Dere strikkedamer

Tresmåhjerter

Gift med forumet
Tenkte prøve meg på babyteppe. Kan kun strikke rett frem og vrang. Hvilken str på pinner er anbefalt og hvordan garn?:)

Så du har tenkt til å bare strikke rett/vrangt frem og tilbake typ?

Jeg ville gått for et mykt,varmt garn som ikke loer. Merinoull eller alpakka er fine :) de er tynne da, så da må du enten strikke på tynne pinner, eller strikke på større pinner og få et mer "luftig" teppe (les: stooore masker)...

I boken "myk start" er det en oppskrift som heter "verdens enkleste teppe". Du kjenner ingen som har denne boken? jeg har den, og kan eventuelt skrive ned oppskriften for deg hvis du ikke finner noe annet :)

Jeg strikker også babyteppe og kan kun strikke rett og vrang. Jeg strikker på ganske tynne pinner og med babyull garn. Strikker frem og tilbake på rundpinner. Veeeeldig enkelt ;)

Så du har tenkt til å bare strikke rett/vrangt frem og tilbake typ?

Jeg ville gått for et mykt,varmt garn som ikke loer. Merinoull eller alpakka er fine :) de er tynne da, så da må du enten strikke på tynne pinner, eller strikke på større pinner og få et mer "luftig" teppe (les: stooore masker)...

I boken "myk start" er det en oppskrift som heter "verdens enkleste teppe". Du kjenner ingen som har denne boken? jeg har den, og kan eventuelt skrive ned oppskriften for deg hvis du ikke finner noe annet :)

Ville ikke brukt alpakka til teppe.. Det er en del lange hår som kan komme opp i ansiktet til babyen.. en merinoull er veldig bra.!!

Ville kjøpt meg enten nøstebarn sitt merino ull eller silkeull :)
De er veldig gode! Og så slipper du mangen tråder og feste etter på ;)

Ville ha strikka "verdens enkleste teppe"
som nevnt over :) på pinne nr 6 eller 7 . Da er du sikkra deg et super godt teppe! Som du kan bruke lenge! :)
Snuppa mi hadde sitt med seg i senga til hun var ca 3år ;) godt brukt rett å slett ;)
Å dette går fortere enn å sitte på tynne pinner, du ser et resultat ! Noe som jeg synest er perfekt når hormoner og kanskje litt dårlig tolmodighet er tilstede? ;)

Ville ikke brukt alpakka til teppe.. Det er en del lange hår som kan komme opp i ansiktet til babyen.. en merinoull er veldig bra.!!
Jeg strikker i alpakka, og det er ikke langhåret? Trodde det var angora som var langhåret jeg?

Takk for tips. Har begynt på teppe med pinne nr 3, men det tar for lang tid og blir for tynt syntes jeg. Så må opp til nr 6. Og på jakt etter garn. Nøstebarn garnet selges det på garnbutikker eller må jeg til nøstebarnbutikk?

Mor Signes teppe er enkelt med bare vanlige masker rett frem og tilbake. Skal strikke et sånt til lillegull for det er så deeeilig. Babyull funker fint.

Jeg strikker i alpakka, og det er ikke langhåret? Trodde det var angora som var langhåret jeg?
Var bare et tips jeg fikk i en strikkebutikk.. Alpakka er ikke veldig langhåret, men er mer hårete enn merinoull.. kan fint bruke alpakka på klær, men jeg personlig velle ikke brukt det på teppe.. små barn putter jo det meste i munnen og alpakka loer mer enn merinoull.. :) men det er bare min erfaring.. ;)

Var bare et tips jeg fikk i en strikkebutikk.. Alpakka er ikke veldig langhåret, men er mer hårete enn merinoull.. kan fint bruke alpakka på klær, men jeg personlig velle ikke brukt det på teppe.. små barn putter jo det meste i munnen og alpakka loer mer enn merinoull.. :) men det er bare min erfaring.. ;)

Kanskje det er forskjell på kvalitetene? Jeg har strikka masse i alpakka, og syns ikke det loer i det hele tatt... :) Men jeg er veldig glad i merinoull også, så gjerne for meg ;)

Jeg har strikket i lamme ull.

Kjøpte fra www.123knit.com
Det er en dansk nettbutikk med kjapp levering og fine priser.
Garnet er likt nøstebarn sine, men under halve prisen (dansk moms blir trekt fra når man logger seg inn).

Strikker de da på pinne 5, 5 - 6

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Kanskje det er forskjell på kvalitetene? Jeg har strikka masse i alpakka, og syns ikke det loer i det hele tatt... :) Men jeg er veldig glad i merinoull også, så gjerne for meg ;)

Er bare til å vaske det en gang ekstra før bruk ;) har strikka noen tepper i alpakka, går veldig bra synest jeg :D

Takk for tips. Har begynt på teppe med pinne nr 3, men det tar for lang tid og blir for tynt syntes jeg. Så må opp til nr 6. Og på jakt etter garn. Nøstebarn garnet selges det på garnbutikker eller må jeg til nøstebarnbutikk?

Noen garnbutikker har det :) viss ikke kan du bestille på nette ;)

Back
Topp