Dere uten lappen,eller bil gruer dere til bussen med vogn?

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Eg gruer meg faktisk litt til å ta buss med barnevogn. Fra sentrum og hjem
Til der jeg bor er det alltid stappfulle busser fra kl 14 til 17. enorme mengder med folk som skal på. Hater å ta bussen no også mellom den tiden. Folk er så sykt desperate etter å komme først inn. ender ofte med å reise hjem i den tiden om man har truffet folk til lunsj . Hehe. Alt man tenker på :p

Det du legger merke til etterhert er at man går lengre før man tar bussen. (selvfølgelig bestemmer jo bosted alt). Jeg skulle ta masse buss sist gang, men endte med å gå hver gang. Bare for å få ned vekta. Pluss at lille sov mye bedre når vi gikk...

Der vi bodde da jeg hadde permisjon med storesøster var nesten alltid bussen full - uansett tid på døgnet. Er bare plass til to barnevogner og det var ofte at noen med vogn måtte vente på neste buss:eek:
Nå har vi flyttet og jeg har enda til gode å se noen med barnevogn på bussen, så jeg tror ikke at det vil bli samme problemet her :) Det å ta buss med barnevogn er igrunn veldig ok, men ja, det kan også være strevsomt når bussen er veldig full. Og det er, som du sier, slik at de aller fleste prøver å presse seg inn på bussen og det er svært få som tar hensyn til oss med barnevogn.

Bodde i Bergen før og syntes barnevogn i buss var veldig stress.. Få som hjalp til, ofte trangt osv.. Endte med at jeg gikk mye, men det er jo bare bra for kropp og sjel da :)

Det kan være litt stress ja, spesielt i rushen, men det blir en vane :) Jeg busset sist permisjon også, jeg skulle egentlig tatt lappen i sommer/høst, men formen min dette svangerskapet satt stopper for det..

Nå har vi kun busser med sånne lave innganger her, før var det mange busser med mange trinn opp for å komme seg inn og det er litt stress når folk er lite hjelpsomme. Hvordan er det der dere bor?

Dessverre mangler store deler av den norske befolkningen god køkultur, de både bøller og eier ikke folkeskikk i forhold til gamle og barn som trenger å sitte, så bussing er ikke alltid artig, men man må bare se forbi slik. Vi får lage en tråd for oss bussfrusterte etterhvert ;)

Det kan være litt stress ja, spesielt i rushen, men det blir en vane :) Jeg busset sist permisjon også, jeg skulle egentlig tatt lappen i sommer/høst, men formen min dette svangerskapet satt stopper for det..

Nå har vi kun busser med sånne lave innganger her, før var det mange busser med mange trinn opp for å komme seg inn og det er litt stress når folk er lite hjelpsomme. Hvordan er det der dere bor?

Dessverre mangler store deler av den norske befolkningen god køkultur, de både bøller og eier ikke folkeskikk i forhold til gamle og barn som trenger å sitte, så bussing er ikke alltid artig, men man må bare se forbi slik. Vi får lage en tråd for oss bussfrusterte etterhvert ;)
Hehe ja det må vi gjøre. Føler det kommer til å bli ganske mye frustrasjon :p her er det også "lave" busser heldigvis . Får håpe sjåføren e flink å stoppe nærme fortauskanten også så man slipper å stresse. Tok buss for en tid siden sammen med min søster og hennes sønn på noen måneder, da var det noen fjortis jenter som satt der vognene skal stå, og de flyttet seg ikke så vi måtte stå rett ved bussdøren og blokkerte midtgangen. angrer for at eg ikke sa noe!! Enkelte folk:/

Hehe ja det må vi gjøre. Føler det kommer til å bli ganske mye frustrasjon :p her er det også "lave" busser heldigvis . Får håpe sjåføren e flink å stoppe nærme fortauskanten også så man slipper å stresse. Tok buss for en tid siden sammen med min søster og hennes sønn på noen måneder, da var det noen fjortis jenter som satt der vognene skal stå, og de flyttet seg ikke så vi måtte stå rett ved bussdøren og blokkerte midtgangen. angrer for at eg ikke sa noe!! Enkelte folk:/

Usj, det blir sikkert noen slike opplevelser dessverre, mye rare folk :( Men man får bare spørre pent om de kan flytte seg, også med tanke på sikkerheten til barnevognen. Jeg bruker alltid ta reimen (som noen busser har, ikke alle) for å feste vognen til veggen.

Vel, har lappen og kommer nok til å bruke mest bil:)
Tenker likevel at jeg tidvis kommer benytte meg av bybanen inn til sentrum, og det tror jeg skal gå veldig greit:)
Jeg er veldig flink å si i fra om folk ikke flytter seg også så:P "Hrmmff, du unnskyld meg ser du ikke jeg har bebis og barnevogn":D

Back
Topp