Deres beste tips mot kvalme!

Bonapple

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Har hatt migrene i to dager nå og er såååå kvalm at ikke seabands hjelper en gang :sick006 Vet ikke om det er pga migrenen eller om dette er min nye hverdag, men kom gjerne med deres beste tips mot kvalme :smug:

Jeg spiser lakris! Vet gravide ikke skal ha i store mengder, men for meg så hjelper en ifa eller 2 veldig! Spiser også Marie kjeks. Holder med unna tyggisen da jeg får plutselige brekninger av det. I tillegg spiser jeg 6-7 ganger om dagen. Opplever også at ristet grovbrød med leverpostei gjør kvalmen bedre! God bedring!

I mitt forrige svangerskap fikk jeg også kvalmestillende av fastlegen. Fikk prostafen og metoclopramide. Han sa jeg kunne ta det denne gangen også om jeg trengte. Har tatt 2 dager, og det gjør at jeg hverfall kan stå opp og få i meg mat!

Opplever faktisk også at det å være I aktivitet hjelper. Antakelig fordi det distraherer fra kvalmen

Jeg opplever også at bevegelse hjelper på. Ikke trening,men bare det å gjøre ting hjemme, eksempelvis var formen på 17.mai bedre enn i dag utrolig nok.

For meg hjelper ikke "vanlig" hverdagsmat, brød-lukt brekker jeg meg av.Heller ikke kjeks funker synes jeg. Virker som jeg heller litt mot lett mat,gjerne litt friske ting:

Vannmelon
Appelsin
Nektarin
Banan
Tomat
Tomatsuppe (med melk,så blir den ikke så sterk. Kan ha i pasta for noe som er litt mer varig)
Pytt i panne
Potet
Rett i koppen grønnsaks-suppe
Sjokolademelk (Melk og Nesquik,enkelt og greit)
Cola

Ellers blir jeg fort kvalm av å drikke for mye vann. Eplejuice blir for surt for magen, men kanskje farris kan hjelpe som noen har foreslått tidligere?

Håper det hjelper for deg snart, det er så slitsomt!

Farris blandet med eplejuice. Liker ingen av delene hver for seg - men godt ilag:)

Hos meg virker seaband enda heldigvis. Men grønne epler, ingefærte, litt lakris, pepsi max og sure dødningshoder (smågodt) hjelper også her:happy:

Jeg sliter med å ikke ha lyst på noe, og bli kvalm av å spise men og bli kvalm av å ikke spise :-p sulten kommer veldig akutt også.

Sunniva eplejuice litt utvannet
Lyse rundstykker fra meny med syltetøy og ost
Potet er og veldig godt, men ikke raskt nok :-p
Trodde faktisk jeg skulle komme på flere ting, men det gjør jeg faktisk ikke. Sliter helt sykt med matlysten. Blir en del rundstykker. Av og til med kokt egg

Grønne epler, tørre knekkebrød/kjeks, salt potetgull, Cevita eplejuice med hint av ingefær blandet med kullsyrevann/Farris er digg!

Tusen takk for tips!! :Heartred Jobber i matbutikk og det var jo helt forferdelig å være der idag, mtp alle lukter osv (jobber i ferskvareavdelingen) :dead: Drakk farris&eplejuice,spiste litt ifa og lovehearts. Måtte jobbe mye med meg selv :hilarious:

Tusen takk for tips!! :Heartred Jobber i matbutikk og det var jo helt forferdelig å være der idag, mtp alle lukter osv (jobber i ferskvareavdelingen) :dead: Drakk farris&eplejuice,spiste litt ifa og lovehearts. Måtte jobbe mye med meg selv :hilarious:

Huff...eg har gått rundt med søppelbøtten på jobb i heile dag..Jobber på småbarnsavdeling...kjem vel ikkje til å bli nåke bedre de neste vekene:hilarious: angrer litt på heile babyopplegget akkurat no, men det er vel ikkje innafor å sei sånn egentlig..blir jo verdt det tilslutt:happy:

Huff...eg har gått rundt med søppelbøtten på jobb i heile dag..Jobber på småbarnsavdeling...kjem vel ikkje til å bli nåke bedre de neste vekene:hilarious: angrer litt på heile babyopplegget akkurat no, men det er vel ikkje innafor å sei sånn egentlig..blir jo verdt det tilslutt:happy:
Det er lov å kjenne på det. å gå konstant rundt kvalm er noe av det ekleste jeg vet :wtf: og ja, helt klart verdt det :love7

Back
Topp