Deres 3 år gamle jenter

millililly

Forelsket i forumet
Hvordan er de?

Jenta vår er veldig opptatt av rosa, alle klærne bør være rosa.
Hun vil helst aldri gå med bukse, bare skjørt eller kjole.
Når hun kommer hjem fra barnehagen går hun rett inn på rommet og bytter klær, hun bytter klær igjen litt senere.
Hun har noen høyhælte sko (sånn kostymesko til en prinsessekjole) som hun tripper rundt på i stua (jeg lar henne aldri gå ut med dem altså).
Mannen min synes hun er veldig opptatt av å se fin ut.
Hun skifter alltid klær hvis de blir skitne, selv om det bare er en dråpe..

Men vi har ikke oppmuntret hun noe spesielt, jeg pleier å si hun ser fin ut når vi har tatt på henne klær om morgenen og ordnet håret, men ikke noe mer enn det.
Jeg er opptatt av hva jeg har på meg når vi går ut av huset, men ikke inne, så tror ikke hun er påvirket av meg.

Hvordan er deres 3 åringer (jenter)?

Bryr seg ikke om rosa klær eller prinsesseting[:)]
Det eneste hun ønsker seg nå er kaptein sabeltann truser[8D]

Hihi høres litt ut som mi jente det der.

Veldig opptatt av og være fin[:D]

Nå kan vesla mi nøye seg me ei enkel lilla joggebukse og en vanlig genser da, så lenge vi skryter av det[:)]
Men når ho kommer hjem fra bhg, så er det rett av med klærne, og på med kjole.[:)]

Ligger vel i deres natur tenker jeg. Syns det er søtt jeg[:)]

ORIGINAL: Linntendo

Bryr seg ikke om rosa klær eller prinsesseting[:)]
Det eneste hun ønsker seg nå er kaptein sabeltann truser[8D]

ja, hun elsker kaptein sabeltann også[:D], så hun er litt sånn rosa kaptein sabeltann og har bare guttevenner i barnehagen.. så egentlig burde hun vel ikke være så opptatt av å pynte seg.

Snuppa her bryr seg ikke så veldig om sånt..

Storesøster er veldig opptatt av klær. Hun elsker rosa, prinsesser og Hallo Kitty.
Er ikke redd for å bli møkkete.

Mi er fire nå, men hun er en utpreget guttejente. Har merket nå i det siste at hun har noen referanser på klær hun vil gå med, men
det gjelder mest farger. Hun vil ikke gå med grått, blått, brunt eller svart.. Så hun har blitt litt mer jentete nå enn når hun var 3..
Jeg har en niese som er som di jente, svigerinna mi har ikke fått på jenta en bukse siden hun var 1 år tror jeg og alt går i rosa
tyll[:D] Så det er jo kjempefint når det er 20 blå ute[:D]

mi er en salig blanding... hun er ei skikkelig prinsesse... men også den eneste på hennes gruppe som lekesloss.....

Joggebukser og dongeribukser får jeg på henne, men hun vil ha det av igjen rett etterpå! Det vil hun absolutt ikke gå med, selv om jeg sier at "jammen, de andre jentene i barnehagen bruker det", eller sier at "så fin du var nå" når hun tar det på.
Hun vil bare ha tights og kjole/tunika! Nå er jo tights og kjole behagelig å gå med da, og så lenge klærne hennes ikke hemmer henne i å være aktiv, så bekymrer jeg meg ikke over at hun kun vil bruke det. Det er helt greit å kun gå i ullundertøy også [:)]

Regner med (HÅPER) at rosatida kun er en periode hun er i nå, og at det vil gå over etterhvert som hun blir større [:-]

Hun er forøvrig en tøffing sånn ellers, leker med både gutter og jenter og er glad i alle og veldig sosial og aktiv, så orker ikke krangle med henne om klærne [;)] Jeg vil jo også gå i det jeg synes er finest/mest komfortabelt, så hvorfor ikke la henne gjøre det.

Her er det rosa og Hello Kitty for alle penga [8D]

Spør man hva ho ønsker seg til bursdag/jul er det alt som er rosa, ingen ting spesielt, kun div rosa ting[:D]

Men møkkete kan ho bli, ikke så nøye på det. Men på morran har mannen rivd av seg håret noen ganger, ho vil ha spesielle klær på seg[:)]

Nå er det enda 4mnd til snuppa fyller 3år da, men...

Hun er halvt ruspe og halvt prinsesse [8D]
Noen dager er det ingenting annet enn kjoler og skjørt, rosa og lilla, hårpynt, smykker og ballerinautkledningsklær som gjelder. Andre dager igjen nekter hun hårpynt, vil bare gå i strømpis og body, leke med storebror sine gormitifigurer og generelt være herjete.. Og så er det dager hvor hun prøver å kombinere disse stilene sine med mer eller mindre hell...

