Tresmåhjerter
Gift med forumet
Tenkte prøve meg på babyteppe. Kan kun strikke rett frem og vrang. Hvilken str på pinner er anbefalt og hvordan garn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så du har tenkt til å bare strikke rett/vrangt frem og tilbake typ?
Jeg ville gått for et mykt,varmt garn som ikke loer. Merinoull eller alpakka er fine de er tynne da, så da må du enten strikke på tynne pinner, eller strikke på større pinner og få et mer "luftig" teppe (les: stooore masker)...
I boken "myk start" er det en oppskrift som heter "verdens enkleste teppe". Du kjenner ingen som har denne boken? jeg har den, og kan eventuelt skrive ned oppskriften for deg hvis du ikke finner noe annet
Jeg strikker i alpakka, og det er ikke langhåret? Trodde det var angora som var langhåret jeg?Ville ikke brukt alpakka til teppe.. Det er en del lange hår som kan komme opp i ansiktet til babyen.. en merinoull er veldig bra.!!
Var bare et tips jeg fikk i en strikkebutikk.. Alpakka er ikke veldig langhåret, men er mer hårete enn merinoull.. kan fint bruke alpakka på klær, men jeg personlig velle ikke brukt det på teppe.. små barn putter jo det meste i munnen og alpakka loer mer enn merinoull.. men det er bare min erfaring..Jeg strikker i alpakka, og det er ikke langhåret? Trodde det var angora som var langhåret jeg?
Var bare et tips jeg fikk i en strikkebutikk.. Alpakka er ikke veldig langhåret, men er mer hårete enn merinoull.. kan fint bruke alpakka på klær, men jeg personlig velle ikke brukt det på teppe.. små barn putter jo det meste i munnen og alpakka loer mer enn merinoull.. men det er bare min erfaring..
Takk for tips. Har begynt på teppe med pinne nr 3, men det tar for lang tid og blir for tynt syntes jeg. Så må opp til nr 6. Og på jakt etter garn. Nøstebarn garnet selges det på garnbutikker eller må jeg til nøstebarnbutikk?
Kanskje det er forskjell på kvalitetene? Jeg har strikka masse i alpakka, og syns ikke det loer i det hele tatt... Men jeg er veldig glad i merinoull også, så gjerne for meg
Takk for tips. Har begynt på teppe med pinne nr 3, men det tar for lang tid og blir for tynt syntes jeg. Så må opp til nr 6. Og på jakt etter garn. Nøstebarn garnet selges det på garnbutikker eller må jeg til nøstebarnbutikk?