Dere som trener....

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
...hva trener dere og hvor lenge har dere vært fysisk aktive?

Er det noe man må tenke på når man er gravid og vil fortsette å trene?

Selv har jeg trent de siste 8 ukene, går mest i styrketrening. Veldig redd for at jeg skal gjøre noe som kan skade lille, samtidig som jeg må styrke kroppen - spesielt kjernemuskulatur og bekkenet :o

Jeg går turer, og har trent styrke :) Nå skal jeg ta en pt-time for å få satt opp et eget program i forhold til graviditet :)

Trener styrke, utholdenhet og kampsport (er selvfølgelig forsiktig og unngår nærkamp under graviditeten). I tillegg rir jeg ca 5 dager i uka. Forrige svangerskap trente jeg helt fram til fødsel.

Jeg går turer, og har trent styrke :) Nå skal jeg ta en pt-time for å få satt opp et eget program i forhold til graviditet :)
Så smart! Kanskje jeg også skal unne meg en PT-time.. Har så dårlig muskulatur og kondis etter fødsel, stresser litt etter å komme i form før bekkenløsningen melder sin ankomst :p

Trener styrke, utholdenhet og kampsport (er selvfølgelig forsiktig og unngår nærkamp under graviditeten). I tillegg rir jeg ca 5 dager i uka. Forrige svangerskap trente jeg helt fram til fødsel.
Wow, du er jo kjempeaktiv! Så kult, må være et stilig syn å være høygravid i full sving :D

Jeg er vant til å trene crossfit flere ganger i uka og jeg har trent aktivt hver uke de siste 3 årene,nå har jeg vært sjuk og generelt gravid de siste to ukene og har ikke gjort annet enn å hvile. Så nååå holder jeg på å bli gal og gleder meg til å komme i gang igjen :D

Jeg tror det gjelder å høre på kroppen bare,om noe ikke føles greit så ikke gjør det:) Etterhvert er det jo en del som stopper seg selv med den store magen:)

Jeg tror veldig på en aktiv graviditet,om det innebærer hard trening eller gå-turer er opp til hver enkelt:)

Så smart! Kanskje jeg også skal unne meg en PT-time.. Har så dårlig muskulatur og kondis etter fødsel, stresser litt etter å komme i form før bekkenløsningen melder sin ankomst :p

Jeg stresser litt med å komme i form jeg også, for kondisen min er ikke akkurat så mye å skryte av :p Men jeg prøver! :D

Trent jevnlig de siste årene. .sist svangerskap jogget heg til uke 31 ca..Etter det gikk jeg turer :) nå har jeg hatt Pt-timer siste 2 mnd og trent tung styrke. .har 4 timer igjen med han så tenkte å få han til å lage ett gravid treningsprogram for meg:) har trent som før frem til nå..er 5+4..

Når du er gravid så kan du fortsette som før det du er vant til å trene :) det er vel ikke så mye annet enn kampsport og sånt man skal unngå etrerhvert. . Man skal ikke gjøre ting som er vondt eller veldig ubehagelig. .

Når du er gravid så kan du fortsette som før det du er vant til å trene :) det er vel ikke så mye annet enn kampsport og sånt man skal unngå etrerhvert. . Man skal ikke gjøre ting som er vondt eller veldig ubehagelig. .
Så bra, jeg er bare litt engstelig for å fremprovosere en SA ved å ta i eller presse meg. Har ikke vondt under trening heldigvis, føler jeg i utgangspunktet kan trene som før.

Så bra, jeg er bare litt engstelig for å fremprovosere en SA ved å ta i eller presse meg. Har ikke vondt under trening heldigvis, føler jeg i utgangspunktet kan trene som før.
Tror ikke du skal tenke på det:) men skjønner deg godt at du tenker sånn. Vi vil jo ikke gjøre noe galt :) tenker litt sånn selv Men sålenge jeg føler meg bra og ikke får noe ubehag når jeg trener så fortsetter jeg som før:)..

Back
Topp