Dere som vet kjønn og navn

Vi skal ha jente og per i dag står det nok helst mellom Alma og Astri/Astrid. Sigrid, Mari og Solveig er også på lista, men vi får se :)

Solveig hadde vi til frøkna, det er så fint!
Veldig navn i min stil du velger (synes Alma er litt for trendy) :)
 
Elsker Nils! Junior heter nemlig det. Har fått så mange positive komentarer på at det er et tøft navn.

Liker vanlige navn jeg, er ikke fan av de über fancy navnene.
 
Tror det er jente i magen, og har virkelig ikke peiling når det kommer til navn.. nå har så mange av våre venner fått småbarn så alle de bra navnene er tatt :p Selma er det eneste navnet vi liker begge to akkurat nå..
 
Tror det er jente i magen, og har virkelig ikke peiling når det kommer til navn.. nå har så mange av våre venner fått småbarn så alle de bra navnene er tatt :p Selma er det eneste navnet vi liker begge to akkurat nå..
Selma er et veldig fint navn :) Det kunne jeg fort valgt om vi fikk jente :)
 
Vi får jente og samboeren insisterer på Lilly Melise. Er usikker, får det ikke helt til å bli rett enda.
 
Ja, jeg liker det. Det er egentlig også "tatt" ettersom datteren til en kollega heter det, men det får bare være! Vi er aldri sammen med de likevel så...
Det får bare være ja! Alle navn er jo tatt, så man må bare regne med at noen får de samme navnene :) Kollegaen din har sikkert god forståelse for det :)
 
Solveig hadde vi til frøkna, det er så fint!
Veldig navn i min stil du velger (synes Alma er litt for trendy) :)

Vi liker godt navn i den kategorien :) Morsont at du betegner Alma som trendy; jeg vet ikke om noen som heter det, faktisk. Kommer sikkert på hvor i landet man bor, her er det i alle fall langt fra populært :)
 
Vi hadde Liam som guttenavn, men siden den var på navnetoppen i 2015 droppet vi det. Så nå har vi Herman som nr 1 :)
Jentenavn forsøker jeg mannen å gå med på Enya. Han er litt på gli hvis det blir med dobbeltnavn. Enya Mari, Enya Victoria står høyt
 
Jeg synes guttenavn er så vanskelig..
Ihvertfall etter at jeg fikk vite at det blir en gutt..
Men tror det faller på Matheo foreløpig :)
 
Vi liker godt navn i den kategorien :) Morsont at du betegner Alma som trendy; jeg vet ikke om noen som heter det, faktisk. Kommer sikkert på hvor i landet man bor, her er det i alle fall langt fra populært :)

Det er veldig vanlig her i DK, sammen med Alberte.

Men de sier jo AlmE...
 
Det er veldig vanlig her i DK, sammen med Alberte.

Men de sier jo AlmE...

Ja, kom på etter at jeg hadde svart at du bor der og der er det jo et helt vanlig navn. Var faktisk mannen som kom med det etter å ha sett på Frank på tv, den danske bonden :)

Var ikke klar over at de sa AlmE; var jo fint det også, men tror jeg holder en knapp på AlmA.
 
Ja, kom på etter at jeg hadde svart at du bor der og der er det jo et helt vanlig navn. Var faktisk mannen som kom med det etter å ha sett på Frank på tv, den danske bonden :)

Var ikke klar over at de sa AlmE; var jo fint det også, men tror jeg holder en knapp på AlmA.


Alle A er E og alle E er stumme eller en slags i.

Marie er feks Mari..Marrrrrri..

Så det er også noe vi skal tenke på når vi velger navn. Fungere på begge språk og begge våres dialekter.
 
Vi hadde Liam som guttenavn, men siden den var på navnetoppen i 2015 droppet vi det. Så nå har vi Herman som nr 1 :)
Jentenavn forsøker jeg mannen å gå med på Enya. Han er litt på gli hvis det blir med dobbeltnavn. Enya Mari, Enya Victoria står høyt
Herman her også <3
 
Back
Topp