Dere som venter 4 mann

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg har alltid ønsket meg 4 barn :) Men når jeg sitter her kvalm og uvell, tenker jeg at dette blir siste mann.
Hvordan var det å gå fra 2 til 3? Er det stor aldersforskjell mellom 2 og 3 mann, eller 3 og 4 mann? :)
Og siden jeg har en god og en dårlig erfaring må jeg bare spør, hvordan var 3 fødselen?

Hei.. Jeg venter fjerdemann nå..Mine barn er 8,2 og 8mnd.. jeg syntes det ikke var stor forskjell fra 2 til 3 barnet.. Antar at det blir det samme denne gangen også.. Min siste fødsel tok 1,5 time.. Fra 2cm tok det 45 minutter.. Så det gikk ganske kjapt..

Jeg venter nr 4. De jeg har er 3.5, 5 og 7. Jeg synes det var litt overgang fra å ha to til tre, men det kan være fordi det var så tett mellom de. Jeg satt plutselig med en nyfødt, en på halvannet og en på tre og et halvt. Nå når hvertfall de to eldste er ganske selvgående så tenker jeg at det blir lettere.

Fødsel en og to gikk ganske raskt her, så jeg forventet at fødsel tre skulle gå enda raskere. Den gang ei... Jordmoren min advarte meg, og sa at mange opplever en annerledes fødsel med nr tre. Min tok 30 timer...

Æ e å spent på å få nr 3. Nr 1 å 2 va me en ann mann, som bidro lite å førventa mye, så det var tøft å gå gravid da. Nå har jeg en samboer som bidrar i alt, å som tar hensyn til at et svangerskap ikkje alltid e en dans på rose sjøl om man i teorien ikkje e sjuk. Sa nettopp tel han at æ e så gla før at di to æ har e blitt så selvstendi. Ho eldste på snart 6 klare sæ, å vil helst gjøre d meste sjøl. Å ho på snart 4 træng mæst veiledning. Å begge tar en del medisina som kreve at man e lamme, men sjøl d fikse dæm sjøl. Æ har sakt at d blir max 1 tel etter denna. Men d kjæm å litt ann på kordan svangerskape utarte sæ videre.

Jeg venter nr 4 :) Mine barn er 3(snart 4), 8 og 10. Jeg synes og gå fra 2 til 3 var hardt. Men det var pga aldersforskjellen mellom den minste og de to største. For de to største klarte mye selv da og trengte ikke så mye hjelp til alt så det og få en baby da syntes jeg var ille for da ble jeg mer bundet igjen :) Så jeg er utrolig spent på hvordan det blir med 4 :) Men nå har samboeren min to fra før så vi får tilsammen 6 barn og det har ikke vært noe problem når vi har hatt alle fem sammen :)

Overgangen fra 2 til 3 merket jeg.så så spent på hvordan det føles å gå fra 3 til 4:eek: har hatt 3 fine fødsler. Nr 2 var faktisk værst, tydde til epidural.men ble satt for seint så merket ikke noe til den. Nr 1 uten smertestillende.nr 3 gikk raskt med lystgass. 2 timer og han var ute.:D
Bor på øy, så bekymrer meg litt siden jeg føder så fort, må hvertfall reise med enfang;)

Jeg har 3 barn fra før der det er 2 år og 11 mnd mellom nr 1 og nr 3, nr 1 blir 4 i januar og vi venter nå nr 4 :-P det er utrolig hektisk og man river seg ofte i håret, men det er virkelig verd det ! :-D

Back
Topp