dere sykepleier/sykepleiestudenter

Fru Lotten

Forumet er livet
leker litt med tanken på en aldri så liten omskolering jeg, ettersom jeg har utdannet meg helt feil og det blir klarere og klarere hele tida...

Åssen er utdanningen lagt opp med tanke på gruppeoppgaver osv. Er det mye av det? Mye obligatorisk (utover eksamen og praksis og sånn da)?
Er det sånn at man har noen mulighet om man leser mye hjemme for seg selv? (ja jeg har forholdsvis god selvdisiplin[8D][:D])

Sikkert mye mer jeg lurer på også, og ikke sikkert jeg får muligheten heller, men kan da sjekke litt rundt.....[:)] 

[:)]

ORIGINAL: Ebleskråtten©

ORIGINAL: Lotten

leker litt med tanken på en aldri så liten omskolering jeg, ettersom jeg har utdannet meg helt feil og det blir klarere og klarere hele tida...

Åssen er utdanningen lagt opp med tanke på gruppeoppgaver osv. Er det mye av det? Mye obligatorisk (utover eksamen og praksis og sånn da)?
Er det sånn at man har noen mulighet om man leser mye hjemme for seg selv? (ja jeg har forholdsvis god selvdisiplin[8D][:D])

Sikkert mye mer jeg lurer på også, og ikke sikkert jeg får muligheten heller, men kan da sjekke litt rundt.....[:)] 

Hei!

Ej går første året på sjukepleie (i Ålesund). Der e en del gruppeoppgåve ja, å ej hata d! [&:] I tillegg e der monge individuelle innleveringa å også framføringa. Mykje praksis også, å d e kjempekjekt! [:)] 
Her i Ålesund ekje d so monge forelesninga so e obligatoriske... [;)] Viss du he go sjøldisiplin kan du fint lese en del på eigenhand, so sant du forstår innholde i d du lese da. [:)]

Trur der e monge variasjona når d kjøme til korleis opplegge e lagt opp, men d e berre å høyre me høgskulen der du bor. [:)]

Lykke til! [:D]

å, ok! tenkte kanskje det var sånn mer eller mindre fast opplegg over alt jeg da vettu![:)] Men takk for svar![:D]

ORIGINAL: svimsen

jeg har gått 1,5 år
og begynner igjen januar 09. ( satser på det i alle fall, ellers så blir det året etter,)

første året, var det lite obligatorisk. litt nå og da bare.. men desto mere lesing da.. mest teori første året.
anatomi, og sykdomslære +++ så jleg var på skolen stort sett 4 dager i uka,, og hørte jeg på forlesninger og var med studiegruppa mi.

2 året var det bare obligatorisk prakisis omtrent. 3 perioder av 8 uker preksis, og eksamener og annet innimelom..
har igjen en praksis osv av 2 året da.. er jo bare halveis..

så resten vet jeg ikke!! hehe

Hadde dere masse framlegg og sånn også? Og mye gruppejobbing?

Vi hadde mye gruppeoppgaver. Og en del obligatorisk undervisning, utenom praksis.

Forøvrig et helt topp studie, som jeg anbefaler på det sterkeste.. Yrket er spennende og utfordrende på mange vis.

Lykke til med valget! ;o)

Back
Topp