Dere uvaksinerte, hvor mye isolerer dere dere nå?

Allegodetingerfire

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Augustmagi 2025
Hei. Jeg kan av helsemessige årsaker ikke ta vaksinen når jeg er gravid, og kanskje ikke etter fødsel heller:bored:

Nå som alt er som vanlig igjen så er det beste å isolere meg mest mulig, men kjenner jo det tynger veldig!
Hadde siste arbeidsuke uka som var, og nå har jeg liksom ikke noe annet å holde på med enn å sitte hjemme og ruge. Jeg er en veeeldig sosial person, så for meg er dette fengsel:banghead:

Hvordan gjør dere det? Hvor setter dere grensen liksom?

Blir spurt med på ting som kino, mammagrupper, politiske møter, kafedate osv.... Men føler jeg sier nei til alt.

Det jeg har pleid å finne glede i er å være i skog og mark, men må holde meg i ro i tillegg pga mye kynnere og dårlig bekken.
Mye syting her, sorry... :wacky:

Hei. Jeg kan av helsemessige årsaker ikke ta vaksinen når jeg er gravid, og kanskje ikke etter fødsel heller:bored:

Nå som alt er som vanlig igjen så er det beste å isolere meg mest mulig, men kjenner jo det tynger veldig!
Hadde siste arbeidsuke uka som var, og nå har jeg liksom ikke noe annet å holde på med enn å sitte hjemme og ruge. Jeg er en veeeldig sosial person, så for meg er dette fengsel:banghead:

Hvordan gjør dere det? Hvor setter dere grensen liksom?

Blir spurt med på ting som kino, mammagrupper, politiske møter, kafedate osv.... Men føler jeg sier nei til alt.

Det jeg har pleid å finne glede i er å være i skog og mark, men må holde meg i ro i tillegg pga mye kynnere og dårlig bekken.
Mye syting her, sorry... :wacky:
Jeg er vaksinert med første dose, men tok den ikke før etter gjenåpningen. Har helt ærlig ikke tatt noen forbehold og har vel levd som normalt. Når det skal sies så er jo det ikke veeeldig mange ukjente folk og store forsamlinger jeg deltar på som gravid uansett.
Men helt ærlig så hadde jeg fortsatt som normalt. Det er jo forøvrig opp til enhver hvor mye «risiko» de ønsker å ta. Jeg isolerte meg ikke noe da jeg var uvaksinert.. Men er et vanskelig dilemma. Spesielt for deg sol ikke kan velge å vaksinere deg heller.

Jeg er ikke vaksinert, å har fortsatt ikke klart å bestemme meg for om jeg skal ta den eller ikke mens jeg er gravid…
Har både skole og Bhg barn så er jo utsatt i den forstand. Men går fortsatt på butikken og handler og møter familie og venner, men med avstand og forbehold om at de er friske: uten nye symptomer. Pga av det har jeg blitt både min og mannens «vanskelige» å avtale ting med. Velger også bort kino, teater nå som restriksjonen er tatt bort å jeg risikere å måtte sitte ved siden av fremmed folk. Her jeg bor har de fortsatt stengte bord mellom bordene så der har jeg vært å spiste bolle med sønnen noen ganger (:
Ble veldig langt svar :hungry: Syns alle må finne det som føles rett med tanke på både smittehensyn og den psykiske helsen oppi det hele.

Er vaksinert men jeg vurderer hvor mye smitte og hva vi gjør. Vaksinerte havner også på sykehus og barna våre er ikke vaksinert og jeg vil jo ikke ha dritten inn i huset…

Hei<3

Sniker fra feb.

