øyne er jo utdannelse gratis. Og dette med lån fra lånekassen er jo egentlig et "gode" som vi velger selv!:) 
Meen, hvis jeg hadde hatt karakterer til det, så hadde jeg nok villet blitt lege jeg også! :) 

Hehe, søt du :) Jeg spurte samboeren om det samme og han forstod ikke hva jeg mente i det hele tatt, hehe, så han ga jeg opp å få et svar ut av :)

Jeg trenger ikke utdannelse til det, men jeg skulle ønske jeg var skikkelig god til å skrive bøker for da ville jeg blitt forfatter!! Sånn SKIKKELIG god så jeg kunne blitt millionær!!!! Ja jeg innrømmer det, jeg ønsker å jobbe minst mulig men få mest mulig penger!!! =))) Min store drøm er å stå opp om morran og tenke "Hmm.. i dag var det fint vær, tror jeg lar være å jobbe i dag. Kanskje jeg skal ordne litt i hagen?"

Er sykepleier, men vil gjerne bli Jordmor. Har søkt uten hell et par ganger! :)

Jeg ville ikke blitt NOE annet enn det jeg har utdannet meg til: geolog/geofysiker <3 Verdens beste utdannelse og verdens beste jobbmuligheter <3

Landskapsarkitekt eller interiørarkitekt kunne vært kjekt. Hvis d hadde vært mulighet for å ta d her i Rogaland..

Back
Topp