Tenker ikke spesielt over hverken ruspe-faktene eller dolle-trangen hennes.. De er som de er med hele seg i alle fall [:D]

nettopp fylt 3...her kan hun alle disneyprinsessene på rams, hvilke farger på kjolene de har og hvilken farge de har på håret og hvem som er hvem.
hun skal kun ha på seg prinsessekostymer hjemme, helst rosa prinsessetruser også. blått, grønt og svart er guttefarger - men blått kan gå til nød siden snehvit har den på kjolen sin.
hun vil spise av prinsessetallerken, vil leke prinsesseleker og ja... PRINSESSE er vel stikkordet...

med et snev av kaptein sabeltann og pippi langstørmpe innimellom.

Det der er akkurat som å lese om min..Nå er riktignok hun blitt 5 år da men begynte så smått da hun var 3 og ble bare verre og verre..[:D]

Rosa og lilla er best, men det meste passerer så lenge det kjole eller skjørt. Samme om det er ull eller tyll, så det redder jo vinteren i hvert fall..[8D]
Pensko, bling, smykker og sminke er stas. Pensko og sminke er ikke tillatt i bhg da. [;)]
Men hun skifter ikke klær tre ganger om dagen, det får hun ikke lov til. Har annet å gjøre enn å vaske klær altså!!
Og hun elsker å leke i søla, dressen er blitt lysebrun istedetfor lyserosa..[8D]
Snuppa er forresten snart fire år, men har vært som dette siden hun var to ca....

Hun er veldig glad i prinsesser generelt.. men da på film eller dukker... vil ikke være prinsesse selv..

Jeg hang opp en wallstickers hvor det står ; Her sover en liten prinsesse. Når jeg sa at det var det det sto.. så begynte hun å pelle av bokstavene.. for hun var IKKE en prinsesse[8D] Så jeg har sagt at jeg tullet.. og at det står " Her sover jenta til mamma"[:)]

Hun tar på seg det jeg bestemmer.. hun vil gjerne bestemme selv..men da får hun heller et par valg som jeg legger frem.. også velger hun utifra det..

Men ikke spesielt opptatt av at klærne skal være rosa.. var heller jeg som var det.. men nå er jeg lei rosa.. og kjøper inn mest hvitt, militærgrønt, grått, beige, svart.. liker mer de fargene nå... og føler at de passer mer til alderen hennes.. Følte at da hun var 1-3 år så var liksom rosa et must.. men nå som hun snart er 4 år så har tankegangen min forandret seg[:D]

Hun skifter aldri tøy... hjemme så går hun bare i en strømpebukse og genser.. eller de dagene vi kommer hjem fra barnehagen så går hun i ulltøyet hun hadde på seg der...

[:)]

ORIGINAL: The real Plug!

Hun er JENTE..
Rosa, Hello Kitty, Prinsesser, Tingeling, glitter, smykker og det som hører til!

MEN, hun er også første som hopper ut i vårens største sølepytter, danser i regnet, griser med søla og brummer høyest med biler..[:D] Hun er IKKE redd for å bli skitten, hun LIKER det egentlig..[8D]

Hun er rett og slett "the best of both worlds" som "Hanna Matana" ville sagt det..[:D]

Samme som min[:)]

hun er veldig opptatt av at det skal være hello kitty på...jo mer hello kitty det er jo bedre er det, men ut over det er ho litt guttejente som er noe likeglad hvordan ho ser ut[8D]

ORIGINAL: The real Plug!

Hun er JENTE..
Rosa, Hello Kitty, Prinsesser, Tingeling, glitter, smykker og det som hører til!

MEN, hun er også første som hopper ut i vårens største sølepytter, danser i regnet, griser med søla og brummer høyest med biler..[:D] Hun er IKKE redd for å bli skitten, hun LIKER det egentlig..[8D]

Hun er rett og slett "the best of both worlds" som "Hanna Matana" ville sagt det..[:D]

Veldig god beskrivelse på min også det der [:)]

Hun er ganske jentete av seg og liker å pynte seg med kjoler o.l men protesterer ikke på det jeg finner frem[:)]
Det eneste hun mååååå ha er strikk og spenne i håret.
Og lilla er favorittfargen[:D]

Datteren min elsker kjoler og pynt, men når det er sagt så er hun ikke vanskelig i klesveien. Hun tar på seg det jeg legger frem til henne. Om det så er en brun bukse, blå genser... ja uansett så tar hun det på med et smil.

Så får hun innimellom ha på seg kjoler/ tunika etc.. Men siden det har vært en del kaldt i vinter så har ikke jeg følt at det var forsvarlig å sende henne i kjole til barnehagen.

Hun elsker å danse, synge, leke med dukker, kjøkken . Men leker også med byggeklosser, biler, løver, og verktøy.

Hun er en fin balanse. Når hun har kledd på seg roper hun enten til pappa eller meg at " Her kommer prinsessa di pappa/mamma"

Back
Topp