Uvaksinert her også og lever som normalt:)
Jobber fortsatt 70% og er på trening, butikk, har vært på kino og kafé en sjelden gang, på besøk hos familie og et lite knippe venner. Holder meg jo naturlig nok unna arrangement hvor folk gjerne blir ukritisk(alkoholservering, kveldsarrangement, etc.), så i de andre arenaene eg ferdes er jeg bare litt ekstra forsiktig mtp avstand og spriting:)

Med unntak av en del av beboerne der hvor jeg jobber er alle eg velger å omgås med vaksinerte. De ute i offentlighet kan jeg jo selvfølgelig ikke vite noe om.

Kan nevne at min sambo hadde covid i mars og vi delte seng, kjøkken, bad hele perioden uten at eg ble smittet. Så tror det er rimelig uflaks om man skulle få det av å ta på noe i butikken, feks. Men samtidig, noen er kjempeforsiktige og isolerer seg masse og får det likevel. Umulig å spå. Og derfor umulig å vite hva som blir rett å gjøre.
Du må nesten bare kjenne på hva som blir riktig for deg, men skjønner bekymringen<3

Jeg er ikke vaksinert og lever egentlig som normalt, men samtidig prøver jeg selvsagt å unngå sykdom generelt og være forsiktig. Tenker dette er noe man må kjenne på selv, men personlig prøver jeg å ikke bekymre meg mer enn nødvendig <3

Er utsatt for smitte gjennom mine andre barn, men prøver å ta litt hensyn på andre måter..holde litt avstand ,ikke handle når butikken er full osv...går på gravidsvømming og er med på termingruppe treff(ellers hadde den psykiske helsa skranta veldig ). Prøver bare å ta litt ekstra hensyn med spriting og avstand osv...

Er mer redd for rs viruset som herjer nå enn korona, så når lillebror her blir født så kommer vi til å være isolert så lenge rs viruset herjer ihvertfall. Da må søsken holde seg på avstand om de er forkjølet, og ikke ha så mye som en liten host om de skal besøke oss på sykehuset.

Unngår det meste der man må oppholde seg med masse folk. Bruker munnbind og antibac på butikker, ellers holder jeg meg hjemme og møter kun nærmeste familie.

Unngår det meste der man må oppholde seg med masse folk. Bruker munnbind og antibac på butikker, ellers holder jeg meg hjemme og møter kun nærmeste familie.
Godt det ikke bare er meg. Klarer ikke tanken på å leve som normal som noen over her skriver, den risikoen tar ikke jeg i hvert fall. TENK å få corona når man er høygravid med så liten lungekapasitet fra før,grøss!!

Jeg er fullvaksinert, men bruker munnbind, antibac og holder meteren. Begrenser og isolerer meg det jeg kan. Om ikke man får korona, er det andre sykdommer man ikke trenger å få på toppen av svangerskapet. Jeg er heldigvis nylig vaksinert, så er godt beskyttet, men nå ser det jo ut som om det anbefales tredje dose allerede nå, men den kommer ikke jeg til å ta enda hvertfall. Det får bli på vårparten isåfall.

Jeg føler meg ikke helt trygg, selv om jeg er fullvaksinert. Har en jobb der jeg er innom mange skoler og barnehager i uken. Men i dag har jeg landet på å gå over til digitalt, og begrense kontakt med barn i skoler og barnehager til et minimum.. med voksne er det litt enklere å holde avstand + de fleste er vaksinert. Så føler at det er litt tryggere i alle fall..

Jeg er uvaksinert, (termin 1.feb, derfor henger jeg litt her og,) og oppfører meg som lillereka :)

På lik linje som før. Bruker dog bare munnbind ved store folkesamlinger hvor det er vanskelig å holde avstand til andre. Jeg er uføretrygdet og pga dårlig helse så er jeg lite ute blant folk.

Nå er det såpass mye smitte her at jeg holder meg mest mulig hjemme. Drar til butikken på tidspunkt der jeg vet det er lite folk og spriter hendene så ofte jeg kan. Vi har begrenset med besøk også, dessuten så er formen såpass dårlig at jeg hverken gidder så mye besøk eller dra ute på butikk etc.

Back
Topp