Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så du vil nok bli like glad i neste baby om du skulle føle for å få flere 
Jeg var i en periode veldig fornøyd med en og ønsket ikke flere. Men så har venner rundt fått flere og jeg ser hvor stor glede barna har av hverandre. Jeg har alltid sagt at hvis vi skal ha flere kan det ikke være mer enn 4 år mellom de. Så nå måtte vi bestemme oss. Gravid med nr.2 nå. Dette barnet er ønsket for at sønnen ikke skal bli alenebarn(høres veldig rart ut kanskje, men vet at jeg kommer til å bli like glad i denne), mulig det også blir flereHvordan ”endte” det? Har dere fått flere eller har dere bestemt dere for at det holder med et? Eller er du foresatt i tenkeboksen? Hva var eventuelt avgjørende for at det ble som det ble?
Jeg har alltid sett for meg å skulle få to barn men etter en traumatisk fødsel og tøffe første 6 mnd. er jeg nå så usikker. Jeg sa det da hun var nyfødt og alle sa ”vent og se, du endrer mening”. Nå er hun riktignok bare 1 år men jeg er fortsatt veldig skeptisk. Jeg kunne nok ha levd greit med å kun ha henne men jeg vil så gjerne gi henne søsken. Vi er en liten familie og samboer er enebarn, og jeg ser hva han mangler. Jeg har selv søsken og synes det har vært og er så fint. Men jeg synes det er så skummelt. Jeg synes det er mye skumlere å ta avgjørelsen om å få flere barn enn å skulle få barn i utgangspunktet! Jeg vet at det ikke haster men om vi skal ha flere vil jeg ha 2-3 år mellom. Nå har hun vi har blitt så stor, vi har blitt vandt til den nye hverdagen og hun sover OK. Jeg er redd for å ødelegge det og redd for å ikke ha nok kjærlighet til en til. Jeg er også redd for at vi ikke skal ha nok oppmerksomhet til henne. Jeg ønsket meg barn så lenge og hun var så spesiell for meg, jeg klarer ikke å se for meg og måtte sette henne litt til side. Jeg er også veldig redd for å føde igjen.
Noen som har kjent på det samme og som har tanker eller råd?![]()
Jeg er litt i samme båt som deg. Bare mye tidligere i prosessen. Jeg er halvveis i graviditeten og den har slått meg helt ut. Spøy ukene 6-17. Nå har det roet seg, men kroopen er helt på halv stang, funker 10% i forhold til normalen i tillegg til at bekkenvondt og nye gravidplager dukker opp. Jeg er så ukomfortabel med dette at jeg er som deg. Ønsker ikke å gjøre det igjen. Men vil i utgangspunktet ha to barn.Hvordan ”endte” det? Har dere fått flere eller har dere bestemt dere for at det holder med et? Eller er du foresatt i tenkeboksen? Hva var eventuelt avgjørende for at det ble som det ble?
Jeg har alltid sett for meg å skulle få to barn men etter en traumatisk fødsel og tøffe første 6 mnd. er jeg nå så usikker. Jeg sa det da hun var nyfødt og alle sa ”vent og se, du endrer mening”. Nå er hun riktignok bare 1 år men jeg er fortsatt veldig skeptisk. Jeg kunne nok ha levd greit med å kun ha henne men jeg vil så gjerne gi henne søsken. Vi er en liten familie og samboer er enebarn, og jeg ser hva han mangler. Jeg har selv søsken og synes det har vært og er så fint. Men jeg synes det er så skummelt. Jeg synes det er mye skumlere å ta avgjørelsen om å få flere barn enn å skulle få barn i utgangspunktet! Jeg vet at det ikke haster men om vi skal ha flere vil jeg ha 2-3 år mellom. Nå har hun vi har blitt så stor, vi har blitt vandt til den nye hverdagen og hun sover OK. Jeg er redd for å ødelegge det og redd for å ikke ha nok kjærlighet til en til. Jeg er også redd for at vi ikke skal ha nok oppmerksomhet til henne. Jeg ønsket meg barn så lenge og hun var så spesiell for meg, jeg klarer ikke å se for meg og måtte sette henne litt til side. Jeg er også veldig redd for å føde igjen.

det siste du nevner skjer ikke mest sannsynligHvordan ”endte” det? Har dere fått flere eller har dere bestemt dere for at det holder med et? Eller er du foresatt i tenkeboksen? Hva var eventuelt avgjørende for at det ble som det ble?