Dere sykemeldte

Froggc86

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Hva gjør dere i dag?

Jeg trosser bekkensmerter og vasker hus[emoji849] Jordmor har egentlig gitt meg streng beskjed om å la være men jeg klarer ikke sitte rolig en hel dag...

Hva gjør dere andre med gangvansker i kjedsomheten for å få timene til å gå?

Jeg er så sliten for tiden at jeg ikke føler helt rastløsheten over å slappe av i sofa med en god bok eller serie.

Akuratt nå orker jeg veldig lite. Tar meg noen små økter innimellom for å ta inn og ut av oppvaskmaskinen, eller sette på en maskin med tøy. Så er det rett tilbake på sofaen.

Svært lite, og det gjør jo at dagene blir svært lange!
Vasker litt klær innimellom, strikker litt, tur på butikken.

Ikke sykemeldt, men i permisjon og syk. Det er så kjedelig og dagene går så sakte. Jeg prøver å lese, også finner jeg serier på NRK, Netflix, HBO og Viaplay jeg kan se på mens jeg hviler. Ellers prøver jeg å fordele små gjøremål gjennom dagen. Klesvask, rydde det og det, bake noe, gå en liten tur, ta en utflukt på butikken for å kjøpe melk og brød, ta en dusj, osv.

100% sykemeldt fra uke 12. Er i uke 15 nå. Føler meg helt fin, men har høyt blodtrykk så tar Trandate. Hadde alvorlig svangerskapsforgiftning sist, så legen på Ullevål tar ingen sjanser, fikk jeg inntrykk av. Kjeder meg veldig, og klarer absolutt ikke å være i ro. Men prøver å ikke få for høy puls. Merker at jeg blir lett andpusten. Jeg årner og fikser ting. Administrerer familien. Typ tar bilen på service og henter pakken på postkontoret for mannen osv så vi har mest mulig familietid når han er ferdig på ettermiddagen. Også har jeg skrevet noen innlegg her på babyverden i dag. Det er jo ganske underholdende!

Jeg driver nå og fyller fryseren med bakst, og etter hvert middager. Må sitte og bake og tar mange pauser. Ellers har jeg sydd litt og på tross av litt vondt har jeg gjort div aktiviteter. Jeg må derimot betale for det neste dag med ekstra vondt og vansker med å bevege meg. Men dager hvor jeg føler meg fin i formen, er det vanskelig å la det være.

Glaner også en del på TV. Jobber med en fotobok av storebror første leveår, og skal begynne på en til lillebror også.

Fint med ting man kan ta pause fra når man trenger.

Mye serier og noen økter i leiligheten. Alt til lillegutt er såoog si klart. Skriver ymse lister på bland annet hvem som skal informeres når lillegutt er kommet så ingen viktige blir glemt.
Prøver finne på noe med folk som. Har fri på dagtid. Ikke like lett
..Blir ekstremt rastløs når kroppen ikke fungerer!

Strikker, ser på serier, vasker/rydder, maler lister på barnerommet, vasker babytøy, går korte og rolige turer med hunden osv. :) Gjør som regel én ting, så blir det pause med serier og strikking eller en liten lur på sofaen. Men passer på å variere, ellers så får jeg veldig vondt i bekkenet. Gjelder å finne riktig balanse mellom hvile og aktivitet, og det er ikke bare lett.

Pleier å sette opp en liten liste med gjøremål til hver dag, slik at jeg ikke kjeder meg. Idag f.eks: brette klær, pakke ferdig fødebag, male lister. Men så ble det støvsuging og vask av gulv + hjelpe samboeren litt i leiligheten som skal leies ut, så da forskyver jeg bare dagens egentlige gjøremål :p Blir stadig sånn, så har noe å gjøre hver dag.

Godt å høre det ikke bare er jeg som ligger mye på latsiden om dagen! Litt uvant for min del da jeg egentlig liker å drive med noe hele tiden[emoji85]

Fått noen tips her til hva jeg kan fortsette med fremover... [emoji847]

I morgen skal jeg til fødselsforberedendesamtale på Ahus så den dagen er heldigvis «fylt opp» [emoji16]

Nå er jo ikke jeg sykemeldt, men jeg jo hjemme i svangerskapspenger! Har funnet ut at min cravings er vasking og redebygging![emoji23][emoji23] Det vil ingen ende ta!! Holder på fra morgen til kveld[emoji85][emoji85] finner stadig på nye ting å gjøre! Og så blir jeg sliten og får vondt i ryggen på kvelden[emoji23][emoji23] håper det snart gir seg! Tror egentlig det, for jeg har snart vært over hele huset[emoji23]

Last edited:
Prøver å sove litt siden jeg sover så dårlig på natten. Men nå kjenner jeg at jeg blir mer og mer rastløs og føler at uansett om jeg ligger, sitter eller gjør noe så værker det. Siden jeg har vært hjemme en stund så kjenner jeg behov for å komme meg ut litt

Jeg er så sliten for tiden at jeg ikke føler helt rastløsheten over å slappe av i sofa med en god bok eller serie.

Akuratt nå orker jeg veldig lite. Tar meg noen små økter innimellom for å ta inn og ut av oppvaskmaskinen, eller sette på en maskin med tøy. Så er det rett tilbake på sofaen.

Akkurat det samme her :happy:

Er ikke sykemeldt, men starter i permisjon på torsdag. Planen er å sove lengre, reise i svømmehallen, gå korte turer, strikke og se litt på serier (men får så fort vondt i ryggen av å sitte i sofaen :o), samt rydde, vaske og ordne med ting til lillebror. Har både igjen å pakke fødebag, montere og lage til kurv til stua og bedside crib. Ja, også vil jeg gjerne bake litt til å ha i frysen! :)

Vasker, organiserer og rydder heletiden om dagen føler jeg haha
Vil at alt skal være perfekt til en hver tid haha

Gjør lite! Er så sliten, sover dårlig om natta, og kjenner at jeg bare skal følge det kroppen vil. Går en liten tur hver dag, leser, gjør lett husarbeid, ser på tv/serier, hører podcast/radio, og prøver å få gjort en «stor ting» hver dag. Det er f.eks å ordne noe jeg skal ha ordnet, bake, lage klar middag. Men så er det plutselig tid for å hente i bhg, og da er det fullt kjør til leggetid!

Vasker, organiserer og rydder heletiden om dagen føler jeg haha
Vil at alt skal være perfekt til en hver tid haha

Høres ut som meg «vil at alt skal være perfekt til en hver tid» [emoji23][emoji1303]

Dumt å gå inn i denne avhengigheten for det blir definitivt ikke perfekt til en hver tid når baby kommer [emoji23][emoji85]

Back
Topp