Dere som vet kjønn, stemte kjerringrådene og mytene?

Nei, her stemte de ikke. Så og si alle mytene sa gutt; kun det kinesiske fødselskartet sa jente og det er ei prinsesse vi får :)

De fleste sa jente og jeg venter jente. Eneste som ikke stemte var hjerteslagene, ikke lagt på meg på rumpa, hadde ikke lyst på søtt, men surt.. og urinen er klar..

Jeg var skikkelig dårlig når jeg var gravid med jente. Nå er det gutt og jeg er helt frisk og rask :)

Ikke vært kvalm, kinesisk fødselskart og ringtesten sa gutt- og jaggu er det ikke gutt :joyful:

Ja, de fleste :) Vi får jente, og jeg fikk jenteresultat på den kinesiske kalenderen, på natrontesten og på ringtesten. Jeg har også vært veldig kvalm. Hjerteslagene ligger på 140, så det er det eneste som sa gutt :)

Her stemte også mye. Vi får en jente og har/hadde:

- Ekstrem svangerskapskvalme (hypermesis)
- Kviser i større grad
- Høyere enn 140 i hjerteslag på alle 3 UL jeg har vært på
- Appelsinjus og sjokolade-sug (det siste har kommet ekstremt de siste par ukene)
- Humørsvingninger
- Håret på leggene vokser i samme tempo
- Fryser ikke mer på føttene enn før

Det kinesiske fødselskartet dog ikke!

Last edited:
I følge artikkelen der kan det bli enten eller hos meg, men oul viser jente ☺️
Ingen kvalme, mye kviser/akne, intens hodepine, rødlig skjær i håret, ikke fysen på søtt men salt, hjerteslag baby over 140, ikke særlig humørsvingete. Kinesisk fødselskart sier gutt :wacky:

Sniker litt her :) mitt har stemt. Kinesisk kart: jente. Utrooolig kvalm, og har en mage som lyyyser opp den kjente "jentemagen"! Er hele veien rundt jeg har lagt på meg :shifty:. Så jaaa, jeg venter jente :D

Nei, her stemte de ikke. Så og si alle mytene sa gutt; kun det kinesiske fødselskartet sa jente og det er ei prinsesse vi får :)
- Ingen morgenkvalme
- Babyens puls var akkurat 140 på første kontroll, vet ikke om det vipper mot jente da?
- Har hatt et veldig sug på sur og salt mat.
- Tørre hender
- Huden har vært fin/stabil
- Har frøset mer på føttene enn før

*Oul sa jente (kunne ikke si 100%)
*Natrontesten sa jente
*Ringtesten sa jente
*Kinesisk fødselskart sier jente
*Testen på babyverden sier jente
*Magefølelsen sier jente :P

Alle sa at vi nok får gutt, de fleste tegnene i følge listen sier gutt, men OUL viste jente. Det eneste som stemte fra jente-lista var at jeg har lyst på frukt, for det har jeg.

Det er så mange som taler for og imot, så vanskelig å si. Ingen andre enn min søster har kommentert hvilke kjønn de trodde det kom til å bli.. hun kom med utsagnet "tror du venter en jente, for jeg har hørt jenter stjeler skjønnheten fra sin mor".. Det ble en jente gitt :P

Back
Topp