Deres erfaringer med brystskjold?

Nawroz

Forumet er livet
Dere som har brukt brystskjold, vil gjerne ha deres erfaringer.

Har selv ei lita jente som ikke får i seg nok mat, og ikke gaper høyt nok til at jeg får ammet henne på vanlig vis. Så fikk ammeskjold når jeg var på føden.

Men har lest på ammehjelpen at det ikke er helt bra.
så lurer på om melkeproduksjonen deres gikk ned mens dere brukte skjoldet?
og hvor lenge måtte dere bruke det?
og var det tungt å få barnet til å slutte å spise med skjold?
og eventuelt andre erfaringer dere har med det, både positive og negative.

Jeg brukte skjold de første mnd. Hun var bare knappe to kg da vi kom hjem og hadde rett og slett ikke stor nok munn til puppen.

Jeg hadde masse melk, men skjoldet gjorde nok at det ble mindre. Jeg pumpet i tillegg (siden måltidene hennes lå runde 40 ml) sp det holdt melken i gang.

Det dumme var at jeg ikke fikk henne til å ta puppen uten skjold når hun var vant til det. Skjoldet gjorde også at det var vanskelig å få i henne nok mat. Hun må suge mye hardere med skjold enn hud mot hud. Det hele endte med at vi gikk over til pumpe og flaske da hun var 3,5 mnd. Holdt på med det til hun var 5 mnd. Da først tok hun puppen uten skjold.

Erfaringene mine er da egentlig positive, siden skjoldet gjorde det mulig for meg å amme i det hele tatt. I ettertid skulle jeg kanskje ønske at jeg/vi hadde prøvd litt mer uten også, slik at hun var vant med begge deler.

ok [:)] takk for svar. greit å lese om hvordan andre har opplevd det å bruke skjold

og dytt. flere erfaringer?

T meg så tok hu ikke puppen i d hele tatt på sykehuset, så bynte med ammeskjold allerede der.. Hadde mye melk på dagtid, men lite på kvelden, så hu fikk en liten flaske i tillegg da..
Pumpa meg ofte de 2 første mnd, for å holde produksjonen oppe.. Men etterhvert så ble jeg lej av å pumpe meg..[&o]
D som gjorde at jeg mista melka,var jeg bynnte på Cerazette..[:@][:@] En av bivirkningene der er at melka kan minke, og delvis forsvinne..[:@][:@]

Men jeg var heldig å fikk amme med skjold helt hu var nesten 5 mnd gammel..[:)][:)] Så er godt fornøyd..[:D]

Prøvde noen ganger med å avvenne med skjoldet, men da sprakk jeg med en gang+ at snuppa ikke tok puppen..

Å bruke skjold minker nok på melka sånn over tid, så kan lønne seg å pumpe etter du har ferdig ammet.. + at du må huske å ha med skjoldet overalt, tungvint å få d på når du er ute å farter litt..[8|] Koke d flere ganger om dagen de første 2 mnd hvertfall..

Positiv erfaring. Jeg hadde ikke problemer med melka.

Vesla mi ville ikke gape så høytat hun fikk nok av puppen inn i munnen. Hun fikk i seg melk, men jeg ble så sår! Fikk skjold på sykehuset, da gikk det mye bedre. Først etter å ha brukt skold i noen dager var det noen som sa at jeg måtte vende henne på å bruke uten, det hadde ikke jeg hørt noe om. Vi prøvde men fikk det ikke til, tiden gikk og esla var 3 mnd og vi brukte fortsatt skjold.

Var på helsestasjon og der ar det besøk fra ei fra ammehjelpen. Hun sa at jeg kom til å miste melka når jeg brukte skjold. Den kvelden var den eneste gangen vesla ikke fikk i seg nok melk. (Ble stressa av det hun fra ammehjelpen sa.)
Jeg full ammet til 5 mnd, og ammet til 10 mnd, da sluttet vi pga at hun var uintressert og jeg var gravid igjen. Men jeg fikk henne ikke til å ta puppen uten skjold.

takk for svar. virker som dere har fått ammet lenge selv om dere har brukt skjold, så er lettet nå. var litt redd for at melka min kom til å forsvinne ganske fort pga. det sto så mye negativt på ammehjelpen.no

får vel kjøpe meg pumpe når butikkene åpner igjen da [:)] så skal vi vel sikkert greie oss.

Back
Topp