Deres symptomer på en SA?

Beros_2020

Blir kjent med forumet
Hei,
Mitt forrige svangerskap endte i SA, i uke 5/6 ca. Jeg hadde en del vondt i magen før blødningen begynte. Vondt i ca en uke, med stadig svakere streker på graviditetstestene. Ingen spotting før blødningen startet for min del.

Nå er jeg gravid igjen, og livredd for at også dette er en SA. Jeg har følt meg forstoppet siden før jeg fikk positiv test. Sliter fortsatt med dette, og har vondt i magen gjennom dagen hver dag. Smertene sitter nederst i magen, ca på midten, litt mot venstre.
Så hva tenker dere? Jeg vet ikke om jeg takler en SA til
 
Hei,
Mitt forrige svangerskap endte i SA, i uke 5/6 ca. Jeg hadde en del vondt i magen før blødningen begynte. Vondt i ca en uke, med stadig svakere streker på graviditetstestene. Ingen spotting før blødningen startet for min del.

Nå er jeg gravid igjen, og livredd for at også dette er en SA. Jeg har følt meg forstoppet siden før jeg fikk positiv test. Sliter fortsatt med dette, og har vondt i magen gjennom dagen hver dag. Smertene sitter nederst i magen, ca på midten, litt mot venstre.
Så hva tenker dere? Jeg vet ikke om jeg takler en SA til

Det kan være så mangt. Eg for min del hadde skikkelige luftsmerter i starten, såpass at eg vurderte å ringe legevakten:hilarious: men det kom seg etterhvert! Forstoppelse er også vondt i tillegg til at mange opplever menssmerter på den tiden. Eg tenker derfor at dette likegodt kan være helt normale vondter, så krysser fingrene for deg:)
 
Det kan være så mangt. Eg for min del hadde skikkelige luftsmerter i starten, såpass at eg vurderte å ringe legevakten:hilarious: men det kom seg etterhvert! Forstoppelse er også vondt i tillegg til at mange opplever menssmerter på den tiden. Eg tenker derfor at dette likegodt kan være helt normale vondter, så krysser fingrene for deg:)


Takk
 
Jeg hadde kun blødninger. Først bittelitt og så steg det til mens blødning. Ingen smerter.
 
Når jeg hadde sa begynte det som lett murring (type mens kramper) som over et par timer tok seg opp til heftige kramper med smertetopper/bølger og tak i ryggen altså typisk fødsel lignende smerter, det var en sa i uke6.

ble gravid igjen 3 mnd etter og hadde da noe helt sinnsyke magesmerter/murringen en periode. Det var såpass at jeg lå på soffaen i fosterstilling hver kveld i noen uker. Det var rett og slett voksesmerter, den lille livmoren vokser noe helt enormt første tiden og det var jeg veldig følsom på:) det ble baby av det :)

men man skal være obs på smerte og søke helsehjelp om man er urolig!

Jeg var et nervevrak store deler av svangerskapet pga frykt for ny sa. For meg hjalp det å ha noen andre enn mannen å snakke med ( søster) om bekymringer, altså jeg snakket selvsagt med han også men for å ha et par ulike utløp. Det hjalp med legetime/jordmor, og tidlig ultralyd i uke 9, samt det hjalp å laste ned preglofe app og sette mål for milepelær:)

lykke til!
 
Back
Topp