Dere strikkere!! Hjelp!!!!

_gjotterii_

Elsker forumet
Legg løst opp 110 masker. Siden teppet strikkes på større pinner enn garnet tilsier, anbefaler vi å legge opp på en tjukkere pinne. Dette får at det skal være like tøyelig i begynnelsen og slutten som midt i. Men det er ikke noe must.

Gå over til pinne nr 6, og strikk 4 pinner rett, før du går over på dette mønsteret, som repeteres gjennom hele teppet.

1.pinne: Strikk 2 masker rett sammen, strikk 2 masker rett sammen, kast, 1 rett, kast, 1 rett, kast 1 rett, kast, strikk 2 masker rett sammen, strikk 2 masker rett sammen.

2. - 4. pinne: Strikk alle maskene rett.

Gjenta til tepper 88 cm langt. Strikk 4 pinner rett. På den fjerde pinnen skifter du til pinne 10. Fell deretter løst av med pinne 10.

Trenger litt hjelp her... For jeg strikker 2 m rett sammen men teppet blir jo smalere...?? Er totalt idiot på å tolke strikke oppskrifter.. :) dette er på Helseteppe.

Når du strikker to sammen følger du jo opp med kast, har ikke sett over og telt, men regner med kastene vil tilsi samme mengder masker du har strikket sammen. [:)]

ORIGINAL: Sinikka

Når du strikker to sammen følger du jo opp med kast, har ikke sett over og telt, men regner med kastene vil tilsi samme mengder masker du har strikket sammen. [:)]

ser ut til å stemme det ja [:)]
helseteppe? har du link til oppskrift? det hadde vært veldig moro å prøvd seg på [:D]

Du feller jo 2 m rett sammen 4 ganger, altså du feller 4 m... Også har du 4 kast, det vil jo si du har fått de 4m du i utgangspunktet felte. Da går det jo opp og teppet blir ikke smalere [:D]

Dårlig forklart dette her, men håper du skjønte tegninga [:)]

Aha så kast betyr lage ny maske ikke bare flytte over uten å strikke den...? Som sagt idiot på oppskrifter :) mye bedre å lære det rett av noen :)

Linken til teppet :)

http://www.pickles.no/p-veg-helseteppe/

ORIGINAL: _gjotterii_

Aha så kast betyr lage ny maske ikke bare flytte over uten å strikke den...? Som sagt idiot på oppskrifter :) mye bedre å lære det rett av noen :)

Jepp. Du bare tar tråden en runde rundt pinnen før du strikker neste maske(=en ny maske), så blir dette samtidig et hull[:)]

Kult! Da har je lært noe idag også :) tusen takk for hjelpen [:D]

Oppskriften stemmer, ja [:D] Godt i gang på teppet mitt.

Lykke til!

Teppet er jo så fint!! Så jeg får bare rekke oppigjen rariteten min og begynne på nytt, denne gang forhåpentligvis riktig [:D]

tusen takk for linken [:D]
teppet var nydelig så det må nok bli mitt neste prosjekt! haha. jeg kommer vel til å få garnforbud snart så mye garn jeg handler [;)][:D]

hvor kjøpte du garnet? Jens Hoff butikkene?

det blir nok ikke smalere pga at når du lager et kast så lager du en ny maske, uten at jeg er 100 % sikker på det, har aldri strikket kast selv, men slik jeg har forstått det så lager man en ekstra maske når man lager et kast. så da må man strikke to og to sammen for å felle tilsvarende, mener jeg på, rett meg gjerne om jeg tar feil altså!!

ORIGINAL: _gjotterii_

Teppet er jo så fint!! Så jeg får bare rekke oppigjen rariteten min og begynne på nytt, denne gang forhåpentligvis riktig [:D]

Ja, teppet blir kjempefint! Du får det sikkert til riktig denne gangen - så lenge man vet hvordan man lager kast så er det ikke så vanskelig. Og man lærer seg fort utenat hvordan mønsteret er.

Back
Topp