Dermalogica hudpleie (med retinol) - gravid

Akimdai

Elsker forumet
Himmelbarn
Skuddårsspirene 2024
Så plutselig at det står på flere av produktene jeg bruker fra dermalogica står det «dette produktet inneholder retinol, hvis du er gravid eller ammende rådfør deg med lege før bruk»
Tviler på at legen min har peiling på hudpleie :hilarious:
Har prøvd å Google litt, men finner bare at man skal være forsiktig (hva innebærer det?) og ikke så mye om hva som er risikoen. Noen som vet?

Så plutselig at det står på flere av produktene jeg bruker fra dermalogica står det «dette produktet inneholder retinol, hvis du er gravid eller ammende rådfør deg med lege før bruk»
Tviler på at legen min har peiling på hudpleie :hilarious:
Har prøvd å Google litt, men finner bare at man skal være forsiktig (hva innebærer det?) og ikke så mye om hva som er risikoen. Noen som vet?
Hei, ja, det er en av ingrediensene man skal holde seg unna. Du kan lese om det her: https://legemiddelverket.no/nyheter...-graviditet-og-risiko-for-psykiske-reaksjoner

Slik jeg forstår det så er det påvist fosterskader hos dyr, men lignende studier har ikke blir gjort på mennesker. Derfor frarådes det av et føre-var prinsipp. Relis skriver at absorpsjonen sannsynligvis er veldig liten. Om du vil ta det sjansen er jo opp til deg da :)

Last edited:
Takk for at du tok deg tid til å svare :)
Har sluttet å bruke produktene allerede :angelic:

• Omsorg
Reactions: HCS
Back
Topp