Dere som vet at dere venter tvillinger. Lurer på......

catspire

Forelsket i forumet
om jeg kanskje har to små der inne......???  For det første er livmora mi svær!! Når jo nesten halvveis opp til navlen allerede! Hadde venninna mi på besøk i går og hun hjalp meg å kjenne etter, hun er sykepleier og har litt peil. Jeg får inn hjertelyden der også, trenger ikke lete langt nede liksom. Ved et par anledninger når jeg har hørt på hjertelyd nå, så høres det nesten ut som jeg får inn to hjerter samtidig. Hvis jeg flytter litt på doppler'n får jeg inn en og flytter jeg den tilbake, høres det dobbelt ut igjen, og det er ikke min puls jeg tar inn i tillegg. Har dere noen erfaringer med dette?

Jeg har nok ikke peiling, men vil bare si "Så spennende!" :D Skal du på tidlig UL da?

Hvor langt er du på vei?

Hadde egentlig ikke planlagt noen tidlig ul, men skal til første kontroll på fredag, så jeg får høre med legen da.  Jeg er 11+2 i dag. :)

Jeg hadde en liten mistanke siden magen hadde blitt så stor så fort og jaggu var det ikke to der inne gitt! Var på tidlig-ul hvor jeg fikk bekrefta det.
Det kan jo hende at hjertene deres slår akkurat i takt også, da er d jo ikke sjangs om å høre det! Håper vi blir flere med tvillinger her inne! =)

Berit_h skrev:
Jeg hadde en liten mistanke siden magen hadde blitt så stor så fort og jaggu var det ikke to der inne gitt! Var på tidlig-ul hvor jeg fikk bekrefta det.
Det kan jo hende at hjertene deres slår akkurat i takt også, da er d jo ikke sjangs om å høre det! Håper vi blir flere med tvillinger her inne! =)

Kan du definere "så stor på så kort tid"? Hvor tidlig kjente du livmora? Og hvor høyt er den nå?

Er nysgjerrig på dette med tvillinger jeg også. Jeg tror ikke jeg går med det selv, men gammelonkelen til svogeren min har vist slike evner, og hver gang når søstra mi har snakka med han om div folk som er gravide, så har det alltid stemt! Har stemt i begge de to forrige tilfellene til meg også.
Og denne gangen hadde han uttalt at det var to inni der, en gutt og ei jente. Må si jeg fikk skikkelig frysninger når jeg hørte det! Ihvertfall når jeg kjente livmora allerede i uke 6-7 :/

Jeg skal på ul neste onsdag, så da får vi se! Men det er nok bare en inni der :)

Berit_h skrev:

Oioi!! Nå er jeg skikkelig spent!! Skal på første kontroll nå på fredag, men jeg liker ikke hun som er vikar for fastlegen min. Hun er så ung og virker ikke som hun er helt på nett. Vanskelig er hun å snakke med også. Så jeg tviler på at hun kommer til å henvise til noen tidlig ul. Men jeg har tatt kontakt med helsestasjonen i dag for å få time til jordmor ganske fort, for å dobbeltsjekke. Hun var ikke tilstede i dag, men jeg fikk lagt igjen beskjed så hun skal ringe meg i morgen. Hvor stor, eller hvor høyt går livmora di nå da? Jeg henger to dager etter deg ser jeg. Er 11+3 i dag.

Livmora har jeg ikke peiling på, kjenner bare at den har kommet over kanten!
Følte bare at magen var blitt mye større enn hva den var da jeg var like langt med førstemann!
Skal bli spennende å sniktitte inn! Må innrømme at jeg er litt høy på livet for tia!
Har ikke vært kvalm eller kasta opp engang så alt er bare supert! =)
 Blir spennende å se etter oppdateringer fra dere! =)

Hei!
Jeg fikk tvillinger i mitt første svangerskap og da tok det ikke lang tid før livmora var halveis til navlen. Så det kan være det er 2stk :) I dette svangerskapet så har jeg  fortsatt ikke kjent noe til livmoren enda og er nå 10+4.

Hva mener dere med å kjenne livmora, gjøres dettte utenpå eller inni? Kan noen forklare meg hvordan dette fungerer?

Livmoren min er halvveis opp til navelen 11+6, men her er det bare en baby. Så det å få mage fort trenger ikke å ha noe å si, men spennende å følge dere som mistenker tvillinger, og dere som har tvillinger i magen :D

Lurer også veldig på dette med å kjenne livmora. Det er fyrste gong for meg, så  eg har ingenting å samanlikna med. Har unekteleg ein kul på magen, og har fått kommentarar på at det er fleire som ser den. Når eg ligg på magen kjenner eg ein "kul" - er det det som er livmora? Og kva vil det sei at den har komt "over kanten"??

MiniBolle2012 skrev:
Livmoren min er halvveis opp til navelen 11+6, men her er det bare en baby. Så det å få mage fort trenger ikke å ha noe å si, men spennende å følge dere som mistenker tvillinger, og dere som har tvillinger i magen :D

Phu, kjenner jeg ble litt beroliget nå! :D (at det forhåpentligvis bare er en huleboer inne der, hehe)

Back
Topp