dere som venter skattepenger 5 august

Jeg er gift med en selvstendig næringsdrivende. Jeg fikk vite om oppgjøret mitt på Mail/melding forrige uke.

Jeg fikk melding på torsdag at dy var køart men ikke fått penger ennå...

Fikk Mail forrige uke ja. De starter vel utbetaling i morra har jeg hørt

Siden verken jeg eller mannen har fått mail, så kommer de vel ikke nå heller da :(

Har ikke fått mail eller sms

Har ikke fått mail eller sms. Pga.det ble rot med mannen sin selvangivelse så går det utover meg å(vi er gift) :( Sånn som jeg forstod det, så har de løpende oppgjør frem til 14.oktober. Håper de kommer snart! :)

Har ikke fått mail eller sms. Pga.det ble rot med mannen sin selvangivelse så går det utover meg å(vi er gift) :( Sånn som jeg forstod det, så har de løpende oppgjør frem til 14.oktober. Håper de kommer snart! :)
Jeg er og gift og mannen har ikke hørt noe heller. Er ikke noe rot med våres, så skjønner ikke helt hvorfor det skal ta så lang tid :(

Er gift med selvstendig næringsdrivende. Fikk mail/sms i forrige uke.

Jeg er og gift og mannen har ikke hørt noe heller. Er ikke noe rot med våres, så skjønner ikke helt hvorfor det skal ta så lang tid :(
Hmm, så rart.
Dette står i hvertfall på hjemmesiden deres; Årsaker til at du ennå ikke har fått oppgjøret ditt, kan være:

Du er oppført med feil kontaktinformasjon. Sjekk dette på norge.no.
Du er næringsdrivende, eller ektefelle av næringsdrivende. Det gjelder også næringsdrivende som er registrerte e-brukere. Denne gruppen får oppgjøret sitt tidligst 5. august og senest 14. oktober.
Du er lønnstaker/pensjonist og leverte selvangivelsen på papir. Da får du skatteoppgjøret tidligst 5. august og senest 14. oktober.
Du er lønnstaker/pensjonist som har søkt om utsettelse for å levere selvangivelsen.
Du har benyttet deg av leveringsfritaket (stille aksept), men sendt inn vedlegg til selvangivelsen på papir i tillegg.
Du har ikke oppgitt boligopplysninger i selvangivelsen din. Dette kan du sjekke opp og rette selv.
Du og ektefellen din liknes sammen, og din ektefelles selvangivelse krever manuell saksbehandling. Ektefeller ikke får skatteoppgjøret sitt før begges selvangivelser er ferdig.
Du er kildeskattyter, Svalbard-skattyter, SFU-skattyter eller upersonlig skattyter (for eksempel et AS), og får som vanlig oppgjøret ditt til slutt; 14. oktober.
Din selvangivelse er tatt ut i kontroll. Skatteetaten tar stikkprøver, og disse er altså tilfeldig valgte selvangivelser.
Helt generelt er det slik at jo mer komplisert selvangivelse du har og jo flere vedlegg, jo lengre tid kan det ta å behandle den.

Ble det penger på dere? ;)

Back
Topp