Dere som...

Nuppeliten

Flørter med forumet
...legger babyene deres type kl 20:00 på kvelden også sover de til morgenen etter (med kanskje et matavbrudd) hvordan får dere det til???

Jeg tenker at nuppa her enda er lita så jeg stresser ikke med det, men er bare så nyskjerrig på hvordan dere gjør ting. Jeg ser for meg her at det kan bli vanskelig å få til... Nuppa her har mange korte lurer iløpet av dagen og sånn holder ho på, på kvelden også. Ho er 3 mnd nå. Skjønner ikke de som kan sove fra 20:00 - 02:00 og sånn...? Nuppa kan kanskje sove 4 t sammenhengene på natt. Jeg gir ho mat hvertfall et par ganger iløpet av natten + tidlig morgen. Legger dere bare babyene ned i senga våken og går ut av rommet liksom? Jeg synes det virker så hardt... Her sovner ikke nuppa av seg selv fra våken tilstand. Ho må rugges/bysses/vugges... hm...vanskelige greier assa!!!

Bare ble sånn rett og slett.

Hu begynte med å legge seg i 2400 tiden i begynnelsen, og plutselig en dag begynte hu i 2200, og nå er hu trøtt rundt 2000.

Slapper av og leker litt på gulvet, noen dager med bading før sengetid, så ei flaske MME og i seng med hu. Hu legges våken, så hu sovner selv da. (Men har hendt når hu er overtrøtt og ikke finner roen at jeg legger hu i vogna og triller meg en 10 minutters tur, så legger jeg hu over i senga)

Til tider om natta finner hu ut at smokken mangler, men det er blitt sjeldnere og sjeldnere det også nå. I natt var det ingenting skrik etter smokk.

Våkner ca 0730 da [:)]

Vet ikke hvordan jeg klarte det da, det bare ble sånn

Vi har det omtrent sånn som Sanka. Bortsett fra at Mille ikke sovner med glede helt av seg selv, hun legges våken, er sinna en halvtimes tid (med pappan sittende ved siden av og rugge i vuggen/synge/stryke/putte smokken inn), og SÅ kommer hun plutselig på av seg selv at hun er stuptrøtt, og sovner [:D]
Har skjedd helt av seg selv, hun er så trøtt på kvelden at det hadde vært LITE moro å prøve å holde henne våken... [8D] Hun har sovet 10-12 timer i strekk lenge da - sikkert fra hun var en måned gammel (da spiste hun minst én gang inni der, nå spiser hun ikke om natten lenger), er bare klokkeslettet som er forskjøvet sånn at hun sover fra 8 til 8 i stedet for fra 1 til 1 [:)]

vi begynte med å trappe ned 30 min om gangen.. så nå sover han fra 20.00 til 08.00 i strekk får en go flaske med mat og sover i 2 timer til ca.. gikk fra ca 24.00 til 20.00 på 5-6 uker.... han sover også på eget rom, sover som en stein hele natten. når han sov med oss våknet han kanskje 3 ganger i løpet av natten.

Her ble det bare pluttselig sånn, jeg gjorde egentlig ingenting spesiellt.

Før sovnet hun ikke før i 4tiden på natta, så ble det til 1, og så til 23...osv....Nå sovner hun mellom 21 og 22 hver kveld. Men hun har noen smålurer på dagen, det MÅ hun ha.

ORIGINAL: frøken Andersen*

Vi har lagt henne i egen seng fra første uka, og aldri hatt noe problem med det.
Trappet sakte ned på kl.slett fra 23 til nå kl 20.00 - ca 08.00. Hun sover en dupp etter hvert måltid på dagen også.
Vi gjør det samme hver kveld. Evnt bader (annenhver dag), tar på pysj, gir mat og legger henne.
Prøv natusan bedtime bath-serien :) Hun vet at når hun blir lagt, er det natta og da sovner hun oftest uten gråting. Såfall kun en gang pga smokk-mangel ;)

hun har regulert dette selv, fra 2400 til 1930-2000 nå...hun ligger i egen seng. og sover til 7-8 tiden om morgen, men får mat x2. mitt problem er at jeg må mate eller bysse hene i søvn....gleeeeeeeeeeeeder meg til å ta den kampen!!! not....

her og bare ble det sånn egentlig. hun gikk fra klokka 05.00-06.00 til 20.00 på en dag :p
hun har alltid blitt lagt i vogna oppe i stua ved 20.00 tida, så bare bærer vi henne ned når vi skal legge oss, null problem og hun våkner ikke :) vi har prøvd i noen dager nå å legge henne ned før oss, og det funker helt fint det og:p bare ned å ta i smokken et par ganger. :) er vel bare jeg som er litt nervøsmamma enda og ikke vil legge henne langt unna meg enda:p Må ha kontroll:p
på dagen sover hun lite så og si nesten aldri. er noen sånne 5-minutters lurer:p

Vi har lagt han og prøvd å la han sovne av seg selv hele veien. Det var en "kamp" i tre dager når vi begynte med å lære han at natt var natt, etter det har det vært helt greit. Nå sover han gjerne 12 timer uten mat. Hender han våkner og må få smokken bare, men det er sjelden det også..

Her har det aldri funka å bysse i søvn for så å legge han, da våkna han sykt sint..

[:)]

Takk for svar jenter!!! Hm... får bare satse på (og håpe) at det blir sånn "av seg selv" her i gården etterhvert og da :) Har tenkt på å prøve å legge ho oppe i senga si før oss på kvelden men det er helt oppe i 2 etg og vi har stort hus... det føles så langt unna. Jeg har jo babycall da så jeg får nesten bare prøve!

Her blir hun lagt mellom 20.00 og 21.30. Kommer litt ann på hvordan hun har sovet på dagen. Men vi går på badet å steller henne for natta. Så får ho på pysjen. Så får hun siste måltidet i senga. Så legger jeg henne i senga si. Og da er det ikke ofte hun skriker. SÅ sitter jeg ved siden av senga til hun har sovnet. som somregel tar fra 1 min til 15 min. Sover som regel hele natta. men noen ganger vil hun ha mat. 

Hos oss blir han lagt mellom 20-21, men før dette har han badet (1 dag med natusan baby beadtimebath og neste dag i bare vann med litt babyolje osv) og så på med pysj og få flaske med mme og så legger vi han bare i senga hans og der sovner han av seg selv etter noen min. uten gråt eller noe. men han våkner 1-3 ganger om natten for å få smokken, har gjerne snudd seg helt rundt i senga og ligger ikke noe behagelig:P men når han våkner så gir vi bare smokken og synger litt evt så sover han igjen. dette for å slippe og gi mat på natten. men når klokka blir 08-09 da vil han stå opp og ha mat. det hører vi på gråten hans:) hører veldig godt forskjell når det er sulten gråt.. så blir en god del timer sammenhengende søvn:) og hjelper veldig at vi slipper og fikse mat midt på natta:)

Han sover også på dagen alt fra 30min til 2 timer:)

Back
Topp