Deres erfaring??

MarieL

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Utmarsj 2024
Aprilspirene 2024❤️
Hei! Jeg og mannen har prøvd å bli gravide i 2 år, aktivt det første året, og ikke det siste nå. Men nå skal vi starte opp aktivt igjen også skal få offentlig hjelp!
Vi var hos privatist for ca. 2 år siden, og jeg har PCOS, vi fikk da piller og sprøyte et par sykluser. Vi måtte ta en pause da vi ble så veldig veldig lei oss hver mnd når testene bare var negative. Men nå er vi klare for å aktivt prøve igjen.
Det jeg lurer på, er det noen som har vært i lignende situasjon? Hvordan er det hos det offentlige? Liksom selve prosessen fra henvisningen fra fastlegen, og hvordan det er hos det offentlige?
 
Jeg har dessverre ingen positiv erfaring med å bli henvist fra fastlegen til OFFENTLIG gynekolog. Utredningen hennes var litt sånn.. "jeg orker ikke prøve finne ut hva som er galt her" - i tillegg tok alt bare veldig lang tid. Gynekologen behandlet meg omtrent som.. "jeg vet alt, du vet ingenting". Jeg kommer aldri til å dra til offentlig gynekolog igjen for slikt. Da tar jeg heller privat. Der har jeg mye bedre erfaringer.
Har nå blitt henvist til st Olavs for ivf via privat klinikk, så blir spennende å se hvordan det offentlige blir, der borte.
 
Jeg har dessverre ingen postitiv erfaring med det offentlige... Selv om jeg har en fantastisk fastlege som brenner for pasientene sine. Det tar bare så lang tid! Henvisningen min sendt i juni, fikk time hos en offentlig gynekolog i januar 2021 :eek: Vi tok utredningen privat. Det koster en del, men det er så verdt pengene! Skal begynne med femar og ovitrelle allerede i september (har også PCO).

Ivf privat er ganske dyrt, ja. Men private klinikker henviser til offentlige sykehus hvis pasienten ønsker å få behandling i det offentlige.
 
Back
Topp