Dere studenter - søke om foreldrestipend?

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Vet dere om man kan få foreldrestipend samtidig som foreldrepenger fra nav? Sånn jeg forstår det så er det mulig, men ble litt usikker :/ og så stemmer det at vi ikke skal søke om foreldrestipend før ETTER at baby er født?

Du kan få begge deler ja, lånekassen og nav er sånn sett helt uavhengig av hverandre:) hadde du ikke hatt rett på foreldrepenger så kunne du fått engangsstønad i tillegg til det du får fra lånekassen:) husker ikke om jeg søkte før eller etter sist, men syntes å huske at det stod godt forklart på lånekassen sine nettsider. Du må i hvert fall ha betalt semesteravgiften tror jeg...

Ja, du får både fra nav og lånekassen :) du kan søke på nav etter 26 fullgåtte uker, lurt å være tidlig ute siden det kan være lang behandlingstid :) jeg har nettopp gjort dette :) lånekassen søker man til når barnet er født, jeg ringte de og spurte for sikkerhets skyld :)

Kan en søke på lånekasse foreldre stipend uten at en har mottatt fra de lån og stipend før ble gravid ?

Kan en søke på lånekasse foreldre stipend uten at en har mottatt fra de lån og stipend før ble gravid ?

Det står på lånekassen sine sider at du må ha hatt rett på lån og stipend de siste 6 månedene før fødsel. Du må enten ha vært student eller gått obligatorisk grunnskole tror jeg det stod for å ha denne rettigheten.

Ja, du får både fra nav og lånekassen :) du kan søke på nav etter 26 fullgåtte uker, lurt å være tidlig ute siden det kan være lang behandlingstid :) jeg har nettopp gjort dette :) lånekassen søker man til når barnet er født, jeg ringte de og spurte for sikkerhets skyld :)
Vi har søkt om foreldrepenger på nav alt :) var bare usikker på foreldrestipendet. Men takk for svar!! :)

Back
Topp