Dere som venter tvillinger...

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Har dere/er dere mye kvalm? Har magen kommet?
Da eg var på ul så spurte han om eg hadde vert mye kvalm osv,men så sa han ikkje noe mer,sa bare at eg skulle komme tilbake 1 juli..
Gubben trur det er tvillinger vi venter,hihi kunne veldig tenkt oss det,men da hadde vel legen sagt det når eg var på ul i uke 7? eller?
Eg er nå 10+1 og føler eg ikkje klarer og skjule denne magen lenger,den er liksom så tydelig nå...

Vi venter ikke tvillinger, men jeg har lest en plass at om man venter tvillinger så er man mere plaget av svangerskapskvalme, pga at det er lere hormoner som rår i kroppen :P Jeg trodde at jeg bar tvillinger i min mage, helt til den tidlige ultralyden. Jeg er MYE mere kvalm i dette svangerskapet enn i det forrige, jeg var også veldig kvalm i det forrige. Men nå er jeg altså 100% sykemeldt i en 14-dagers periode til å begynne med. Jeg leste også en plass at om man har gått på en hormonkur så har man økt sjangse til å få flerlinger, og jeg har gått på østrogenkur i ett og et halvt år :P Så jeg var sykelig nervøs før denne ultralyden! :P Men det var bare en inni der da :)

Jeg ble veldig tidlig kvalm, men det trenger overhode ikke være slik. Alle varianter er like normale :-) Pluss at jeg hadde prøverørsbehandling med kraftig overstimulering, så jeg vet jo ikke om det var medisinene eller graviditeten som gjorde det for min del.

Hadde legen sett det på ultralyden hadde han nok absolutt sagt det ja. Jeg fikk vite det i uke 7+4 tror jeg det var. Har ikke fått noe mage ennå nei, bare litt oppblåst. Livmoren har ikke komt over skambeinet, så ingen babymage her :) Men kommer kanskje snart da

Back
Topp