Dere strikkeglade...

Frøken Fryd

Elsker forumet
Juli13-jentene
Det nærmer seg slutten på mitt strikk nå...mangler bare å feste trådene (er en del kan man si :p )

Så kommer mitt spørsmål... er det en spesiell teknikk for å feste tråder? Eller er det bare til å ta en nål og sy bort der det måtte passe?

(Første strikk her, så har i grunn aldri festa en tråd annet på en lue jeg aldri viste meg i offentligheten med :p )

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Det er mange måter å feste trådene på. Jeg bruker en nål å trekker trådene på skrå gjennom maskene ca 6 masker og tilbake i raden ved siden av.

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg pleier bare å sy et stykke fram og tilbake med tråden på baksiden, pass bare på at det ikke vises på rettsiden. :)

Det nærmer seg slutten på mitt strikk nå...mangler bare å feste trådene (er en del kan man si :p )

Så kommer mitt spørsmål... er det en spesiell teknikk for å feste tråder? Eller er det bare til å ta en nål og sy bort der det måtte passe?

(Første strikk her, så har i grunn aldri festa en tråd annet på en lue jeg aldri viste meg i offentligheten med :p )

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥
Lurer jeg også på!! Alternativet mitt er mamma,men hadde vært så kjekt å klare det selv ;)

Termin 26.juli med guttene mine :)

Jeg bruker å feste trådene i "løkkene" som man har på baksida av strikketøyet. Kan være greit å feste i 2-3løkker først, og så ta to ganger i den siste, før man fortsetter med 6-8 til. Særlig om man har litt glatt garn.

Frøken fryd: mulig du kan se hva jeg har gjort bak i nakken på lua du fikk (evt i toppen, men der er det litt trangere å komme til...)

Back
Topp