Deres meninger om et vanskelig tema

Secret agent

Betatt av forumet
Hva mener DU om abort? Jeg vet at det finnes mange forskjellige meninger...

Noen grunner til at du synes det blir riktig? Evt feil?

Mine meninger... ***sterke sener*** Hadde jeg bært under 17 år og blitt gravid hadde jeg tatt abort, spesielt og pappaen ikke hadde vært riktig.. Syntes de som blir gravide etter voldtekt også har en GOD grund til å ta abort. Hadde jeg blitt gravid og fått vite tidlig at babyen hadde hatt downs hadde jeg tatt abort.. (døm meg for det til dere blir blå, jeg har erfaringer og det er noe jeg aldri kunne taklet) Syntes IKKE det er riktig og bruke abort som prevangsjon. Blir man gravid og ikke har brukt prevangsjon burde man stå for det man han gjort! Sex er for å lage babyen, det burde de fleste ha fått med seg :P Er også imot foreldre som tvinger barna/ungdommene sine til å ta abort..! Ellers så er jeg ikke sånn super imot abort.. Si om ei gikk på prevangsjon da.. Og ble gravid, og hu var ei type jente som egentlig aldri ville ha barn, og hun velger å ta abort er ikke det noe jeg har med å gjøre.. Alle har så ulike meninger om detta tema, for noen veldig sårt..

Så lenge man har sex så vet alle hva konsekvensen kan være. Jeg er i mot abort. Ansvar for egnene handlinger handler min mening om egentlig.

jeg har aldri vært imot abort! Man bestemmer over sin egen kropp, og iblant er det faktisk bedre for barnet å ikke bli født! Jeg var en av de som ALDRI trodde jeg skulle gjøre det, men plutselig en dag stod jeg der med sjegget i postkassa, og hadde ikke så mye annet valg der og da.. så det kan skje den beste av oss;) iblant er det som å velge mellom pest eller kolera, abort eller barn...
MEN når det er sagt, respekterer jeg ikke de som bruker det som prevensjon omtrent! har en bekjent som sikkert har gjort det minst 5 ganger, og det blir for drøyt...
Man burde ha en "god grunn", og den grunnen trenger ikke være viktig for hele verden, men for deg\dere!!

Hadde aldri greide å velge abort selv, men jeg ser at mange trenger tilbudet så jeg de ikke imot. Men jeg tenker også slik at når man har sex så er barn en konsekvens og er man ikke klar for barn, så er man ikke klar for sex heller. Dessverre er ikke sex et valg hos mange, så her kommer argumentet om at de som trenger det, bør få tilbudet igjen. Tenker på f.eks voldtatte.

Hyppio skrev:
Hadde aldri greide å velge abort selv, men jeg ser at mange trenger tilbudet så jeg de ikke imot. Men jeg tenker også slik at når man har sex så er barn en konsekvens og er man ikke klar for barn, så er man ikke klar for sex heller. Dessverre er ikke sex et valg hos mange, så her kommer argumentet om at de som trenger det, bør få tilbudet igjen. Tenker på f.eks voldtatte.

Det er jeg egentlig litt uenig i..folk må da kunne ha sex, er ikke alle som ønsker seg barn, enten de er 18 eller 40 år. Ja, ting kan skje selv om man bruker prevensjon osv, og da er abort et alternativ man kan velge selv..(gudsjelov!)

Når jeg ble gravid i 2010 så ble jeg gravid på prevangsjon.. Veldig glad jeg ikke tokk abort.. Men hallo!? Jeg mener at om man går på prevangsjon, så må man da få lov til å ha sex.. (selvom man ikke ønsker barn) de fleste folk liker jo sex.. Alltså, folk har jo sex Forde det er deilig! Ikke alltid for å lage barn.. Vi lever i 2012, ikke 1800 tallet ;)

Luckyus skrev:
Så lenge man har sex så vet alle hva konsekvensen kan være. Jeg er i mot abort. Ansvar for egnene handlinger handler min mening om egentlig.

Helt enig i dette! Men er for abort i enkelte tilfeller, hvor mor har vært utsatt for overgrep og slikt. 

Jeg er for abort når det er medisinske årsaker, voldtekt eller andre "gode grunner". Støtter det ikke når det blir brukt som prevansjonsmiddel! De som har klart å bli gravid en gang ved et uhell, bør være såpass oppegående at de unngår det neste gang!!!

JEG synes at folk skal passe sine egne saker. Vi skal være sjeleglad for at abortloven er kommet, slik at man slipper masse dødsfall på kvinner oga illegale aborter.

Er faktisk ikke lenge siden abort ble tilatt i Norge, i 1964 ble abort tillatt, da kunne man søke om å få tatt abort.

Det er hundrevis av forskjellige grunner til at folk velger abort, for meg personlig så klarer jeg ikke ta abort, selv om jeg på en måte har litt lyst...

At abort er brukt som et prevansjonsmiddel er selvfølgelig ikke bra, MEN mange av kvinnene som tar abort er kvinner som BØR ta abort om man snur litt på saken:)

Uansett...folk må gjøre det som føles rett for dem....Jeg var før veldig abortmotstander, helt til jeg fikk et realistisk syn på livet:)

Jeg er mot abort. Det er et menneske fra det blir unnfanget, og jeg mener det er like galt som å drepe et født barn.

Forstår at enkelte situasjoner gjør det vanskelig både psykisk og fysisk å bære fram barnet, men jeg ville ønsket at flere klarte å gi fra seg barn til adopsjon heller en å ta abort.

suttelutt skrev:
JEG synes at folk skal passe sine egne saker. Vi skal være sjeleglad for at abortloven er kommet, slik at man slipper masse dødsfall på kvinner oga illegale aborter.

Er faktisk ikke lenge siden abort ble tilatt i Norge, i 1964 ble abort tillatt, da kunne man søke om å få tatt abort.

Det er hundrevis av forskjellige grunner til at folk velger abort, for meg personlig så klarer jeg ikke ta abort, selv om jeg på en måte har litt lyst...

At abort er brukt som et prevansjonsmiddel er selvfølgelig ikke bra, MEN mange av kvinnene som tar abort er kvinner som BØR ta abort om man snur litt på saken:)

Uansett...folk må gjøre det som føles rett for dem....Jeg var før veldig abortmotstander, helt til jeg fikk et realistisk syn på livet:)

Signerer!!! Takk o lov for 2012! Som ekstremt mange andre ting-> før man har vært i situasjonen selv , vet man faktisk ikke hva en hadde valgt. Lett å si 'jeg hadde aldri gjort det', og sikkert lett å tro det selv også..... Men alt går ikke alltid sånn som man tror, og psykedelisk er sterkere enn ens meninger. Til syvende og sist er det ikke meningen som avgjør, men en sammensetning av situasjonen en er oppi, og hvordan du selv og tingene rundt er akkurat da. Noe som ikke kan forutsees.

Back
Topp