Dere vektklubb damer...

LovaLova

Elsker forumet
Kan dere gi meg eksempel på en typisk dagsmeny hos dere?
Føler det går veldig mye i det samme her jeg...så trenger ideer!

Frokost: Rugsprø med lett jarlsbergost og agurk. 1,5 dl ekstra lett melk.
Mellommåltid: Skyr + litt godteri på kvelden (fyameg)
Lunsj: Melon med spekeskinke/Grove pannekaker/Rester fra middagen i går
Middag: Svinefilet med grønnsaker, salat og potet på grillen/kalkun med brokkoli, rosenkål og sånn posesaus/taco lagd av karbonadedeig, med hjemmelagd krydderblanding og saus/fiskegrateng/hamburger (hjemmelagd med karbonadedeig)

Dette var noen eksempler bare. Merker at jeg lager litt mer fra grunnen av nå, for da har jeg litt mer oversikten over hva som er i.

Takk for tips! Er middagen jeg sliter mest med egentlig. Syns alltid jeg får for mye kcal når jeg lager noe! Men får alltid litt mindre til de andre måltidene da, så da er det kanskje greit???

Fler tips mottas med stor TAKK!

Hehe...jeg ender alltid opp med litt for lite på frokost og lunsj, også tar jeg det igjen på middagen. Elsker middag, så for meg hadde det ikke funket på noe annet vis.

Her er min:
Frokost: Noka milkshake og medisiner
Lunsj: De få dagene jeg orker å spise, så er det en yoghurt.
Mellommåltid: På lørdag er det sjokolade, og ellers så er det enten honningmelon og skinke, blåbær, bringebær osv..
Middag: Varierer veldig.. For eksempel burritos, pizza, poteter og fisk..

Frokost: 2 kneipp brød skiver med: lett majones og servelat, lett nmajones og kyllingpålegg, lett majones, kyllingpålegg og egg, prim, mageroster i alle varianter (bortsett fra den med kylling [:'(]), makrell i tomat, egg og bønner i tomatsaus.

Lunsj, noe slikt som ovenfor

Middag: Alt med poteter (potet har ikke så mye kalorier og du kan spise mye) fiskeboller i hvit saus (liiite kalorier) fiskepudding (liiite kalorier), kylling filet og stekte båtpoteter, nam, taco, go og mager grill pølser og lompe, gilde karbonade og hamburgerbrød, Go og mager kjøttpølse i brun eller hvit saus og poteter, pita-pizza, grandiosa eller big one, pannekaker og myyyye mer. Jeg har bare 400 kalorier til middag (blir av og til litt mer). Blir alltid mett. Husk mye grønnsaker og salat til.

Mellommåltid pleier jeg å velge noe lett og kalorifattig, slik som 2 skiver og magerost, så koser jeg meg med is eller noe til kvelds [;)]

Frokost: Havreknekkebrød (2 stk) med ett eller annet pålegg: kremost, smør, majones og salt, leverpostei, brunost, hvitost (lett), osv. Ett glass melk.

Lusj: To skiver grovt brød med ett eller annet pålegg: Fiskekaker, nugatti maxi, ost (tar det i microen da), hardkokt egg osv. Ett glass melk til. *Lager også gjerne omelett med skinke eller stekte egg med stekt skinke. Middagsrester er også typisk lunsj...

Frukt, fruktsalat, yoghurt

Middag: Alt mulig som eldstemann takler å spise litt av; pizza, hjemmelaget burger, nachos, grøt, hjemmelaget fiskesuppe, fiskegrateng, fiskekaker, salmalaks osv.

Kvelds: Kommer litt an på hvordan jeg ligger an med karbo/fett/proteiner. Hvis jeg trenger karbo, spiser jeg som frokost. Trenger jeg mer fett/proteiner, spiser jeg egg, ost, majones og skinke.

Her er forøvrig ett av svarene fra ekspertene:
Variert nok?
Innsendt av: på jakt etter å knekke koden, 10/08 - 2010 kl. 14:04

Hei, jeg synes ikke det er så lett å få til rett kost hver dag, uten å finne frem til rutiner og spise nokså likt hver dag. Lurer derfor på om det er noe i veien for at jeg kjører det samme inntaket (som i seg selv er veldig variert og næringsrikt), hver ukedag, til frokost, mellommåltider og lunsj, og at middag er det eneste som er forskjellig hver dag? Det hadde vært en lettelse. Helgene er med på å gi variasjon... "

Hei, Dette høres fornuftig ut, og jeg vet mange gjør som deg. Vi er "vanedyr" og har kanskje 2-3 pålegg vi liker og varierer med. Ikke alle varierer så mye til middag heller, 10 middagsretter er vanlig å variere med. Disse vanene har vi lagt oss til over tid, og det vil derfor også ta tid å endre på. Så ta deg tid, prøv noe nytt pålegg innimellom og gjerne en ny middagsrett til å variere med. Etter en stund blir de en del av din vane og du kan igjen spe på med nye matvarer og retter. Lykke til! Hilsen Marianne

Nå er ikke jeg vektklubb medlem (enda), men tenker på hva jeg putter innabords [:)]

Frokost: Enten 1 knekkebrød med kjøttpålegg + 1 frukt
            eller Frokost havregrøt fra Toro.
            eller müsli med havregryn, solsikkerkjerner og linfrø+ youghurt

Lunsj: En av de over

Middag: Mye forskjellig, men holder det gjerne innenfor 3-400 kcal.

Kvelds: Cottage cheese med eple, valnøtter og kanel. Samlet 220 kcal ca.

Jeg ligger ca på 1400 kcal per dag. [:)]

Back
Topp