deres synspunkter.. bhg + kostpenger

kajen

Betatt av forumet
i bhg til mitt gull får barna frukt ved det ene måltidet. pluss melk..
mitt gull har kumelkallergi, men de kjøper ikke inn egen melk til henne.. det må jeg gjøre selv.. jeg betaler fortsatt like mye.
nå har kosten gått opp, de skal få frukt på morgenen også. pluss frokostblanding kl 2. pluss et måltid annenhver onsdag..
jeg betaler fortsatt like mye som de andre, men de kjøper fortsatt ikke inn egen melk til henne.
Er dette virkelig rettferdig?

Jeg har selv jobbet io barnehage, hvor vi da bestilte varer til de som har allergi.
Ok, hvis de ikke har mulighet til det, da burde jeg ihvertfall få betale litt mindre enn de andre. Har jo selv vært i bhg når de har fått servert frukt, det er jo snakk om 3 biter de får..

Spørs hvilken melk hun må ha, men jeg hadde krevd at de enten kjøper melk til henne eller at du får satt ned kosnadene litt, så du kan kjøpe melka å sende med til bhg.

Nei, bhg skal kjøpe inn melk som ungen din kan drikke[;)]

Mener det burde blitt fratrekt litt ja....

ORIGINAL: Gitte__

men styrer sa nei.
og nei til at jeg skal betale mindre.
dette er en kommunal barnehage..
what to do..

ORIGINAL: Lillesnille

Mener det burde blitt fratrekt litt ja....

eller trekk i betaling...syns det var dårlig av b.hagen....hva skal de gjøre når de skal ha varm-mat da? de bruker vel melk i en del av maten...

Syns du skal sette deg ned og prate med de...

Har litt inntrykk av at endel barnehager er litt sleipe når det gjelder dette med maten altså. I denne kommunen f.eks er det bestemt (kommunalt) at alle uansett hvor stor plass, skal betale det samme i kostpenger. Dvs jeg med 40% plass betaler det samme som de med 100%... finnes ikke logisk en plass igrunn. 

ORIGINAL: kajen

ORIGINAL: Gitte__

men styrer sa nei.
og nei til at jeg skal betale mindre.
dette er en kommunal barnehage..
what to do..

Snakk med Su?

Synes dette høres veldig rart ut. Om de kan bestille melk fra der de vanligvis får melk fra synes jeg de er vanskelige. I min bhg er det 2 barn som skal ha spesial. Vi kjøper inn 2 laktosefri melk og en spesiell yoghurt til de som er en del dyrere enn den andre. Likevel betaler de ikke mer. Styreren min sier at matbudsjettet ikke er det som går dårlig, så da er det rart de ikke "spanderer" på ditt barn som trenger noe annet. Eller lar deg betale mindre for å ordne det selv.

Om du vil klage er styrerens nærmeste overordnede en enhetsleder. Jeg hadde tatt kontakt med han/henne.

Hvis det er en kommunal barnehage, kan du jo bare klage til kommune. Så vil du få et vedtak på det og dersom det ikke er det resuktatet du vil ha kan du klage videre til fylkesmannen, vil jeg tro.

synes at enten ska de kjøpe melk elelrs ska du betale mindre, men er vel ikke slik, kusina mi må å betale fullt me kost penger selv om ho må kjøpe me mat te tulla si selv

Vi kjøper de matvarene som trengs til barn med allergi, så fremst det lar seg gjøre. Om foreldrene må kjøpe det selv er reduksjon av kostpenger en selvfølge.

På vårt kjølerom har vi lett melk, h-melk, laktoseredusert melk, soyamelk og rismelk, innkjøpt av oss [:D]

Enten må det fratrekkes.. eller så kjøper de inn melk til jenta di[:)] Mener jeg da

enten må de kjøpe eller du få billigere[:)] jeg jobbet i bhg der vi kjøpte 4 forskjellige sorter pga allergi...

Back
Topp