Frokost: Havreknekkebrød (2 stk) med ett eller annet pålegg: kremost, smør, majones og salt, leverpostei, brunost, hvitost (lett), osv. Ett glass melk.
Lusj: To skiver grovt brød med ett eller annet pålegg: Fiskekaker, nugatti maxi, ost (tar det i microen da), hardkokt egg osv. Ett glass melk til. *Lager også gjerne omelett med skinke eller stekte egg med stekt skinke. Middagsrester er også typisk lunsj...
Frukt, fruktsalat, yoghurt
Middag: Alt mulig som eldstemann takler å spise litt av; pizza, hjemmelaget burger, nachos, grøt, hjemmelaget fiskesuppe, fiskegrateng, fiskekaker, salmalaks osv.
Kvelds: Kommer litt an på hvordan jeg ligger an med karbo/fett/proteiner. Hvis jeg trenger karbo, spiser jeg som frokost. Trenger jeg mer fett/proteiner, spiser jeg egg, ost, majones og skinke.
Her er forøvrig ett av svarene fra ekspertene:
Variert nok?
Innsendt av: på jakt etter å knekke koden, 10/08 - 2010 kl. 14:04
Hei, jeg synes ikke det er så lett å få til rett kost hver dag, uten å finne frem til rutiner og spise nokså likt hver dag. Lurer derfor på om det er noe i veien for at jeg kjører det samme inntaket (som i seg selv er veldig variert og næringsrikt), hver ukedag, til frokost, mellommåltider og lunsj, og at middag er det eneste som er forskjellig hver dag? Det hadde vært en lettelse. Helgene er med på å gi variasjon... "
Hei, Dette høres fornuftig ut, og jeg vet mange gjør som deg. Vi er "vanedyr" og har kanskje 2-3 pålegg vi liker og varierer med. Ikke alle varierer så mye til middag heller, 10 middagsretter er vanlig å variere med. Disse vanene har vi lagt oss til over tid, og det vil derfor også ta tid å endre på. Så ta deg tid, prøv noe nytt pålegg innimellom og gjerne en ny middagsrett til å variere med. Etter en stund blir de en del av din vane og du kan igjen spe på med nye matvarer og retter. Lykke til! Hilsen Marianne