Jeg er gravid med mitt andre barn nå, og det er så mye jeg lurer på. Å være mamma til en er fantastisk, men det er jo en del jobb også… Hvordan var det for dere å få nummer to? Kjempetravelt? Er det i det hele tatt mulig?? Jeg kan liksom ta meg selv i å tenke at jeg ikke kommer til å klare det! Så tenker jeg på min egen mor som hadde fem barn, og skjønner virkelig ikke hvordan det går an! Og noen av dere venter jo sikkert også nummer tre, fire, fem, seks… Hvordan tenker dere nå, når dere allerede har gått gjennom det å øke familien til flere barn? Hva er enklere enn man tror, og hva er vanskeligere?
Jeg er ikke gravid nå, men har to stykk. Jeg synes overgangen fra 1-2 var mye verre enn 0-1. Men man blir vandt til det

også tenker man da at å ha 1 barn var jo rene ferien i forhold. Men da jeg hadde bare 1 synes vi absolutt at det var mye jobb altså
Vår nummer 2 var veldig krevende med kolikk og sov ikke for seg selv på dagtid i vogn, bilstol eller seng, sov alltid dårlig på nettene. Så det var mye bæresele de første 6-7 månedene, og hun kunne ikke følge med på lasset eller de rutinene vi allerede hadde. Så hele familien måtte rette seg etter henne rimelig lenge. Det hadde jeg ikke sett for meg

For vår del førte det til at vi delte oss veldig mye, sånn at 3-åringen kunne få oppleve litt andre ting enn bare stua. Og det hjalp nok litt at han var 3 år, for han skjønte at babyen hadde det vondt osv.
Jeg vil ikke skremme, men skulle selv ha ønsket meg flere sånne her beretninger om å få baby nummer 2, for jeg ble så skuffet over å forvente at overgang fra ingen barn til ett barn var størst og at den minste passer inn i familiens hverdagsliv. Da det var ca det motsatte som skjedde, haha! For oss var 1 som 1 og 2 som 10

MEN det gikk seg til og nå kjennes det jo veldig greit ut, minste er 20 mnd nå - og det kjennes ut som jeg har 2 barn og heldigvis ikke 10 lenger
I en verden der boligprisene ikke var så høye (vi må bo i byen grunnet arbeidsmarked), ikke alt av mat og strøm var kjempedyrt og man kunne klart seg fint med at èn av foreldrene kun jobba 50%, ville vi vurdert flere. Men som det er nå kommer vi ikke til å planlegge å få flere barn