Dere som var kvalme i svangerskapet, og fikk medisiner

Fikk afipran på resept, hadde kvalme døgne rundt fra uke 6 til ca uke 14.. Funka greit, dempa en go del pluss at jeg fikk sove om natta:)
Kan ta opp til 3 tab pr dag, men prøvde å drøye det i det lengste, men når kvelden kom tok jeg som regel sånn at man fikk mat i magen:)

Var kvalm absolut hele svangerskapet, fikk prostafen. Men hørte det ikke var bra for beibiser ( så skjønner ikke hvorfor folk gir de ut? )

Så jeg våkna opp "fyllesyk" hver eneste dag. Eneste som "hjelper"/demper er mandler og suppe.

Dobbel dose Afipran var min redning fra uke 8 til uke 17! Var fremdeles kvalm, men ikke så kvalm at jeg kastet opp hele tiden. Er fremdeles kvalm i perioder, men jeg spyr ikke og er uten medisiner..så jeg overlever!!

Fikk Afipran når jeg fremdeles spydde døgnet rundt når jeg var 14 uker på vei. Tok medisin til kvalmen avtok når jeg var 7 mnd på vei - var fremdeles småkvalm i perioder, men spydde bare dersom jeg droppet en dose (testet for å se om jeg var blitt bedre).
Har hørt mange som ikke blir bra selv med den typen reseptbelagte midler, STAKKARS DEM!
Jeg prøvde ellers ALT av kjerringråd, fra ingefær, peppermynte, småspising, proteinrike snacks, Seabands og Postafen - helt uten effekt.
De er ellers ganske tilbakeholdne med medisiner de første 12 ukene, fordi det er da barnets indre organer formes, noe som gjør det spesielt følsomt for medikamenter og kjemikalier (derunder også alkohol o.l., seff). Og i de aller fleste tilfeller går jo kvalmen over etter 12 uker, med unntak av oss "heldige" med hyperemesis, selvfølgelig. *sukk*

Var kvalm absolut hele svangerskapet, fikk prostafen. Men hørte det ikke var bra for beibiser ( så skjønner ikke hvorfor folk gir de ut? )

Så jeg våkna opp "fyllesyk" hver eneste dag. Eneste som "hjelper"/demper er mandler og suppe.

Det er postafen som blir anbefalt å prøve først, deretter afipran. Postafen er brukt av gravide over lang tid, og det er ikke sett skadelige bivirkninger. Les på www.relis.no og www.tryggmammamedisin.no :)

Postafen hele svangerskape og afipran når det var ekstra ille å ikke fikk tatt til meg noe som helst næring.

Postafen og afipran i kombinasjon.. Afipran i seg selv funka ikke, men hvis jeg tok en postafen på kvelden, kunne jeg følge på med afipran dagen etter (frem til kvelden igjen og postafen tid)..dette for i det hele tatt fungere på hjemmebane..(Medisiner tatt i samråd med lege)..

Fikk afipran, det hjalp ingenting. Jeg spydde fra uke 8 til fødsel uansett, med begge svangerskapa... Ingenting hjalp. Prøvde også de armbånda man kan kjøpe for bilsyke på apoteket. Fikk tips om det her inne.

Det står alltid i pakningsvedleggene at det ikke anbefales til gravide. Slik at produsenten har sitt på det tørre :-)

Prøvde postafen begge ganger uten spesiell effekt.. Eneste den gjorde var at jeg sov meg gjennom dagene.. Men ei anbefalte meg å bruke B-vitamin tilskudd, og det hjelp faktisk..! Kjøpte B-total på apoteket og tok iallefall 4 tbl hver dag.. Legen min sa og at det var helt ufarlig, da det som var i overskudd blei skilt ut via urin..

A
Prøvde postafen begge ganger uten spesiell effekt.. Eneste den gjorde var at jeg sov meg gjennom dagene.. Men ei anbefalte meg å bruke B-vitamin tilskudd, og det hjelp faktisk..! Kjøpte B-total på apoteket og tok iallefall 4 tbl hver dag.. Legen min sa og at det var helt ufarlig, da det som var i overskudd blei skilt ut via urin..
Akkurat det samme her og!

Etter 10 uker med ekstrem svangerskapskvalme, prøvde jeg afipran. Hjalp absolutt ingenting.

Jeg hadde hyperemesis men fikk ingen tabletter. Lurer på om legen min var utrolig tilbakeholden...

9 lange måneder, men du verden det var godt å bli ferdig ;)

Fikk to forskjellig, den postafen og afipran. Hjalp de 3-4 første dagene også døde jeg igjen. Hadde ekstrem kvalme og fikk ikke i meg noe. gikk ned 7 kg på 7 uker og burde blitt innlag.

Jeg prøvde phenergan først, men ble utrolig trøtt og dårlig av dem. Byttet til postafen som hjalp meg mye. Jeg var fremdeles like kvalm, men sluttet å kaste opp. :)

Back
Topp