dere "testere"

*Carine*

Elsker forumet
litt forferdelig ting å spørre om dette, og mener ingenting vondt med det men:

trodde det var sånn at en test kunne være positiv selv om fosteret har dødd i magen? Vil være positiv til man har hatt utskrapning?
jeg spør fordi jeg gjerne selv skulle tatt en test for å bekrefte at alt er "ok", men tenker at det har ikke noe å si, for den vil være positiv uansett siden jeg ikke har blødd?

Eller er jeg på jordet?

Aner ikke lurer på det selv! Dytter litt [:)]

Ja, du kan teste positivt selvom du har en ma! Hvor lenge den er positiv varierer nok men tror ikke man skal bekymre seg om man ikke blør og stort sett er ikke det farlig heller! :)

Om du tar en test for å "dobbelsjekke" fordi en ikke har hatt symptomer så klarer en vel å overbevise seg om at en ER gravid og at spiren har det bra? [:)]
Nå vet jeg ikke hvordan det er å miste, men da er det vel både smerter og blødninger eller? [8|]

ORIGINAL: miss_piggy

Om du tar en test for å "dobbelsjekke" fordi en ikke har hatt symptomer så klarer en vel å overbevise seg om at en ER gravid og at spiren har det bra? [:)]
Nå vet jeg ikke hvordan det er å miste, men da er det vel både smerter og blødninger eller? [8|]

min beste venninne tok innvendig ul i uke 7 og så hjertelyd, så kom hun til ny ul i uke 11 og da hadde fosteret dødd i uke 9 uten at hun hadde merket noe... så jeg er nok litt hysterisk av meg for at den bare er der inne og ikke lever...men hun blødde ikke eller hadde noe vondt. vet ikke om det er vanlig da...skummelt dette her.

Ja veldig skummelt, det er best å ikke tenke på at det kan skje [:)]
Mest sannsynlig går det kjempefint med spiren, den vokser nok og trives som bare det [:D][:D]

når det gjelder MA, så vil testen være positiv i en god stund etterpå..
dette er fordi at kroppen ikke vet at det er gått gale ennå, og vil fortsette å produsere HcG hormonet i en periode til.
før de gradvis vil synke igjen...

Dessverre har du nok helt rett, Carine.. Ut fra egne erfaringer: testet super-positivt etter å ha fått konstatert tom fostersekk [&o] Og må ta en test ca 4 uker etter aborten, så hormonene kan visst henge i lenge... Så om jeg blir gravid igjen stoler jeg 0% på graviditetstester [&:]

ORIGINAL: mariak

Dessverre har du nok helt rett, Carine.. Ut fra egne erfaringer: testet super-positivt etter å ha fått konstatert tom fostersekk [&o] Og må ta en test ca 4 uker etter aborten, så hormonene kan visst henge i lenge... Så om jeg blir gravid igjen stoler jeg 0% på graviditetstester [&:]

huff ja. hvordan går det med dere? tenkt på dere

ORIGINAL: *Carine*

ORIGINAL: mariak

huff ja. hvordan går det med dere? tenkt på dere

Takk! [:)] Det går egentlig greit faktisk, etter at ting har sunket inn og jeg er "ferdig" med dette! Håper det går bra med deg og den lille i magen, det er jo helt naturlig å være bekymret, men for de aller aller fleste går det jo bra! [:)] Men man legger jo gjerne merke til de tilfellene der det ikke gjør det.. Ville i alle fall prøvd å få tatt en ul for å sjekke, veldig slitsomt å gå rundt å være engstelig!!

Back
Topp