Dere strikkere - noen som kan hjelpe?

123Kjør!

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Jeg er rimelig uerfaren på strikking :P Har bare strikket noen babysokker og luer før + noen småprosjekter for maange år siden. Vel, nå holder jeg på med en såkalt romper (en slags body vil jeg kalle det). Har gått rimelig greit en lang stund, men nå står jeg litt fast! Føler meg litt dum som ikke skjønner mønsteret helt, men det får så være :P

Jeg har akkurat strikket en liten vrangbord, og skal fortsette med en hullrad. I mønsteret står det "fortsett med vrangbord og strikk en hullrad slik:..." (se hele teksten på bildet). Det som forvirrer meg, er at det står fortsett med vrangbord... Skal jeg strikke vrangbord og hullrad på samme omgang?!? I såfall hvordan gjør jeg det? eller mener de at jeg skal fortsette vrangborden etter hullraden?

Anyone?

ImageUploadedByBV Forum1432029018.062617.jpg

Du skal nok strikke vrangbord samtidig ja. Du vil jo ikke miste masker siden det er kast/hullrad, så det er bare å tenke som om du strikker annenhver rett og vrang.
Og siden det er hull hele veien, så trenger du ikke tenke så mye på det da det bli 2 rett sammen, 1 kast annenhver gang uansett:)

Som ho skriver over ;)

Bilde av åssen den blir ferdig.... Trenger litt inspirasjon ;)

Du skal nok strikke vrangbord samtidig ja. Du vil jo ikke miste masker siden det er kast/hullrad, så det er bare å tenke som om du strikker annenhver rett og vrang.
Og siden det er hull hele veien, så trenger du ikke tenke så mye på det da det bli 2 rett sammen, 1 kast annenhver gang uansett:)
Måtte kikke litt på det nå, klarte ikke å vente, men er litt treg :P

Altså, skal jeg strikke 2 rette sammen og et kast, og så 2 vrange sammen og et kast? Sånn at fellingen kommer på rett- og vrangsiden annenhver gang? Vrangborden vil jo uansett ikke stemme med den jeg har strikket nettopp, siden jeg skal strikke to masker sammen nå...

Og hva med kasta? Må jeg gjøre noe spesielt med dem i forhold til rett og vrangt også?

Er skikkelig amatør på dette jeg altså! ;)

Er fra strikk til smårollinger. Største str er ett år og jenta mi er stor (8kg nå på 6mnds kontrollen....), men satser på ett år passer i sommer ;)
Den jeg strikker går faktisk helt opp til 4 år. Jeg strikker den i str 1 år, og synes den ser litt stor ut i størrelsen, så er spent på hvordan den blir til slutt! Jenta mi er snart 8 mnd og ganske gjennomsnittlig stor ;)

Den jeg strikker går faktisk helt opp til 4 år. Jeg strikker den i str 1 år, og synes den ser litt stor ut i størrelsen, så er spent på hvordan den blir til slutt! Jenta mi er snart 8 mnd og ganske gjennomsnittlig stor ;)

Passer den etterhvert ;)

Kommer jo også litt an på om du treffer på strikkefastheten ;) jeg strikker litt større men gidder ikke justere med mindre pinne :P

Måtte kikke litt på det nå, klarte ikke å vente, men er litt treg :P

Altså, skal jeg strikke 2 rette sammen og et kast, og så 2 vrange sammen og et kast? Sånn at fellingen kommer på rett- og vrangsiden annenhver gang? Vrangborden vil jo uansett ikke stemme med den jeg har strikket nettopp, siden jeg skal strikke to masker sammen nå...

Og hva med kasta? Må jeg gjøre noe spesielt med dem i forhold til rett og vrangt også?

Er skikkelig amatør på dette jeg altså! ;)

Sorry, har vært i selskap her så er litt treig. Mulig du har funnet ut av det?

Vrangborden er 1 rett og 1 vrang, så om du strikker 2 rett sammen så et kast hele veien så bør det bli greit. Så fortsetter du som før hullraden etterpå. Kastet blir det samme uansett, og viø være erstatning for den vrange masken du har felt.

Sorry, har vært i selskap her så er litt treig. Mulig du har funnet ut av det?

Vrangborden er 1 rett og 1 vrang, så om du strikker 2 rett sammen så et kast hele veien så bør det bli greit. Så fortsetter du som før hullraden etterpå. Kastet blir det samme uansett, og viø være erstatning for den vrange masken du har felt.
Jeg fikk det til og det ser fint ut så langt :) Var litt opptatt i går, så var ikke innom BV, men siden lille snuppa fant ut hun ville stå opp kl 5 i dag, ble det en liten tur innom BV nå før hanen galer :P

Back
Topp