Deres bilde på julekort?

Happygirl84

Forumet er livet
VIP
Åssen bilde/bilder har dere på julekortet deres? Evt hatt tidligere..

Har dere typisk snø og vinter bilde?

Jeg har hatt typiske høst-bilder på våre kort :) 
De første åra med eldstemann så hadde vi på nissedrakt osv, men de siste åra har vi hatt "vanlige" bilder.. 

Har faktisk tatt bilder inne di 2 årene eg har laga kort :)
men i år ska me ut i skogen å ta bilde så blir høstbilde me jul på månetoppen klær :p

Med 1 barn hadde vi nissebilder tatt på sommeren... med barn 2 i bildet ble det noen år med knalldyre Famebilder med hele familien (ferdige kort fra dem), noen år har vi brukt sommerferiebilder, men ikke sånne med strand og badedrakt. I fjor var jeg forut for min tid og fotograferte gutta foran juletreet med fine ullgensere på (genserne var på gutta og ikke på treet..) Altså 2009-juletreet som da ble 2010-julekort. I år blir det sommerferiebilder igjen - bilde av gutta sittende oppi et tre. Neste år mistenker jeg at det blir en ny runde hos fotograf, men prøver å finne en rimeligere en (ikke oppimot 30 kr. for 1 julekort...) Men har fra midten av mars til å få til blinkskudd med det som da vil være de 3 guttene mine :-)

nei, tok bildene på knivskjellodden(europas nordligste punkt på fastlandet) i september i strålende sol og nesten 20 grader. 

Jeg tar fine bilder som er tatt i løpet av året. Har til dags dato ikke tatt bilder KUN for bruk på julekort..

Bouncing buttplug skrev:
Jeg tar fine bilder som er tatt i løpet av året. Har til dags dato ikke tatt bilder KUN for bruk på julekort..

sign, men har i år veldig lyst til å ha bilde med poden i nisselue å med hundene og katten rundt seg eller noe. vil gjerne gjøre noe gøy ut av det, men kommer liksom ikke helt på hva..

Nå er det egentlig første gang jeg har laget skikkelige julekort i år, men det ble "typiske" høstbilder hvor sønnen satt ute i strikket genser og med skogen i all sin høstprakt som bakgrunn

Her er det bilder tatt innendørs kledd opp i nisseklær. Funker for oss 

Labambie skrev:
Her er det bilder tatt innendørs kledd opp i nisseklær. Funker for oss 

Samme her. I år blir det muligens ute med nisseklær. Håper det kommer litt snø snart :)

I fjor brukte vi disse og satt sammen på et bildet

Da han var 1 år tok jeg innendørs bilder med nisselue på.
Ifjor brukte jeg et studiobilde fra Fame.
I år har jeg prøvd å ha photoshoot opptil flere ganger - men poden på straks 3 har brått fått litt mer meninger  Har vanvittig mange bra bilder fra året som har gått, da, så skal gå igjennom og se. Men jeg håper på litt nysnø snart så jeg kan ta noen fine utebilder - i strikka klær og kanskje nisselue.

Er første året eg skal lage julekort, men planen er å ta på henne ein fin raud kjole og ta bilder inne. Tenkte på nisselue, men då må eg lime den fast skal den sitte på hodet meir enn 2 sekunder :-p

...

Det er ikkje alle år vi har fått somla oss til å lage julekort... Men her er nokre av dei vi har brukt. Fargane vart litt snodige på det andre her, men det får våge seg... Ikkje quote!

*poff*

Og dette blir årets viss eg får fingeren ut og bestillar snart.

*poff*

I 2008 var det et bilde av oss og eldste datteren vår, tatt på velkomstfesten hennes i september da hun var 6 mnd. 
I 2009 brukte vi et bilde svigerinnen min tok av oss alle fire, dvs hodene våre sett ovenfra - det var litt vanskelig å få til fine bilder med alle sammen. Minste var bare en uke da vi tok bildene i begynnelsen av desember. Måtte bestille i racerfart for å rekke det før jul. 
I fjor tok jeg et bilde av begge ungene der de lekte i sofaen - et av få skarpe bilder hvor begge smilte, var forholdsvis rene i ansiktet og på klærne...
I år blir det fotografbilder, for jeg orker ikke tenke på å få alle tre til å smile på kommando en gang. Nå trenger jeg profesjonell hjelp! Men fy, så dyrt det kommer til å bli. Jeg pleier å sende 70 julekort...

I fjor sendte vi vårt første julekort, da tok vi bilder inne med nisselue på lillegutt og hunden :-) han var da 10-11mnd.

Har ikke noen spesielle bilder fra året som har gått som er fine og med hunden på, haha, så skal se om vi får tatt et fint bilde ute snart. Eller så blir det nisseluebilde inne. :-D    

Her blir det nok et bilde fra året som har gått ja, har flere bilder som er fine av jentene, så det er egentlig bare å velge..  OG få ut fingern..

I fjor hadde me fotoseanse inne med ulike nisse tema, hadde det dødsgøy og det vart masse rare og fine bilder. I år brukar me bilder tatt av fotograf, me har kjøpt rettighetane og laga julekort på fotoknudsen, ikkje juletema på bildene i år altså :o)

Hr hatt litt forskjellige opplegg. Noen ganger oppstilt med nisselue.. andre ganger bilder fra året som har vært..  liker best med bilder fra året som har gått..

Åhh, vanskelig.. Har i all hemmelighet tatt med mini til fotograf og tenkte å bestille julekort hos fotograf med mindre det koster 100kr per kort...  Men så vet jeg ikke, for jeg er redd familien til kjæresten blir sure om det kun er bilde av mini og ikke datteren til sambo.. 
Hun er her nesten aldri og når hun først er her er det kun snakk om noen timer hvor jeg lager middag og tiden går ganske fort.. Glemmer helt å ta bilder, og mannen gjør det ikke, så jeg må frem med kameraet om det skal bli noen bilder.. 

I fjor brukte vi et helt vanlig bilde av mini og da tenkte jeg ikke en gang over at det ikke var bilde av datteren til kjæresten, men nå tenker jeg at de kanskje reagerer på det?
Vanskelig synes jeg.. Blir sikkert til at vi prøver å få til et bilde her hjemme om datteren hans kommer til oss i løpet av november. Skal henge lapp på kjøleskapet :)

Back
Topp