Dere sykepleiere/hjelpepleiere eller andre med mye kvelds og helge arbeid med tillegg

Tre muskuterer

Lykkelig!
Når de regnet ut foreldrepengene fra NAV regnet de ut fra de beste 6 av de siste 10 mn? Og tok de utgangspunkt i grunnlønnen eller det du tjente hver måned ink tillegg? Er helt forvirret og har en venninne som lurer veldig!

Knatteknotten skrev:
Jeg jobber i staten, og der var det slik at lønnen min gikk som vanlig (som om jeg skulle vært på jobb),bare at jeg fikk 80 % av lønnen, siden det var den dekningsgraden jeg valgte. Jeg fikk lønn fra arb.giver, som så fikk penger fra nav utifra det. Dermed fikk jeg jo tillegg (kveld, helligdag osv) som om jeg skulle vært på jobb de mnd'ene. Vet ikke om dette gjelder sykepleiere/hjelpepleiere som jobber i stat/kommune.

sign.denne jeg jobber i en kommune, fikk også helligdagstileggene

Knatteknotten skrev:
Jeg jobber i staten, og der var det slik at lønnen min gikk som vanlig (som om jeg skulle vært på jobb),bare at jeg fikk 80 % av lønnen, siden det var den dekningsgraden jeg valgte. Jeg fikk lønn fra arb.giver, som så fikk penger fra nav utifra det. Dermed fikk jeg jo tillegg (kveld, helligdag osv) som om jeg skulle vært på jobb de mnd'ene. Vet ikke om dette gjelder sykepleiere/hjelpepleiere som jobber i stat/kommune.

sign.denne jobber i en kommune

Viss du har fast stilling i enten stat etter kommune tar dei berre siste lønnslipp til grunn for foreldrepengane. Viss du av ein eller anna grunn (for eksempel skulegang) har hatt veldig variabel lønn, kan du be om å få dei seks beste mnd av dei ti siste.

Viss dei reknar fra den siste lønningen, så får du både tillegg og grunnlønn som vanlig.

Jeg har fast turnusjobb i staten, og jeg får både grunnlønn og tillegg som om jeg skulle vært i jobb. Jeg får lønn fra arbeidsgiver, og de krever refusjon fra NAV, så sånn lønnsmessig merker jeg ikke noe forskjell på om jeg jobber eller er i permisjon.

Amorosa skrev:
Jeg har fast turnusjobb i staten, og jeg får både grunnlønn og tillegg som om jeg skulle vært i jobb. Jeg får lønn fra arbeidsgiver, og de krever refusjon fra NAV, så sånn lønnsmessig merker jeg ikke noe forskjell på om jeg jobber eller er i permisjon.

samme her, bare jeg jobber privat.

Back
Topp