Deres favoritt ammestilling? Hvilke varierer dere evt mellom?

Eliine

Flørter med forumet
Hvilke ammestillinger foretrekker dere? Varierer dere eller har dere funnet en favoritt?:) Tar baby godt tak i alle stillingene dere forsøker?

Her har vi variert litt, har litt lite melk, spesielt i det ene brystet og sliter litt med at baby skal få et godt sugetak der. En tendens til å bli sår, da det ofte ender med sutting på selve brystknoppen. Som mange andre skriver foretrekker også babyen min å sove oppå meg, helst med puppen i munnen.

Her går det som oftest i tilbakelent amming på venstrepuppen og modernifiset vogestilling på høyre. Trenger litt mer kontroll på høyre enn på venstre side. Foretrekker tilbakelent best for da raper hun som regel mens hun ligger på puppen så da plages hun ikke like mye med luft. Om jeg løfter henne opp og raper henne vil hun bare på puppen for å sove og da har vi en evig runddans. Jeg raper selvfølgelig om jeg hører hun svelger masse luft, men da gjerne midt under ammingen.
Om natten ligger vi og ammer noe jeg er veldig glad for fungerer for oss begge.

Fremoverlent, bakoverlent og liggende gjør vi her. Sjeldent tvillingstilling, bare om jeg har en tett melkegang på den siden slik at haka treffer der. Hun har godt sugetak i alle, og jeg kan la henne ligge på ammeputa og suge selv slik at jeg har hendene fri til å spise

Bytter på vuggestilling og tvilling på dagtid. Ligger om natten. Jeg har mest kontroll på sugetaket i tvillingstilling på ammeputa☺️

Stort sett vuggestilling på dagtid med ammepute. Eller tilbakelent i blant. På natten bytter jeg litt mellom liggende og tilbakelent avhengig av hvor trøtt jeg er og hvor mye luft det virker som han sliter med. Tilbakelent hjelper med å få ut luften hos han.

Ammer kun på et bryst. Og det er et enkelt bryst for han å ta.

Stort sett vuggestilling på dagtid med ammepute. Eller tilbakelent i blant. På natten bytter jeg litt mellom liggende og tilbakelent avhengig av hvor trøtt jeg er og hvor mye luft det virker som han sliter med. Tilbakelent hjelper med å få ut luften hos han.

Ammer kun på et bryst. Og det er et enkelt bryst for han å ta.
Hva gjør at du bare ammer på et bryst? Husker mamma bare ammet med det ene til søsteren min, men det var siden det nesten ikke kom melk ut av det andre

Her er det 3 stillinger vi veksler mellom, liggende på natt (samsover med fri melkebar), sittende med cozyfixen og halvveis liggende på sofa med lille på pute.

Hva gjør at du bare ammer på et bryst? Husker mamma bare ammet med det ene til søsteren min, men det var siden det nesten ikke kom melk ut av det andre
Det ene brystet gir nesten ikke melk og i tillegg er vanskelig å få tak på. Har hatt mange brystbetennelser på det brystet lenge før jeg ble gravid med førstemann.

Med datteren min jobbet jeg i ukesvis med å få det til å funke med både amming og pumping, men måtte gi opp når datteren min var 8 uker. Men ammet på et bryst helt frem til hun var 2,5 år.

Denne gangen prøvde jeg en stund, men innså fort at det ble mye styr og mas og ikke verdt det siden det gir så lite. Det andre fungerer mer enn bra nok alene og lillegutt (akkurat som søsteren) legger godt på seg. Så greit å spare meg for stresset. Fokuserte heller på å få det til å minske produksjonen sånn at jeg ikke fikk noen betennelse eller spreng.

Eneste ulempen er at jeg ser veldig skeiv ut, men rettet seg egentlig fint når jeg sluttet å amme sist. Viktigste er at lillebror får det han trenger

På dagtid går det for det meste i klassisk vuggestilling og noen ganger tilbakelent. På natten blir det liggende.

Stort sett klassisk vugge eller modifisert vugge. Får ikke til tilbakelent, og liggende har vi kun prøvd én gang. Det fungerte greit da, for så vidt! Tvilling har vi ikke prøvd på lenge..

Vi har ikke helt dreisen på amming enda, så delammer pga lav produksjon. Men liker best tvillingstilling☺️

Dere som ammer i tvillingstilling, hvordan gjør dere det? Her føler jeg lillegutt har blitt for lang :hilarious: Legger han på en pute inntil meg, men selv med par-tre sofaputer bak ryggen min kan jeg ikke lene meg ordentlig tilbake fordi han da kommer for langt frem ifht puppen.Han er litt over 8 uker.

Sitter nå derfor med en stor og smertefull abcess på brystet som må kirurgisk tømmes i flere omganger etter en runde med tilstoppede melkeganger jeg ikke fikk tømt skikkelig…:banghead:

Dere som ammer i tvillingstilling, hvordan gjør dere det? Her føler jeg lillegutt har blitt for lang :hilarious: Legger han på en pute inntil meg, men selv med par-tre sofaputer bak ryggen min kan jeg ikke lene meg ordentlig tilbake fordi han da kommer for langt frem ifht puppen.Han er litt over 8 uker.

Sitter nå derfor med en stor og smertefull abcess på brystet som må kirurgisk tømmes i flere omganger etter en runde med tilstoppede melkeganger jeg ikke fikk tømt skikkelig…:banghead:
Har du prøvd å fjerne ene sofaputen i ryggen slik at han kan stikke føttene lengre bak?

Back
Topp