Dere som venter nr 3...

Var graviditet nr 2 og fødsel nr 2 annerledes enn den første? Evt hvordan da?:)

Mine svangerskap var ganske like bortsett fra at jeg var mer sliten på slutten med nr 2 (får jo ikke slappe like mye av som med første). Fødslene var derimot veldig forskjellige. Setefødsel med første og styrtfødsel med andre. Spent på hvordan tredje blir [emoji16]

Helt forskjellig graviditet med første og andre. Med første var jeg små kvalm, men var ellers i grei form og la lite på meg. Med nr 2 var jeg ikke kvalm, men trøtt, la veldig på meg, hadde mye bekkensmerter, kviser på ryggen, hoven... første var gutt, andre var jente. Er småkvalm nå også, men ikke spes trøtt. Føler at det er en gutt som kommer.

1. Fødsel vaginal og andre planlagt ks.

Førstemann var jenta, masse kvalme og oppkast fram til veke 20, andremann var gutt og mindre kvalm da. Bekkentrøbbel begge gangene.
Begge fødslene var igangsatt på 12 dag overtid, allikevel vidt forskjellige fødsler.
Veldig innstilt på overtid med nr 3 også[emoji4]

første var jeg veldig kvalm og trøtt med men ikke andre. første var jente og andre gutt. første kom 35+2 på under 4 timer, hadde gått mye fortere om jeg ikke hadde fått total panikk.. andre kom 36+5 på under 2 timer. Så tror nr 3 kommer til å komme tidlig og fort også.

Første var jeg kvalm fra uke 6-9, hadde mye kynnere og kraftig bekkenløsning.
Nr 2 var jeg kvalm og kastet opp fra før positiv test og til uke 38 (fødte 3 uker senere), kun litt bekkenløsning og ikke så ille kynnere.

Så veldig forskjellig tiltross for 2 gutter :)

Men fødselene var omtrent like når de først kom i gang. Da tok det kun 3,5 time :D

Last edited:
begge mine tidligete barn: kvalme som kom og gikk. virker som samme nå. begge fødsler raske-4 til 6 timer:)

Back
Topp