Dere som vet/skal vite kjønn...

Si-Bru1

Forelsket i forumet
Jeg lurer på om dere deler det med omverdenen?? Vi visste ikke med første. Denne gangen ville mannen vite det, så han fikk viljen sin :) (jeg fikk viljen min sist ;-) )
Men vi har ennå ikke delt det med noen fordi vi ikke vet om vi vil det ennå :p Jeg synes det er koselig å ha denne hemmeligheten for oss selv, men jeg har fått noen reaksjoner på at vi er skikkelig teite som vet kjønnet men ikke vil si det! Litt sånn; herreguuuuud! Dere KAN jo ikke vite det UTEN å si det!!!

Jeg lurer litt på hva dere tenker å synes..?
 
Vi fikk vite i dag, og har sagt det.

Det er dere som bestemmer det! Si det om dere ønsker, men ikke bare fordi noen andre sier at de syns dere må si det. Synes jeg :)
 
Vi vil vite det :D Skal si det til familie og nærmeste venner men kommer ikke til å avslåre kjønn på facebook eller på jobb :)
 
Det må være opp til hvert enkelt par, tenker jeg. Personlig har jeg/vi ikke noe behov for å holde det hemmelig og deler det med alle som spør :)

Var inne på tanken om å ikke vite det selv denne gangen, men er altfor nysgjerrig i tillegg til at det ikke var et alternativ for mannen. Det hadde i alle fall ikke vært aktuelt at han skulle vite det og ikke jeg :) Dessuten synes jeg det er greit å vite hvem det er som bor der inne :)
 
Vi ville vite det sist, og hadde store planer om å holde det hemmelig for andre:) Det gikk bra det, helt til jeg prata før jeg tenkte:p Så endte med at det ble avslørt likevel..! :))
 
Har hatt en UL pga blødning i uke 15, og da mente hun det så ut som vi venter en gutt denne gangen. Holder det mest for oss selv fram til ordinær UL. Om det bekreftes da, kommer ikke vi til å holde det hemmelig. Men det er fordi det er det som ligger nest naturlig for oss. Hver og en må finne ut hva som er riktig for dem.

I tillegg har jeg allerede blitt lei kommentarer som "dere håper vel på gutten nå da???"
"dere måtte ha et forsøk til på gutt???"

Er da meget så fornøyd med de to snuppene jeg har jeg!!!
 
Har fortalt det! Tror familien var like spente som oss:) Svigemor er nesten i gang med å sy bunad:p
 
Takk for innspill! Jeg vet at det er vårt valg, men begynte å lure litt på om vi er helt bak mål som ikke deler dette ennå :p Det er litt spesielt siden vi bor på et lite sted der alle "kjenner" alle og ryktene går fortere enn du klarer å tenke :p
 
Det e jo helt opp til hver enkelte, men hos oss ventet familien i like stor spenning som oss, så syns det hadde vært egoistisk av oss og ikke dele med de:)
 
Mannen vil vite men ikke jeg. Om han vet så er han pottetett likevel :) det skal være hemmelig til den lille er født :) dette er en delvis liten hevn på svigermor som røpte graviditeten min i uke 4 til familien. Hun går rundt seg selv av å ikke vite. Jeg trenger den ekstra spenningen i dette svangerskapet :) føler det ble ødelagt av at svigermor røpte det så tidlig.
 
Jeg har jo mest lyst å holde det hemmelig. Men vi har ikke diskutert det. For mannen er det ikke så viktig. Men vi er enige om hvilket kjønn vi tror det er - og veldig mange har gjettet på det samme allerede.
 
Kjønn får nok de som vil vite, men navn blir hemmelig til fødsel slik som sist :)
 
Jeg lurer på om dere deler det med omverdenen?? Vi visste ikke med første. Denne gangen ville mannen vite det, så han fikk viljen sin :) (jeg fikk viljen min sist ;-) )
Men vi har ennå ikke delt det med noen fordi vi ikke vet om vi vil det ennå :p Jeg synes det er koselig å ha denne hemmeligheten for oss selv, men jeg har fått noen reaksjoner på at vi er skikkelig teite som vet kjønnet men ikke vil si det! Litt sånn; herreguuuuud! Dere KAN jo ikke vite det UTEN å si det!!!

Jeg lurer litt på hva dere tenker å synes..?
Vi visste kjønnet med førstemann og fortalte alle det. Denne gangen er vi lik slik som dere er, usikre på om vi vil fortelle omverden om kjønnet. Ser for meg samme reaksjoner som dere har fått og hvorfor kan dere ikke bare si det når dere vet det.. Har ikke vært på oul enda og har faktisk ikke opplyst til andre enn foreldrene mine om datoen siden de på passe eldste. Vurderer å bare si at vi ikke vet for å slippe "maset". Virker som alle føler de har en plikt til å få vite alt om svangerskapet selv om det kun gjelder de vordene foreldrene. De fleste i vennegjengen og familiene våre er fæle med å tippe på kjønnet og mene de selvsagt har rett. Er den påståeligheten jeg synes er irriterende og vil helst slippe å høre den "hva var det jeg sa, jeg visste det ble en ....."
 
Det bestemmer dere helt selv! Jeg ringte mamma og sendte melding til familien med en gang jeg fant ut av det. Jeg er dårlig på å holde hemmeligheter :p
 
Lurer litt på å ha det som vår hemmelighet her og, bare for å unngå kjønnsrelaterte gaver på forhånd. Gidder ikke å dekke ungen og rommet i rosa eller blått og presse ungen inn i en rolle den ikke har valgt. Men så spørs det jo om jeg klarer å ikke forsnakke meg da! :-D
 
Back
Topp