Dere strikkedamer

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Skal bestille en dame til å strikke mariusgenser til meg. Men hva er finest? Rundt bærestykke? Eller ikke? Hun skal ha 900kr med garn og arbeid. Garnet kom på 440kr. Det var vel grei pris det for en marius? :) jeg bruker str s. Virker ikke som hun trenger vite mer enn det, tenkte gjerne om jeg måtte komme me litt nøyere mål... Dumt hvis den skulle være for liten...

Jeg liker best med rundt bærestykke, men det er jo en smakssak. Synes ikke 900 var mye nei. Jeg har holdt på med min i en halv evighet :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er jo smak og behag, men jeg liker den tundstrikka best, synes den er litt mere feminin...:) men den " vanlige er jo stilig den også...:)!
Du må nesten tenke ut hva du liker best...;) lykketil..;)

Det er jo smak og behag, men jeg liker den tundstrikka best, synes den er litt mere feminin...:) men den " vanlige er jo stilig den også...:)!
Du må nesten tenke ut hva du liker best...;) lykketil..;)

Hva mener du med tundstrikka? :p

Jeg strikker ikke, men min mormor lager en Marius genser til meg. Har valgt en modell som sitter mer inntil kroppen, med såkalt rundt bærestykke som du refererer til :) Lønner seg å måle på forhånd, jeg ble målt lengden på armer og rundt bryst og liv tror jeg, for å finne riktig størrelse :)

Liker absolutt rundt bærestykke best! Synes også det er mer behagelig, da du slipper kantene hvor ermene sys på :) svigermor har strikket både jakke og heldress med rundt bærestykke til mini i magen. Veldig fint med mariusmønster :)

Jeg synes også at mariusgenser med rundfelling er best. Prisen var heller ikke ille, ca 2x garnprisen er vel det de fleste opererer med :)

Back
Topp