Dere strikke damer!!!

Lille-My

Glad i forumet
Jeg er litt ny i gamet kan man si... Men er blitt litt flink nå da Har strikket en del vinposer, og nå har jegveldig lyst og prøve meg på noen sokker til snuppa på 6 mnd. MEN: jeg aner jo ikkje hvordan jeg gjør det... Har noen en lett oppskrift som jeg kan forstå?? Forstår aldri noe av slike oppskrifter med forkortelser her og der... Og så lurer jeg på om jeg kan strikke sokker av Cortina garn? tror det er det d heter... Har bare det garnet, fordi jeg brukte det til vinposer

Jeg anså meg selv som strikkedame, men strikke sokker klarer jeg rett og slett ikke.
Jeg sliter sånn med strømpepinner.

Forkortelser er ikke så vanskelig å lese. Du må bare lese en og en setning. Les igjennom oppskriften helt først før du starter.

Jeg aner ikke hvordan garn cortina er, men kan man ikke bruke det meste av ull?
Raggegarn er vel ofte "grovt" ullgarn.

Holder meg til bukser og gensere jeg (må bruke strømpepinner der og, men ikke i så smått format som sokke)

Trine Tanga skrev:
Jeg anså meg selv som strikkedame, men strikke sokker klarer jeg rett og slett ikke.

Forkortelser er ikke så vanskelig å lese. Du må bare lese en og en setning. Les igjennom oppskriften helt først før du starter.

Holder meg til bukser og gensere jeg (må bruke strømpepinner der og, men ikke i så smått format som sokke)

Om du sliter med strømpepinnene ville jeg prøvd "magic loop", strikker alt slikt på 80 cm rundpinne heretter :) (søk på magic loop på youtube)

Ja skal ikke være lett ... Noen andre som har en lettlest oppskrift på sokker til 6 mnd gammel beibis

kanon :D Tusen takk skal du ha

Strikk spiralsokker da vel. Finn riktig masketall , 2( evt 3) rett og 2 vrang som du strikker rundt og rundt og forskyver ca hver tredje runde. Da slipper du å bekymre deg for hælfelling og slikt. Tror du finner en slik oppskrift på Drops design også. Lykke til.

Snorkmaiden skrev:

Trine Tanga skrev:

Om du sliter med strømpepinnene ville jeg prøvd "magic loop", strikker alt slikt på 80 cm rundpinne heretter :) (søk på magic loop på youtube)

JEg får det til, men synes det blir så mange pinner og tråder og alt sammen:P

Back
Topp