Derfor sier jeg ikke termindato.

Jusom

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Juligull2021
Jeg har to svangerskap bak meg der begge ble liggende i magen to uker over termin. Ikke nok at det er en påkjenning i seg selv å være høygravid to uker ekstra, så var det myyyye mas fra de nærmeste. :meh:Selv om de ikke mener noe vondt er det veldig slitsomt.

Denne gangen skal jeg bare si at jeg har termin en gang i slutten av juli selv om den er 9 juli og 21 juli hvis jeg går like langt som med de to andre.

Håper jeg klarer det da. :p også får jeg spise masse dadler de siste fire ukene, for det skal vist modne mormunn sier de i østen, så da får jeg prøve. :wacky:

Skal leve på dadler siste mnd jeg da :P Det maset siste tiden var fæl. Gikk 11 dager over og hver dag på overtid føltes som en uke..

Høres lurt ut å redusere sjansen for mas mot slutten :) mine har kommet brått på både oss og slekta begge to. Førstemann 39+3, andremann 36+0. Håper ikke denne kommer enda tidligere, for prematur fødsel er ikke noe kult det heller. Uke 39 var egentlig fint :) kan håpe på det for oss begge denne gangen :)

Jeg drakk to kopper bringebærbladte, som sies å gjøre det samme, kvelden 30. november og morgenen 1. desember startet fødselen, ni dager før termindato :wideyed: Jeg fødte også på en time, men det anbefaler jeg ikke :hilarious:

Jeg vurderer å ikke fortelle svigers nøyaktig når terminen er:oops: Da vi ventet førstemann ringe de hver eneste dag, gjerne flere ganger for dagen. Da jeg til slutt bare avviste samtalene deres, gikk det bare to sekunder før mannen sin telefon ringte. Det hele føltes som et overtramp, og jeg ble invadert med intime spørsmål om modning:smiley-ashamed008 Hjalp lite at jeg gikk 6 dager over tiden og.

Jeg har ingen planer om å si termindatoen til de som ikke må vite det..
jeg gikk 6 dager på overtid sist, og alle var seriøst mer utålmodig enn meg.. jeg var forberedt på å bli satt igang, så jeg stressa ikke :)
Denne gangen blir det jo i sommerferien, så kan vøre greit å vite at ikke alle har ferie akuratt da, så noen kan stille som barnevakt om vi trenger det :p

Jeg drakk to kopper bringebærbladte, som sies å gjøre det samme, kvelden 30. november og morgenen 1. desember startet fødselen, ni dager før termindato :wideyed: Jeg fødte også på en time, men det anbefaler jeg ikke :hilarious:

Da skal jeg drikke bringebær te også! Det passer best å få baby i slutten av juni. :hilarious: men jeg får bare i stille meg på 12 dager over denne gang også. :arghh:

Jeg fikk førstemann 5 uker før tida, og da ble alle overrasket kan du si :happy: men anbefaler ikke det da, nyfødtintensiven er ikke morsom.. de andre to kom en dag før, og en dag etter termin, fikk ordnet med noen kiropraktor-teknikker som KAN starte fødsel - og det gjorde det hos meg! Søstra mi gikk langt over med alle sine, 21 dager på det meste! Ho ble utrolig drittlei alle spørsmål og gode råd for å si det sånn.. så jeg er veldig forsiktig med å invadere noen sin tid når de er rundt termin-dato! Jeg er faktisk også usikker på om jeg skal si termin-dato denne gangen. Litt koselig å ikke ha en stadfestet dato liksom.. :happy:

Jeg har ikke tenkt å si termindato når jeg publiserer at jeg skal ha barn, blir å si at jeg skal ha i juli. Tenker at det kan være fint at bare vi veit det. er min første baby, så aaaaner ikke om jeg går over tida osv...;)

Forstår godt dere som har gått over tiden og fått mas ikke vil dele. Hadde pks med første så hadde dato sa hvos de skulle ha datoen så ville jeg ikke høre et kvekk før vi tok kontakt og ting kunne også ende med det ikke ble ks den dagen... det fungerte og de fikk ikke lov å ringe og innformere alle før baby var annonsert

Føler så med deg! Hadde selv termin 8 juli og fødte 20 juli! Var så lei alt maset om det var baby snart at når kan kom la jeg vekk tlf og sa ikke noe tii andre enn aller nærmeste som visste jeg ble satt i gang at han var kommet før det var gått over en uke:rolleyes:

Sier heller ikke nøyaktig dato. Jeg har fått før tiden med alle 3 og håper nr 4 også gjør det, selvfølgelig :p syns det er helt greit at man kan holde noe for seg selv også. ;)

Oi, det var raskt! Gikk det bra med deg og småen?

Skjønner godt du ikke vil si termins dato.. Første fødte jeg på termin og 2. Var jeg sikker på jeg skulle føde FØR men gikk 6 dager over og hadde gitt opp... Husker jeg ikke orket snakke med noen nesten og orker hvertfall ikke spm om baby snart skulle ut :arghh:

Oi, det var raskt! Gikk det bra med deg og småen?

Småen gikk det fint med, frisk og fin lita jente.
Jeg fikk andregradsrift som ble sydd fint, men så har stingene løsnet/nerver blitt strukket/revet over etterpå. De vet ikke helt :wideyed: Så det sliter jeg litt med.

Men selve fødselen gikk fint, sånn sett bort ifra at det var helt infernalsk vondt, jeg ikke rakk smertestillende og jeg ikke fikk pauser. Men det var fort over da :p

Back
Topp