Dere som var plaget med Bananfluer i sommer?!?

MariaR83

Gift med forumet
Ja her på landet lever de i beste velgående ennå [:'(][:'(]

Har laget to bananfluefeller av saft og zalo og tatt plastfolie over, men hvor store hull hadde dere? Jeg har tatt en gaffel og hullet, men føler ikke de finner frem til "godsakene"... [:'(]

Har akkurat laget meg felle og. Eddik, sukker og vann og for ikke å glemme d viktigste: en dråpe zalo for å bryte vannflaten. Folie over og hakket hull med gaffel. Og ja, dem finner frem! Iallefall til blandinga mi ;)

Spør sikkert sikkelig teit nå, men er bannanfluer sånne bitte små?
Har hatt mange sånne inne i matskapet i sommer frem til nå[:'(][&:]
Har vasket med klor og passet på at alt er lukket. men de har kommet nedi noe fordet[:@][:'(]
Og i den hvitvinsedikken krydde det av sånne små fluer i sommer[&:] (den er kastet!)

Ja det er de bitte små som absolutt skal virre oppi ansiktet ditt i et irriterende tempo... [:'(][:@]

En dråpe zalo??? Haha, jeg kjørte på med 50/50 zalo og saft... Og hev oppi en epleskrott i løpet av kvelden og.. Kanskje det er derfor de ikke liker fella mi? [8D] får se til i morgen om noen fluer føler seg fristet av zalo-saften min! [:)]

Vi fant ut at en skvett rødvin funker veldig bra. Glemte en skvett i et glass og dagen etterpå var det en del fluer oppi der som hadde druknet [8D]

ORIGINAL: Mihi

Vi fant ut at en skvett rødvin funker veldig bra. Glemte en skvett i et glass og dagen etterpå var det en del fluer oppi der som hadde druknet [8D]

Hehe de var død-drukken med andre ord? [8D] har hørt rødvin skal fungere også, men jeg fikk ikke lov til å ta siste slurken av rødvina til pappa.

Back
Topp