Dere som venter barn 4, 5 eller mer

Venninner syns det er stas :Heartred... familien var litt mer laber typ "jaja, dere tar dere jo av dem så....!"
Eh, koselig :bored:
 
Hvordan reagerer folk når dere deler nyheten? Her opplever vi litt av hvert. Sårt egentlig. Vi venter barn nr 5, noe som kom litt overraskende på. Men vi gleder oss nå og er spente. Kjenner jeg blir lei meg når iallefall nære personer reagerer litt labert:sorry:
Vi venter også barn nr 5. Av de vi har sakt det til så langt ( ikkje så mange ) så har de fleste reagert med "ein til " ??? Litt sårende å se hvor negativt de tenker om det. Dette hva ikkje planlagt og vi hva vel fornøyde etter barn nr 4. Men når det først skulle skje igjen så må vi stille til ansvar. Eg angre ikkje på avgjørelsen min om å beholde vist det hva naturens gang. Blir og veldig irretert, mener folk kan holde de negative holdningene for seg selv.
 
Vi har ikke delt det med veldig mange vi heller. Men ettersom magen vokser godt vil vi gjerne fortelle de nærmeste det selv. Dog er det ikke så gøy når vi får slike uentusiastiske sukk som svar, og ikke så mye som «gratulerer da» engang. Kjenner jeg vegrer meg mot å fortelle det til resten av familien.

Det må jo være opp til oss og bestemme hva vi har kapasitet til, og jeg mener jo at barn er en av livets største velsignelser. Så selv om vi noen uker etter at jeg oppdaget at jeg var uplanlagt gravid funderte både i den ene og andre retningen, så er jo det kun opp til oss å mene noe om- ikke «tante magda» liksom...

Leit og høre at du har mistet et barn, og at flere har en formening om hvordan deres familie skal være. Var du kommet langt da det ble oppdaget at det var MA?

Det er jo litt utrolig egentlig. De dømmende andre. Ja,uansett hva andre måtte mene,er det vårt valg. Vi har jo heldigvis noen som støtter oss også.

Kjenner på det du sier om at magen vokser og at det blir vanskelig å skjule. Gruer meg til å fortelle på jobb og til min leder. Nå tror de nok at jeg bare har lagt på meg ;) har du fortalt på jobb?

Jeg mistet i MA i uke 8. Hadde en utskrapning og ble gravid rett etterpå. Etter eget valg. Men vi vurderte flere valg da jeg oppdaget at jeg var gravid igjen i sommer. Den som endte i MA.

Tapsfølelsen sittet veldig i,selv etter mange år. Den mest tomme og meningsløse følelsen. Tror derfor lysten på et barn til sto så sterkt.
 
Venter også vårt 5 barn. Det var en stor overraskelse og ikke planlagt, så vi var veldig usikker på hva vi skulle gjøre en stund. Men no gleder vi oss. Har sett en bitteliten sprell ende baby på tidlig ultralyd også. Har kun fortalt det til mamma og pappa, ene søsteren min og min eldste sønn. De ble heldigvis veldig glade.
Så irriterende at folk må komme med sånne tankeløse kommentarer! Magen min viser ganske godt no, så kommer nok til å fortelle resten av familien og kollegaer snart. Samboer er litt flau for å fortelle at vi venter enda en..hehe.
 
Back
Topp